Theo Gsi schreef:is dat niet teveel voor een v6? kijk turbo moet je zo groot mogelijk houden en open maar denk dat het anders wordt met een v6?
waarom denk je dat theo.. leg dat eens uit want dat snap ik even niet
wat denk je dat vizier en marcel er onder hebben zitten dan
en ik ook maar alleen spruitstukken niet
bij is het nu zo dat ik minder geluid heb met de zelfde uitlaat als wat ik had bij de c20xe
meeste geluid komt bij een v6 weg bij lucht in laat
Ik bedoel dat je met een turbo veel flow moet hebben dus zo weinig mogelijk dempers voor een goede flow.
Is dat niet anders met een v6? is het dan niet te open de uitlaat?1
Een uitlaat is nooit TE open.
Kijk maar eens naar Dragracers met de Keith Black V8-en erop.....Uitlaat???
Wat is dat. Gewoon 8 gebogen pijpjes die omhoog wijzen....Dempers? Waarom?
neej hoor. Waarom...
Maar je kan er wel baat bij hebben als je de drukpulsen gebruikt zoals bij ene spaghettispruitstuk om de spoeling te verbeteren.
Het is niet altijd slecht dus.
Over Pingelen gesproken is hier een extreme versie van pingelen
Dit zijn oude foto's van me saab 9000 2.3 Td04 rond 300pk en 500NM
Pingelen is KUT!! dus zorg altijd dat je ecu goed gechipt is!!
hier was het verhaal saab zo gekocht met grotere turbo maar geen brandstof of ecu aangepast door vorig eigenaar... dit is wel gebeurd op tot snelheid van 260km/h
Neej tegendruk zorgt ervoor dat de cilinders de druk minder goed kwijt kunnen. En dus bestaat de kans dat niet alles uit de cilinder wordt gedrukt. Beetje tegendruk is helemaal niet erg. De druk is zo en zo hoger dan de buitenluchtdruk vlak tot BDP.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
Maar de standaard spruitstukken van een V6 zullen toch niet 'slecht' zijn denk.
Mag aannemen dat daar toch wel aan gerekend is door de motorconstructeurs en ingineurs die destijds het geheel ontworpen en gerealiseerd hebben.
Het punt is alleen wel dat alle V6-en in kwestie die oorspronkelijk in RWD auto's geleverd zijn, een volledig gescheiden uitlaat pijp hebben tot aan de achterdemper(s) per cilinderbank naar mijn weten.
Bij de de dwars geplaatste motoren komen ze uiteindelijk uit op op 1 pijp voor de kat. Dus dan zal idd spaghettie's wezenlijk verschil uitmaken in dat geval.. Hoewel, je hebt natuurlijk ook de i30 gehad in de Vectra B, Vectra C met 3.2 V6, ken alleen die exacte uitlaat specificaties niet.
Tja, het omkeuren is vandaag de dag een 'lachertje' ten opzichte van een halfjaar geleden.
Zowel hetgeen er getest/gekeurd wordt, als mede de kosten.
Bij het verkrijgen van het kenteken voor mijn Astra leek het maar een bijzaak te zijn dat er een V6 ingebouwd was, geen geluidsmeting, niks.
Gewoon een apk leek het wel.
Naja, het zal wel. Ben benieuwd hoelang dat zo blijft.
Laagvlieger schreef:Neej tegendruk zorgt ervoor dat de cilinders de druk minder goed kwijt kunnen. En dus bestaat de kans dat niet alles uit de cilinder wordt gedrukt. Beetje tegendruk is helemaal niet erg. De druk is zo en zo hoger dan de buitenluchtdruk vlak tot BDP.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
Ik zat al te denken, want heb nu een scheur in het uitlaatspruitstuk waar 2 buizen 1 worden. En ik merk aanzienlijk dat ik minder vermogen heb!
Rellie opt werk schreef:Tegendruk zorgt voor koppel onderin, hoe opener je uitlaat is hoemeer pk's je bovenin krijgt.
En hoe opener de uitlaat is hoemeer pk's je bovin krijgt, en minder koppel onderin ?
Of werkt dat niet zo.
Maar wat denk jij trouwens, de standaard spruitstukken (v.e. C25XE) dat moet opzich toch wel kunnen/gaan op bijv. een X30XE.
al dan niet evt. met een groep A (of iig grotere diameter) na de voorpijp..