Interieurlampje

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Interieurlampje

Bericht door Roy GSI »

Ik heb een interieurlampje uit een vectra zo één
Afbeelding

En ik wil graag weten welke draden waarop moeten worden aangesloten. Er zit een rode (+) bruine(-)op die zijn duidelijk. En nog een zwarte en een grijze zwart zal dan vast geschakeld zijn. Maar die grijze die weet ik even niet. Dus weet iemand hoe ik dit lampje goed moet aansluiten?
Astra GSI C20XE
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Interieurlampje

Bericht door pascal1109 »

Die grijze is je geschakelde massa. Die kan je van je gewoon van je interieurverlichting pakken. Net als rood (constante plus).
Bruin is constante massa, gewoon ergens met een schroefje daarboven aan je dak maken (zitten er wel een paar daar waar die onder kan).
Zwart is geschakelde plus, die moet je ergens bij je contact weghalen, of bij je handschoenenkastverlichting wegpakken (= makkelijker).
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Interieurlampje

Bericht door Roy GSI »

pascal1109 schreef:Die grijze is je geschakelde massa. Die kan je van je gewoon van je interieurverlichting pakken. Net als rood (constante plus).
Bruin is constante massa, gewoon ergens met een schroefje daarboven aan je dak maken (zitten er wel een paar daar waar die onder kan).
Zwart is geschakelde plus, die moet je ergens bij je contact weghalen, of bij je handschoenenkastverlichting wegpakken (= makkelijker).
Kijk daar heb ik wat aan! Die grijze kan dus op de - van het originele lampje aangezien dat een geschakelde massa is?
Astra GSI C20XE
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Interieurlampje

Bericht door pascal1109 »

Roy GSI schreef:Die grijze kan dus op de - van het originele lampje aangezien dat een geschakelde massa is?
pascal1109 schreef:Die grijze is je geschakelde massa. Die kan je van je gewoon van je interieurverlichting pakken.
;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Interieurlampje

Bericht door Roy GSI »

Ik had de zin niet goed gelezen, dacht door snel lezen dat hij op de rode draad zou moeten. Helemaal duidelijk in ieder geval.
Is gelukkig lekker makkelijk. Binnenkort even erin zetten.

Bedankt
Astra GSI C20XE
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Interieurlampje

Bericht door pascal1109 »

Is inderdaad niet zo moeilijk. Succes en keep us posted ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Plaats reactie