Hoi, even voorstellen, Tim / Tim82

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Moet je Niels/Rallyastra eens over bellen, die heeft al vaker XE's gehad met een te slappe riemspanning.
Kan die je zo even uitleggen. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

De oorzaak is inmiddels bekend; verkeerde pomp. De riem past helemaal niet goed over de tanden van de pomp heen. Opel dealer zag het meteen toen ik met de riem aan kwam lopen.

De pomp kwam overigens van Brezan.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Dan heb je waarschijnlijk een pomp voor de nieuwere type distributie gehad.
Je hebt met de ronde tanden en met de vierkante tanden.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Klopt inderdaad. Naar dat de andere pomp ook gewoon past en bij rustig rijden is er zelfs nog niks aan de hand. Het doosje van de pomp was wel goed, maar de verkeerde pomp zat er in. Als je dan nog nooit zoiets hebt meegemaakt check je dat ook niet van tevoren :?

Anyway, ik heb alle juiste spulletjes nu in huis dus ik kan weer verder. Ben intussen ook bezig met wat performance upgrades dus het gaat wel de goeie kant op verder 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9304
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Tim82 schreef:De pomp kwam overigens van Brezan.
Toch maar liever de merkdealer ;-)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

RedBill schreef:
Tim82 schreef:De pomp kwam overigens van Brezan.
Toch maar liever de merkdealer ;-)
In dit geval heeft de Opel dealer iig wel een hoop bijgedragen aan de oplossing! Normaal heb ik het niet zo op dealers. Mijn ervaring bij Toyota en Honda (in Beverwijk) was dat je slecht wordt geholpen als je komt met vragen of bestellen van kleine dingetjes. Alleen als je een nieuwe auto komt kopen zijn ze aardig. Dan hoeft het voor mij al niet meer. Maargoed, de chef magazijn en de leiding van het monteursclubje waren zeer behulpzaam, pluspuntjes!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Gelukkig heb ik andere, erg positieve ervaringen met de lokale Opel dealer.
Hangt overigens ook van de locatie af hoor. Woon namelijk precies tussen twee dealers in. Die in Bergen op Zoom ga ik echt nooit meer heen, maar die in Steenbergen helpt mij altijd zeer goed
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Naja ik ben dus 'nieuw' wat betreft Opel dealers ervaringen betreft, vandaag voor het eerst langsgeweest en ik ben super geholpen 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Probleem is, meerendeel is gemaakt op motornummer, waarvan je chassisnummer het afgeleide is.

De EPC van Opel (onderdelenprogramma) staat opzich veel nuttigs is.
En werkt daarentegen beter als programma's als die van Peugeot of Renault b.v.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Zeau, weer aan het werk geweest. Inmiddels zitten de Koni's er onder en is de Astra een klein stukje naar het asfalt gezakt;

Afbeelding

Morgen testen op Zandvoort.. Is in ieder geval goed te merken dat 'ie stugger is. Verder nieuwe distributieriem (3e in 12.000 km) en een nieuwe waterpomp (de goeie dit keer), en meteen nieuwe snaren voor dynamo en stuurbekrachtigingspomp er op. De motor loopt beter dan ooit sinds ik 'm heb.

Helaas moest er natuurlijk ook wat mis gaan; bij het monteren van de remmen brokkelden de EBC redstuff blokjes van ellende uit elkaar. Gelukkig ben ik morgen vrij dus ik heb nog wel een paar uur om ergens sportblokken vandaan te halen. Heel veel inremmen zit er niet bij want om 17.00 ga ik de baan op.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

zou jij niet is een project topicje gaan beginnen ipv dat in je voorstel topic allemaal te doen ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Plaats reactie