Sjaak..?? Witte GSI
Sjaak..?? Witte GSI
Ik heb een witte GSI gevonden voor Sjaak
Mag barsten als dit ook niet echt zijn ex-GSi is ..??
Is namelijk ook Dis-ontsteking...
http://auto.marktplaats.nl/opel/1332771 ... ck=1#photo
Mag barsten als dit ook niet echt zijn ex-GSi is ..??
Is namelijk ook Dis-ontsteking...
http://auto.marktplaats.nl/opel/1332771 ... ck=1#photo
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
heb ze er ook uitgehaald
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
welke verschil zoek je dan?
Zitten gewoon geen draaiende delen en vonkbruggen in.
C20XE DIS blok rijd voor het gevoel feller doordat ze explosief gana vanaf de 4000 rpm.
Zonder DIS is het koppel meer uitgesmeerd over het hele toerengebied.
Zitten gewoon geen draaiende delen en vonkbruggen in.
C20XE DIS blok rijd voor het gevoel feller doordat ze explosief gana vanaf de 4000 rpm.
Zonder DIS is het koppel meer uitgesmeerd over het hele toerengebied.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
- Locatie: dat boere gat Roosendaal
de meeste zeggen dat DIS sneller is maar waar blijkt dat uitLaagvlieger schreef:welke verschil zoek je dan?
Zitten gewoon geen draaiende delen en vonkbruggen in.
C20XE DIS blok rijd voor het gevoel feller doordat ze explosief gana vanaf de 4000 rpm.
Zonder DIS is het koppel meer uitgesmeerd over het hele toerengebied.
hebben ze meer nm of pk's
Astra Station GSi 16v
Some of the many advantages with DIS systems are that they use
fewer moving parts, require less maintenance, offer more
compact mounting, and provide improved economy and
performance with reduced emissions.
LOL
tHoeft niet sneller of langzamer te zijn, een 20XE heeft meer Nm en Pk.
Dan C20XE M2.5 of C20XE M2.8
Die is misschien minder efficient op sommige gebieden, maar
uitstoot, gebruik maakt minder uit, en geen kat. Millieeisen toen
waren minder dan latere jaren.
Hele bende is questie van mappings, milieufactoren, etc.
Dus zou een C20XE M3.8 er nu zijn, die zou nu meer geknepen rondrijden.
DIS is alleen efficienter. De rest is instellingen etc.
Tunen in die zin is gewoon scheit hebben aan de combinatie van die
factoren. Nu heefttie meer Pk, nu heefttie meer uitstoot en verbruikttie
meer. Etc.
En je kunt het makkelijk zien. Van voor de auto:
Een M2.8 heeft een DIS aan de zijkant achteraan de kop zitten.
Bij een M2.5 met rotor en verdelerkap en de hele bende zit die meer vooraan de zijkant.
fewer moving parts, require less maintenance, offer more
compact mounting, and provide improved economy and
performance with reduced emissions.
LOL
tHoeft niet sneller of langzamer te zijn, een 20XE heeft meer Nm en Pk.
Dan C20XE M2.5 of C20XE M2.8
Die is misschien minder efficient op sommige gebieden, maar
uitstoot, gebruik maakt minder uit, en geen kat. Millieeisen toen
waren minder dan latere jaren.
Hele bende is questie van mappings, milieufactoren, etc.
Dus zou een C20XE M3.8 er nu zijn, die zou nu meer geknepen rondrijden.
DIS is alleen efficienter. De rest is instellingen etc.
Tunen in die zin is gewoon scheit hebben aan de combinatie van die
factoren. Nu heefttie meer Pk, nu heefttie meer uitstoot en verbruikttie
meer. Etc.
En je kunt het makkelijk zien. Van voor de auto:
Een M2.8 heeft een DIS aan de zijkant achteraan de kop zitten.
Bij een M2.5 met rotor en verdelerkap en de hele bende zit die meer vooraan de zijkant.
Rally auto`s met een c20xe rijden voor namelijk met DIS omdat hebbe ze mij verteld anders het niet werkt met DTA!pluggie schreef:Klinkklare onzin
DIS heeft veel betere aansturing. Daarom zul je ook
bij (bijna) ELKE rally bak DIS zien.
Schijnt behalve dat ook hardere vonk te geven.
Correct me if i wrong.
Zwei Liter Kraft ja
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Laten we er een topic over openenGSi Twente schreef:Zijn veel verschillen aan een motor met DIS of gewone rotor/verdeler onsteking.
En waarom zou DIS anders en sneller zijn en voelen, omdat een zogenaamd opel-goeroe dat zegt?
viewtopic.php?t=9718&highlight=
Astra Station GSi 16v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hoofdsteunen achter ziet er veel vetter uit dan zonder vind ik! Zonder hoofdsteunen is het echt heel kaal. Als jij ze eruit hebt gehaald Pascal, dan zijn er best wel mensen die met jou van achterbank willen ruilen denk ik.gurdi schreef:zo lijkt het inderdaad..
viind het sowieso niet mooi hoofdsteunen achter
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
die gast had me gsi voor €1750,- gekocht met die 17inch erbij, en nu staat die voor €1850,-
staat ook geen kmstand...
die was toen ik hem verkocht +/- 230.***
hoop dat die nog strak en roestvrij is
hier nog even een foto van de binnenkant toen ik hem had, kun je idd zien dat het me oude GSi is
staat ook geen kmstand...
die was toen ik hem verkocht +/- 230.***
hoop dat die nog strak en roestvrij is
hier nog even een foto van de binnenkant toen ik hem had, kun je idd zien dat het me oude GSi is
Laatst gewijzigd door Blue Vectra op 05 dec 2007 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Het zit zo, ik heb stoelhoezen over de bekleding zitten (moet wel is met vieze kleding de auto in, en zo blijft het interieur mooier) en ik kreeg alleen van die ronde openingen voor de hoofdsteunen voorRedBill schreef:Als jij ze eruit hebt gehaald Pascal, dan zijn er best wel mensen die met jou van achterbank willen ruilen denk ik.
Anders zaten ze er achter nog gewoon netjes in
De hoezen zien er goed uit, maar de GSi bekleding is net ietsje beter natuurlijk, dus hopelijk gaat er snel verandering komen (ws niet, maar toch)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad