kiekert astra g
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
- Locatie: BEMMEL
kiekert astra g
hallo
weet iemand waar de kiekert geplaatst zit bij een astra g station?
heb hem namelijk kapot.
hij verliest steeds de code van de sleutel. dan moet je hem weer
opnieuw inlezen werlt hij 4 maal en daarna weer niet is hij hem weer kwijt.
heeft hij met beide sleutels
weet iemand waar de kiekert geplaatst zit bij een astra g station?
heb hem namelijk kapot.
hij verliest steeds de code van de sleutel. dan moet je hem weer
opnieuw inlezen werlt hij 4 maal en daarna weer niet is hij hem weer kwijt.
heeft hij met beide sleutels
van de astra kun je er niet genoeg hebben
that's why i've got 3
that's why i've got 3
Re: kiekert astra g
in problemen topic : cv aansluiten deel 2
gaat het hier ook over. en vauxy weet ook hoe die eruit ziet en denk ook dat hij wel weet waar die zit.
pb hem anders even memberlist.php?mode=viewprofile&u=4337
gaat het hier ook over. en vauxy weet ook hoe die eruit ziet en denk ook dat hij wel weet waar die zit.
pb hem anders even memberlist.php?mode=viewprofile&u=4337
astra heeft te lang geduurt
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: kiekert astra g
Wanneer je bij de passagierskant het kunststof paneel langs de dorpel op los klikt/schroeft en daarna het grotere paneel los schroeft dan zit hierachter een grote kunststof kast met 2 brede stekkers.
Dit is overigens niet meer vergelijkbaar met de kiekert van een astra F want die van de astra G is vele malen groter en bevat ook meer aansturings functies voor de elektrische ramen o.a.
Wellicht kun je het beste eens op de sloop kijken daar eens dat deel loshalen en zo'n unit mee nemen?
Dit is overigens niet meer vergelijkbaar met de kiekert van een astra F want die van de astra G is vele malen groter en bevat ook meer aansturings functies voor de elektrische ramen o.a.
Wellicht kun je het beste eens op de sloop kijken daar eens dat deel loshalen en zo'n unit mee nemen?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: kiekert astra g
Dat ie de code verliest komt door een kapotte handzender.
Dan breekt de batterijhouder van de printplaat af.
De kiekert zit RV tegen de A stijl aan. Achter het kickpanel.
Maar die is niet kapot. Ik heb al wel duizende Astra-G's door me vingers gehad en nog nooit een kapotte kiekert gezien.
Dan breekt de batterijhouder van de printplaat af.
De kiekert zit RV tegen de A stijl aan. Achter het kickpanel.
Maar die is niet kapot. Ik heb al wel duizende Astra-G's door me vingers gehad en nog nooit een kapotte kiekert gezien.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: kiekert astra g
afstandsbedienig kost iets van €40,-
of batteryhouder er opnieuw goed op solderen
of batteryhouder er opnieuw goed op solderen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
- Locatie: BEMMEL
Re: kiekert astra g
maar hij doet het bij allebei de sleutelsLaagvlieger schreef:Dat ie de code verliest komt door een kapotte handzender.
Dan breekt de batterijhouder van de printplaat af.
De kiekert zit RV tegen de A stijl aan. Achter het kickpanel.
Maar die is niet kapot. Ik heb al wel duizende Astra-G's door me vingers gehad en nog nooit een kapotte kiekert gezien.
van de astra kun je er niet genoeg hebben
that's why i've got 3
that's why i've got 3
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: kiekert astra g
Dan zijn ze allebei kapot.
En daarbij. zonder een TECH2 kun je de kiekert niet uitwisselen.
En daarbij. zonder een TECH2 kun je de kiekert niet uitwisselen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
- Locatie: BEMMEL
Re: kiekert astra g
zijn 2de handssensors ook te programeren?Laagvlieger schreef:Dan zijn ze allebei kapot.
En daarbij. zonder een TECH2 kun je de kiekert niet uitwisselen.
ligt het er dan aan welk type je koopt
van de astra kun je er niet genoeg hebben
that's why i've got 3
that's why i've got 3
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: kiekert astra g
Handzenders bedoel je denk ik?
Die moeten voor een eerst ekeer geprogrammeerd worden. Als ze eenmaal bekend zijn moeten ze gesynchroniseerd worden.
Die moeten voor een eerst ekeer geprogrammeerd worden. Als ze eenmaal bekend zijn moeten ze gesynchroniseerd worden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
- Locatie: BEMMEL
Re: kiekert astra g
ik heb onderweg 2 2de hands handsensors kan ik die zo programeren of moet het geheel eerst aan de computer?Laagvlieger schreef:Handzenders bedoel je denk ik?
Die moeten voor een eerst ekeer geprogrammeerd worden. Als ze eenmaal bekend zijn moeten ze gesynchroniseerd worden.
van de astra kun je er niet genoeg hebben
that's why i've got 3
that's why i've got 3
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: kiekert astra g
Moet aan de computer.
En tweedehandszenders...is dat verstandig.....50% is kapot.
En tweedehandszenders...is dat verstandig.....50% is kapot.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
- Locatie: BEMMEL
Re: kiekert astra g
heb er nu 5 en de kiekert voor 20 euro dus dat is te doen.Laagvlieger schreef:Moet aan de computer.
En tweedehandszenders...is dat verstandig.....50% is kapot.
maar een 2de handse moet je dus aan de computer inlezen.
met de hand inlezen gaat dus alleen als de batterij leeg is dus?
van de astra kun je er niet genoeg hebben
that's why i've got 3
that's why i've got 3
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: kiekert astra g
Sjah die 20 euro is gewoon zonde geld. Want die kiekert is prima.
ELKE handzender die niet bekend is bij de auto (dat zijn dus zowel nieuwe als tweedehandse) moeten bekend gemaakt worden.
Dit doet de dealer met de TECH 2 diagnosecomputer.
Wat jij bedoelt is synchroniseren, Niet programmeren wat ik bedoel.
Synchroniseren is dat de zender wel bekend is alleen de code tov de auto kwijt is (Astra CV systeem heeft een rollend ecode die elke keer bij het bedienen veranderd) en weer gelijkgezet moet worden.
Dit doe je door te zappen met het contact aan.
Ik heb het over programmeren. Een zender aanmelden bij de auto.
Anders zou het een mooie boel zijn, Dan kan iedereen elkaars auto opendoen!!!
Dus je moet zo en zo naar de dealer.
En als ik jou was zou ik er zelf niet meer mee prutsen en het aan hun overlaten.
Als je teveel lostrekjt heeft de dealer er ook geen zin meer in. Dat zou ik ook niet meer hebben namelijk.
Ow ja er schiet me nog 1 ding te binnen....Heb jij toevallig een radio ingebouwd en die verkeerd aangesloten? Over de W draad in het DIN blok? Daar gaat de afstandsbediening ook van in de stress omdat die deze draad gebruikt voor communicatie!!!
ELKE handzender die niet bekend is bij de auto (dat zijn dus zowel nieuwe als tweedehandse) moeten bekend gemaakt worden.
Dit doet de dealer met de TECH 2 diagnosecomputer.
Wat jij bedoelt is synchroniseren, Niet programmeren wat ik bedoel.
Synchroniseren is dat de zender wel bekend is alleen de code tov de auto kwijt is (Astra CV systeem heeft een rollend ecode die elke keer bij het bedienen veranderd) en weer gelijkgezet moet worden.
Dit doe je door te zappen met het contact aan.
Ik heb het over programmeren. Een zender aanmelden bij de auto.
Anders zou het een mooie boel zijn, Dan kan iedereen elkaars auto opendoen!!!
Dus je moet zo en zo naar de dealer.
En als ik jou was zou ik er zelf niet meer mee prutsen en het aan hun overlaten.
Als je teveel lostrekjt heeft de dealer er ook geen zin meer in. Dat zou ik ook niet meer hebben namelijk.
Ow ja er schiet me nog 1 ding te binnen....Heb jij toevallig een radio ingebouwd en die verkeerd aangesloten? Over de W draad in het DIN blok? Daar gaat de afstandsbediening ook van in de stress omdat die deze draad gebruikt voor communicatie!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 sep 2008 10:50
- Locatie: BEMMEL
Re: kiekert astra g
radio kan eigenlijk niet zit met de orginele stekkerblok aangesloten niks zelf geprutst.Laagvlieger schreef:Sjah die 20 euro is gewoon zonde geld. Want die kiekert is prima.
ELKE handzender die niet bekend is bij de auto (dat zijn dus zowel nieuwe als tweedehandse) moeten bekend gemaakt worden.
Dit doet de dealer met de TECH 2 diagnosecomputer.
Wat jij bedoelt is synchroniseren, Niet programmeren wat ik bedoel.
Synchroniseren is dat de zender wel bekend is alleen de code tov de auto kwijt is (Astra CV systeem heeft een rollend ecode die elke keer bij het bedienen veranderd) en weer gelijkgezet moet worden.
Dit doe je door te zappen met het contact aan.
Ik heb het over programmeren. Een zender aanmelden bij de auto.
Anders zou het een mooie boel zijn, Dan kan iedereen elkaars auto opendoen!!!
Dus je moet zo en zo naar de dealer.
En als ik jou was zou ik er zelf niet meer mee prutsen en het aan hun overlaten.
Als je teveel lostrekjt heeft de dealer er ook geen zin meer in. Dat zou ik ook niet meer hebben namelijk.
Ow ja er schiet me nog 1 ding te binnen....Heb jij toevallig een radio ingebouwd en die verkeerd aangesloten? Over de W draad in het DIN blok? Daar gaat de afstandsbediening ook van in de stress omdat die deze draad gebruikt voor communicatie!!!
wist wel dat je hem kon synchroniseren door middel van het contact, maar wist niet dat je een sensor eerst in moet lezen.
dat zal ik volgende week wel laten doen zijn bevriend met een opel dealer.
bedankt
van de astra kun je er niet genoeg hebben
that's why i've got 3
that's why i've got 3
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: kiekert astra g
het is een zender! een radiozender. GEEN sensor!!!
Maar aangesloten op het originele blok kan problemen geven.
Aangezien Opel niet de standaard pinbezetting gebruikt.
In principe ALTIJD aansluiten met een verloopkabel van radiomerk naar Opel stekkerblok, tenzij je weet wat je aan het doen zijn en waar de draden voor zijn. Opel communiceert namelijk ook over de radiobus.
Ik heb het al zooo vaak mis zien gaan met radio en carkits inbouw.
Tis een tip.
Maar aangesloten op het originele blok kan problemen geven.
Aangezien Opel niet de standaard pinbezetting gebruikt.
In principe ALTIJD aansluiten met een verloopkabel van radiomerk naar Opel stekkerblok, tenzij je weet wat je aan het doen zijn en waar de draden voor zijn. Opel communiceert namelijk ook over de radiobus.
Ik heb het al zooo vaak mis zien gaan met radio en carkits inbouw.
Tis een tip.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠