hehe
als een nokkenastandwiel een spiebaan heeft dan kan het niet.
Maar ik bedoelde.... het tandwiel verdraaie zodat hij net voor of achter het merkteken is.
Want dit tandwiel veroorzaakt hetzelfde effect.
Trouwens als j kijkt hoever we het tandwiel kunnen instellen ,
komen we degelijk wel op 1 tand uit
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
na mijn oog
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Maar mij leek het niet zo verstandig met dat tandwiel te kloten.
Maar meschien was dat ja de ultieme tuning voor een NE
Thema filter
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja warme lucht is een bekend probleem en dat wil niemand denk ik
Luchtmassameter was ik even vergeten
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
dus de lambda hoeft niks te doen.
Maar stel men heeft constant koude lucht. En men krijgt meer lucht.
LMM meet meer lucht dus gaat hij verrijken. Mengsel is weer in de goede verhouding.
Maar toch heb j meer mengsel binnen , dus grotere verbranding , meer pktjes
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
of niet?
ik stel hier alleen dingen hoe ik erover denk , ik zeg niet dat dit waar is of weet ik wat.
daarom heb ik het met jullie graag erover
en pingelen kan meerder oorzaken:
- mengsel arm
- compressie ruimte klein
- teweinig octaan in de benzine
- ontsteking staat tevroeg
- enz. enz.
Je hebt ook motoren die gaan minder snel pingelen dan andere motoren.
Maar koop je een simpele puch maxi , doe je een tekleine sproeier erin , ga paar km rijden ,
en haal de cilinderkop eens af
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
dan zie j wat teveel lucht verooorzaken doet
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Je hebt enigzins wel gelijk dat het niet persee moet , maar ik denk als hij heel warm is in de zomer dat je er ook last van hebt
Dan liever terijk
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)