Project C Kadett

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Die assen kon ik niet echt gemakkelijk te vinden (net elke keer verkocht enzo, of niet zeker waar de as onder vandaan kwam etc.), en daarnaast, toen ik m'n vooras + achteras + nog wat andere spullen kocht, kreeg ik daar meteen wat andere spulletjes bij van die man, die hij niet meer nodig had, waaronder dus een aandrijfas die in mijn bak past en ook aan mn achteras past, maar hij was net een tikkie te kort, dus zodoende heb ik die dan maar laten verlengen.
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Zo, daarnet m'n eerste rondje gereden met de Kadett :D
Was wel leuk :) Morgen terug op de brug en dan een paar dingetjes afstellen enzo, en dan nog een fatsoenlijk uitlaatspruitstuk met rest van de uitlaat scoren.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Project C Kadett

Bericht door oenatje »

en hoe rijd het?

foto's?
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Project C Kadett

Bericht door pascal1109 »

Wat een teringherrie kwam eruit :lol:
Maar ja, wat wil je met alleen een spruitstuk waarvan de pijpen er ondersteboven aangelast zitten :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Het is wel een wereld van verschil natuurlijk met eerst, maar moet nog wel een aantal dingen aanpassen hoor, zo merkte ik bijv. dat de koppeling niet helemaal ontkoppeld als je het pedaal helemaal intrapt. Het remmen gaat ook niet helemaal zoals het hoort. Het voelt alsof mn huidige Rekord 2.2 remmen zelfs nog minder sterk remmen dan de originele Kadett 1.2 remmetjes. Maar het motortechnische gedeelte gaat goed, alleen wat Pascal zegt; hij is nogal lawaaiig nu :P Ik had nog geen uitlaatspruitstuk, dus nou had ik mn calibra spruitstuk (die ik bij de motor kreeg) vlakbij de flens afgeslepen en de pijpen er ondersteboven weer aangelast (aangezien naar beneden niet kon zoals ze zaten), zodat ik in ieder geval iets had om de hete uitlaatgassen langs weg te voeren. Maar daar zit nog niks van demping op natuurlijk :P Maarja, het ging daarom ook alleen maar eventjes om een testritje te maken.

Was wel grappig trouwens, de auto heeft dus al die tijd op die brug gestaan, en toen heb ik ondertussen de auto iets verlaagd, want dr zaten eerst nog de originele (gebroken :P) veren onder, en ik heb mn 14" staal vervangen voor 13" ATS velgjes, en nou kon de auto de brug niet meer normaal af rijden zonder dat de bodem van de auto de brug raakte, dus hebben we eerst de oprijplaten maar wat verlengd.. Achja, kleinigheidje blijf je hebben he :D

(Nog geen foto's/filmpjes helaas, maar het ziet er dan ook echt lelijk uit met die uitlaatpijpen zo omhoog uit de motorruimte)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Vorige week heb ik mn spruitstukje binnen gekregen.

Hier er even in gepast:
Afbeelding

Die rembekrachtiger, hoofdremcilinder en daaronder de remdrukverdeler, zitten allemaal los i.v.m. het erin frummelen van het spruitstuk. Vandaar dat het allemaal een beetje tegen dat aan spruitstuk aan ligt :P Ik heb dat allemaal nog niet vast gemaakt want het moet er nog een keertje uit. Komt ook nog wel een hitteschildje tussen en iets van een thermoband (of hoe dat ook heet) om de pijpen heen.

Hier komt het pijpje er weer onderuit:
Afbeelding

En hier zie je hem los liggen, met daaronder de labdasonde en een klein stukje pijp van het calibra spruitstukje, dat moet ik nog wat aanpassen en dan las ik hem op mn eigen spruitstuk.
Daarboven ligt een stuk pijp (waar ik er 2 van heb) om de rest van de uitlaat van te maken, dan moet ik alleen het bochtwerk nog ergens vandaan toveren, of iemand in de buurt vinden die zulke pijpen kan buigen.
Afbeelding
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2682
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Project C Kadett

Bericht door Haaye »

Ziet er strak uit man! Wel een dikke diameter! :worship:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Plaats reactie