HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Jups, ook ik had em woensdag aan de phone hangen. En gratis andere nokjes... Vette sjit!Bart(astra) schreef:Ik had Plug vanmiddag ook al aan de foon.
Hij is er zo blij mee, dat hij iedereen heeft gebeld
Toch jammer van die oliedop plug !
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Jahaa..
Dus paar weken gereden, inrijden, stationair liep die niet lekker, bij 4000 brak de furie los. En liep die echt hard.
Kreeg alleen wel motorstoringlampie dan.
Stationair liep die niet lekker. Mijn pa weet veel van auto's. Legt zijn hand op kleppendeksel, voelt:
'lijkt wel alsoffie een cylinder mist'.
Ding teruggebracht. Lang verhaal kort:
Hele ding lag uit elkaar vandaag. Complete garantie.
Conclusie:
Keek een half lege motorruimte in, met ernaast onderdelen, nokkenassen, nokkenaslagers en een ingespoten kop op een testbank die doorlekte.
DANG. 2 kleppen lekken sowieso.
Ga nu echt voor het record, meest aan gesleutelde auto ooit.
...Maar Mams is lief: kheb een Ford Ka voor de boodschappies.
Wie heeft zijn eigen zuigers al 10x gezien ?
Dus paar weken gereden, inrijden, stationair liep die niet lekker, bij 4000 brak de furie los. En liep die echt hard.
Kreeg alleen wel motorstoringlampie dan.
Stationair liep die niet lekker. Mijn pa weet veel van auto's. Legt zijn hand op kleppendeksel, voelt:
'lijkt wel alsoffie een cylinder mist'.
Ding teruggebracht. Lang verhaal kort:
Hele ding lag uit elkaar vandaag. Complete garantie.
Conclusie:
Keek een half lege motorruimte in, met ernaast onderdelen, nokkenassen, nokkenaslagers en een ingespoten kop op een testbank die doorlekte.
DANG. 2 kleppen lekken sowieso.
Ga nu echt voor het record, meest aan gesleutelde auto ooit.
...Maar Mams is lief: kheb een Ford Ka voor de boodschappies.
Wie heeft zijn eigen zuigers al 10x gezien ?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Plug, mag ik je van harte feliciteren met dit nieuwe record!!!!pluggie schreef:Jahaa..
Dus paar weken gereden, inrijden, stationair liep die niet lekker, bij 4000 brak de furie los. En liep die echt hard.
Kreeg alleen wel motorstoringlampie dan.
Stationair liep die niet lekker. Mijn pa weet veel van auto's. Legt zijn hand op kleppendeksel, voelt:
'lijkt wel alsoffie een cylinder mist'.
Ding teruggebracht. Lang verhaal kort:
Hele ding lag uit elkaar vandaag. Complete garantie.
Conclusie:
Keek een half lege motorruimte in, met ernaast onderdelen, nokkenassen, nokkenaslagers en een ingespoten kop op een testbank die doorlekte.
DANG. 2 kleppen lekken sowieso.
Ga nu echt voor het record, meest aan gesleutelde auto ooit.
...Maar Mams is lief: kheb een Ford Ka voor de boodschappies.
Wie heeft zijn eigen zuigers al 10x gezien ?
Ik zit nog maar op 4x.
Maar wat een ellende allemaal. Het is wel garantie, maar je wordt er niet vrolijk van. Gelukkig blijf je er positief onder.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Aanhouder wint Plug !!
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
idd en nou doorzetten, vind het erg tof dat je doorgaat,
jij hebt VEEL geduld
jij hebt VEEL geduld
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
geduld is een schone zaak maar toch komt t weer goed
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Weer een heel verhaal, met de BX van Ruudje auto opgehaald. Onderweg rare geluiden. Ratel de ratel.
Na 10 km wat extra dashlampies branden. Let op: 'Ja deze auto is niet voor lange afstanden'.
Sta bij stoplicht, ik reed, zie rook voorbij komen. Gooi hem aan de kant,de BX dus, denk, ik ga een rokende radiator zien:
Nou complete blok rookte echt aan alle kanten. Oioi. Keertje spugen, TSSS, onderblok spugen (met wijde waterspuug uiteraard, een pro techniek) tssss. Oioi, over heet gesproken. Marcel nog even aan foon.
Maargoed, de toko gehaald, die hebben nu een nieuwe klant. Want de BX staat er nog.
Radiator was compleet koud. Was even bang dat blok totaal in de poeier lag. Kan nog steeds overigens, maar daar gaan we vrijdag naar kijken als het meeviel.
Back to topic. Naar de Astra C20XE Rally homologatie auto zeg maar.
De C20XE boosdoener:
Zat een kromme klep in dus.
Auto zit weer in elkaar, rijdt ook weer. Motorstoring is eruit. Maar stationair issie nog...
Onder vrienden...
KUT. LFR is eerste idee.
Mijn stationair zit op 1500 rpm ipv 900. En loopt te wieberen. Warm doettie het beter dan koud.
Dan wil die echt koud zelfs afslaan.
Koud wil die onder de 900 toeren. Warm zittie erboven, en met koppeling in daalttie rijdend niet onder de 2000 toeren.
Stilstaand gaattie naar 1500. Dus er zit een vertraging in zeg maar.
En kan zeggen wat je wil, deze toko heeft na vrijdag de hele zooi snel in mekaar gezet.
Pluim daarvoor.
Maar we zijn er nog niet.
Denk es mee ? LFR ?
Temp e.d. en koeling is iig echt helemaal top. Is ook gespoeld nu weer.
Khem even open gedonderd vanmiddag, vermogen derop. Mocht absoluut nog niet. Maar test.
Geen lampies, motorstoring lamp werkt ook gewoon bij start up check, dus helemaal prima.
(kheb overigens gek genoeg minder vermogen als met 1 cylinder zonder compressie.
Das wel een typische conclusie: met compressie op 3 cylinders had ik echt mega trekkracht, tot de motronic foutmelding gaf, dan kreeg je stotende klappen.)
Stationair zit er dus nog een probleem in.
Iemand een idee ? LFR ? Hij loopt echt onregelmatig en te bibberen stationair.
Na 10 km wat extra dashlampies branden. Let op: 'Ja deze auto is niet voor lange afstanden'.
Sta bij stoplicht, ik reed, zie rook voorbij komen. Gooi hem aan de kant,de BX dus, denk, ik ga een rokende radiator zien:
Nou complete blok rookte echt aan alle kanten. Oioi. Keertje spugen, TSSS, onderblok spugen (met wijde waterspuug uiteraard, een pro techniek) tssss. Oioi, over heet gesproken. Marcel nog even aan foon.
Maargoed, de toko gehaald, die hebben nu een nieuwe klant. Want de BX staat er nog.
Radiator was compleet koud. Was even bang dat blok totaal in de poeier lag. Kan nog steeds overigens, maar daar gaan we vrijdag naar kijken als het meeviel.
Back to topic. Naar de Astra C20XE Rally homologatie auto zeg maar.
De C20XE boosdoener:
Zat een kromme klep in dus.
Auto zit weer in elkaar, rijdt ook weer. Motorstoring is eruit. Maar stationair issie nog...
Onder vrienden...
KUT. LFR is eerste idee.
Mijn stationair zit op 1500 rpm ipv 900. En loopt te wieberen. Warm doettie het beter dan koud.
Dan wil die echt koud zelfs afslaan.
Koud wil die onder de 900 toeren. Warm zittie erboven, en met koppeling in daalttie rijdend niet onder de 2000 toeren.
Stilstaand gaattie naar 1500. Dus er zit een vertraging in zeg maar.
En kan zeggen wat je wil, deze toko heeft na vrijdag de hele zooi snel in mekaar gezet.
Pluim daarvoor.
Maar we zijn er nog niet.
Denk es mee ? LFR ?
Temp e.d. en koeling is iig echt helemaal top. Is ook gespoeld nu weer.
Khem even open gedonderd vanmiddag, vermogen derop. Mocht absoluut nog niet. Maar test.
Geen lampies, motorstoring lamp werkt ook gewoon bij start up check, dus helemaal prima.
(kheb overigens gek genoeg minder vermogen als met 1 cylinder zonder compressie.
Das wel een typische conclusie: met compressie op 3 cylinders had ik echt mega trekkracht, tot de motronic foutmelding gaf, dan kreeg je stotende klappen.)
Stationair zit er dus nog een probleem in.
Iemand een idee ? LFR ? Hij loopt echt onregelmatig en te bibberen stationair.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Stekkers van de LFR en de klopsensor goed om zitten ? toebn ik mn astra kocht hadden ze die ook verkeerd om zitten. LFR eens schoonmaken, draadbreuk naar je temperatuursensor.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Omdat je die vertraging in het stijgen en dalen van je toerental hebt zitten zit ik zelf ook te denken aan valse lucht.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Dank voor de reacties. Hebben we wat aan. We zijn er bijna.
Koud gaattie echt onder de 500 rpm en valttie uit.
Issie warm, komttie niet meer naar de 900 en blijfttie zowat op 1500 rpm hangen.
We gaan morgen eens even 'praten'. En kijken of we puntjes op de i krijgen.
Moet toch de BX ophalen van Ruud: koppakking is door. Krijg je ervan jaar met waterlampje rijden en nooit bijvullen.
Koud gaattie echt onder de 500 rpm en valttie uit.
Issie warm, komttie niet meer naar de 900 en blijfttie zowat op 1500 rpm hangen.
We gaan morgen eens even 'praten'. En kijken of we puntjes op de i krijgen.
Moet toch de BX ophalen van Ruud: koppakking is door. Krijg je ervan jaar met waterlampje rijden en nooit bijvullen.
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
je kan veel doen aan je auto maar in 1 avond+nacht 5 keer je cilinderkop demonteren en weer terug monteren, inclusief het overzetten van je nokkenas en tuimelaars. dat doen der maar weinig
welkom in het leed dat manta rijden heet
welkom in het leed dat manta rijden heet
de fiets is toch zo slecht niet.........
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Nha daar gaan we. Gedoe met kop ooit, etc, 2x, ander blok erna.
De toko waar die stond had blok zo omgelegt, uitlaat, etc ging ook snel. Pluim.
Erna weer hoop gelazer. ETC dood, ramen weg, hoop krassen daar opgelopen,
schade, bumpers deronderuit, hondenharen. Weetikhet. Horten stoten, afslaan half op de weg.
Ruzie met ouders, vriendin, en kwilde hem voor het eerst gewoon echt naar de sloop brengen.
En toen kwam die bij me pa.
14: Temp sensor is vervangen, ik had airco, is andere sensor
19: krukas sensor, was dwars door midden de kabel, door multiriem
73/74: 2 bougiekabels, 1 met 2M ohm, 1 met 500K
ANWB plat: massa gefixed.
En ja die ouwe heeft het maar mooi gedaan waar alle garages er niet uitkomen. Dik respect voor me pa en Marcel.
De toko waar die stond had blok zo omgelegt, uitlaat, etc ging ook snel. Pluim.
Erna weer hoop gelazer. ETC dood, ramen weg, hoop krassen daar opgelopen,
schade, bumpers deronderuit, hondenharen. Weetikhet. Horten stoten, afslaan half op de weg.
Ruzie met ouders, vriendin, en kwilde hem voor het eerst gewoon echt naar de sloop brengen.
En toen kwam die bij me pa.
14: Temp sensor is vervangen, ik had airco, is andere sensor
19: krukas sensor, was dwars door midden de kabel, door multiriem
73/74: 2 bougiekabels, 1 met 2M ohm, 1 met 500K
ANWB plat: massa gefixed.
En ja die ouwe heeft het maar mooi gedaan waar alle garages er niet uitkomen. Dik respect voor me pa en Marcel.
Laatst gewijzigd door pluggie op 26 jul 2009 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
super krijn
hoorde van marcel al dat hij nu weer goed loopt
dikke duim voor je vader en natuurlijk ook voor marcel
hoorde van marcel al dat hij nu weer goed loopt
dikke duim voor je vader en natuurlijk ook voor marcel
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Gewoon goed schrijvenBart(astra) schreef:gewoon goed lezen..
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Zei je iets 360 ?Delax80 schreef:Gewoon goed schrijvenBart(astra) schreef:gewoon goed lezen..
Laatst gewijzigd door pluggie op 11 jan 2013 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
aanhouder wint,
klasse Krijn,
RESPECT
klasse Krijn,
RESPECT
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
........maar mooi dattie weer goed looptpluggie schreef:Zei je iets 360 ?Delax80 schreef:Gewoon goed schrijvenBart(astra) schreef:gewoon goed lezen..
]
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Wat een geweldige kerels toch he
Mooi dat je de astra weer aan de praat heb Krijn
Mooi dat je de astra weer aan de praat heb Krijn
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Fijn dat je weer helemaal terug bent Krijntje
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Hero !!pluggie schreef:
Super plug !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Krijn, respect voor jou, voor je Pa, voor je ma, en voor je vriendin! En Laagvlieger natuurlijk!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: HIJ LEEFT NOG - DAAR GAAT ZE
Goed gedaan heren!
En nu veel mooie km's maken!
En nu veel mooie km's maken!