Ik ben Bas
Merk je echt dat verschil met DOT 5.1? Ik vind nog steeds dat mn gsi kut remt, ook al is alles al vervangen (remschijven blokken etc..) En alles loopt los, m.a.w geen vastzittende zuigers e.d.
Ik moet echt hard stampen om te remmen..
Terwijl als ik in het 1995 peugot 306 dieseltje met -5 pk van mn schoonma rijdt en ik raak de rem aan dan zit ik met mn smoel tegen de vooruit :s
Ik moet echt hard stampen om te remmen..
Terwijl als ik in het 1995 peugot 306 dieseltje met -5 pk van mn schoonma rijdt en ik raak de rem aan dan zit ik met mn smoel tegen de vooruit :s
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Oftewel, de bekrachtiging van je Astra is beter te doseren ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
sounddragon. dit is idd een heel duidelijk verhaal. Hier kan ik wat mee. En omdat er rondom heel binnekort toch alle schijven en blokken gedaan moeten worden kan ik het beter gelijk goed doen ter voorbereiding van het toekomstige blok ipv alles 2x te moeten doen.
nog even ter verduidelijking. als ik 5 gats zou willen kan ik het beste cali turbo poten voor er onder maken (is wel plug and play?) en dan 300 schijven er bij zoeken.
en wat is dan achter nog ter verbetering? voor een turbo blok? daar wil ik dan ook 300 schijven hebben.
alvast bedankt
elektrische spiegels met verwarming zitten er helaas niet in. want ik heb de kabelboom er bij gehad waarbij er geen aansluiting zitten voor elektrische ramen. dus nu ben ik lekker alles aan het ontleden en aanpassen.
Hier nog wat pics van de wagen.
![Afbeelding](http://img251.imageshack.us/img251/6159/dscn0886ne0.th.jpg)
![Afbeelding](http://img251.imageshack.us/img251/9259/dscn0887wq8.th.jpg)
nog even ter verduidelijking. als ik 5 gats zou willen kan ik het beste cali turbo poten voor er onder maken (is wel plug and play?) en dan 300 schijven er bij zoeken.
en wat is dan achter nog ter verbetering? voor een turbo blok? daar wil ik dan ook 300 schijven hebben.
alvast bedankt
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
elektrische spiegels met verwarming zitten er helaas niet in. want ik heb de kabelboom er bij gehad waarbij er geen aansluiting zitten voor elektrische ramen. dus nu ben ik lekker alles aan het ontleden en aanpassen.
Hier nog wat pics van de wagen.
![Afbeelding](http://img251.imageshack.us/img251/6159/dscn0886ne0.th.jpg)
![Afbeelding](http://img251.imageshack.us/img251/9259/dscn0887wq8.th.jpg)
Laatst gewijzigd door Bassion op 26 aug 2007 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Achter hoef je niks aan te passen in principe, je zou als je per se geperforeerd wilt, geperforeerde schijven en Ferodo blokken kunnen monteren zodat het matcht met de voorkant
Groter achter heeft weinig nut, omdat de auto bij hard remmen achter alleen maar lichter wordt, en je ABS het dan alleen maar erg druk krijgt
Ennehh... het strekt tot aanbeveling om je foto's even te verkleinen voor je ze hier post; iets van 800x600 verneuqt de layout niet zo![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
En wbt de onderdelen voor ombouwen naar 5 gaats moet je gewoon even contakt opnemen met Niels, die kan je tot in detail vertellen welke onderdelen van welke auto('s) je nodig hebt, dat weet ik ook niet uit mijn hoofd![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groter achter heeft weinig nut, omdat de auto bij hard remmen achter alleen maar lichter wordt, en je ABS het dan alleen maar erg druk krijgt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ennehh... het strekt tot aanbeveling om je foto's even te verkleinen voor je ze hier post; iets van 800x600 verneuqt de layout niet zo
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
En wbt de onderdelen voor ombouwen naar 5 gaats moet je gewoon even contakt opnemen met Niels, die kan je tot in detail vertellen welke onderdelen van welke auto('s) je nodig hebt, dat weet ik ook niet uit mijn hoofd
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
OK heel erg bedankt sound dragon.
wat de foto's betreft ik zie het nu ook pas ik ga het gelijk even veranderen.
dus dan ga ik achter alleen de blokken en de schijven vervangen en de klauwen reviseren.
En zou ik verder aan de achter kant nog iets moeten veranderen voor het toekomstige blok? kwa achterbrug enzo?
en niels heet op het forum gewoon niels?
dan zoek ik zijn mail even
wat de foto's betreft ik zie het nu ook pas ik ga het gelijk even veranderen.
dus dan ga ik achter alleen de blokken en de schijven vervangen en de klauwen reviseren.
En zou ik verder aan de achter kant nog iets moeten veranderen voor het toekomstige blok? kwa achterbrug enzo?
en niels heet op het forum gewoon niels?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Achter hoef je niks te vervangen voor de ombouw ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
De kabelboom van je auto is toch al wel voorbereidt? Dat is bij alle GSi's standaard het geval. Je hoeft alleen maar andere kabelbomen in je deur te hangen, maar vaak zitten die er gewoon bij als je een setje originele GM Astra F mechanismes 2e hands koopt. Kijk anders even in het technisch archief en mijn restauratie topic.Bassion schreef:elektrische spiegels met verwarming zitten er helaas niet in. want ik heb de kabelboom er bij gehad waarbij er geen aansluiting zitten voor elektrische ramen. dus nu ben ik lekker alles aan het ontleden en aanpassen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Ik heb 2 spiegels met complete kabelbomen.
alleen zijn deze uit een astra gekomen met wel elektrische spiegels maar zonder de aansluitingen voor de elektrische ramen. dus de draden van de elektrische ramen ben ik nu aan het uitzoeken en bij aan het prikken in de andere kabelboom.
de stekker in de deur die naar de centrale draden spaghetti loopt is idd op alles voorberied. alleen de draadboom in de deur niet. maarja het komt alles is uitgezocht nu even overstekken en netjes inpakken en klaar
alleen zijn deze uit een astra gekomen met wel elektrische spiegels maar zonder de aansluitingen voor de elektrische ramen. dus de draden van de elektrische ramen ben ik nu aan het uitzoeken en bij aan het prikken in de andere kabelboom.
de stekker in de deur die naar de centrale draden spaghetti loopt is idd op alles voorberied. alleen de draadboom in de deur niet. maarja het komt alles is uitgezocht nu even overstekken en netjes inpakken en klaar
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Alleen Dot 5.1 in het remsysteem kiepen doet het hem niet, en werkt ook niet.Baas J. schreef:Merk je echt dat verschil met DOT 5.1? Ik vind nog steeds dat mn gsi kut remt, ook al is alles al vervangen (remschijven blokken etc..) En alles loopt los, m.a.w geen vastzittende zuigers e.d.
Ik moet echt hard stampen om te remmen..
Terwijl als ik in het 1995 peugot 306 dieseltje met -5 pk van mn schoonma rijdt en ik raak de rem aan dan zit ik met mn smoel tegen de vooruit :s
Je zult je hele systeem moeten doorblazen voordat je deze remvloeistof erin doet.
In combinatie met RVS/Teflon remslangen heb je geen sponzig gevoel meer in je pedaal (mits goed ontlucht, en geen gaar remsysteem).
Een goede set voor onder je auto is Girling, ik heb deze er zelf onder (en meerderen met mij), en het remt echt fenomenaal.
Elke GSI zou er in mijn ogen standaard mee uitgerust moeten worden.
Om je remverhoudingen te laten kloppen zou ik de remmerij op de achteras ook aanpakken.
Grtz, GrinX
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
- Locatie: dat boere gat Roosendaal
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
nog even een vraagje. als je je spiegelverwarming aan zet. moet dan dat lampje op je schakelaar gaan branden oid? mijn spiegels namelijk alleen naar links en rechts en het is nu de vraag of het aan de spiegels of de schakelaar licht.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat lampje is dus een indicatie dat je spiegelverwarming aan staat. Erg gemakkelijk als je spiegels bevroren of vochtig zijn. Schoon in no-time.Mad Driver schreef:nog even een vraagje. als je je spiegelverwarming aan zet. moet dan dat lampje op je schakelaar gaan branden oid? mijn spiegels namelijk alleen naar links en rechts en het is nu de vraag of het aan de spiegels of de schakelaar licht.begrijp ik het goed?? dat kleine knopje bij je spiegelbediening is de spiegelverwarming?? Vroeg me al tijden af waar die voor was, alsje erop drukt gaat er een lampie branden!!
Als het lampje niet gaat branden wanneer je op het knopje drukt is waarschijnlijk het tijdrelais kapot, of hij zit er uberhaupt niet in. Ik heb nog wel zo'n ding liggen. Relais kun je vinden in het zekeringkastje. Ik moet even kijken op welke positie ook alweer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Lol ja, en als je hem echt nodig hebt, duurt het te lang, doe je je raam open en veeg je je spiegel even schoon omdat je geen minuut kan wachten.RedBill schreef: Dat lampje is dus een indicatie dat je spiegelverwarming aan staat. Erg gemakkelijk als je spiegels bevroren of vochtig zijn. Schoon in no-time.
Mooi systeem
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Als je naar 5 gaats wil Astra G OPC klauwen kopen of van een Vectra I500 dan geboorde schijven bij mij kopen in 308mm. De remmen achter kun je dan pakken van een Vectra A V6 zelfde diameter als je Astra alleen dan 5 gaats. Als je remmen geil bent kun je ze achter ook van een saab 900 V6 nemen die zijn 286mm achter. Wat heb je nodig voor de hele ombouw
- 5 gaats naaf calibra/vectra a 2x eurotje of 50 2e hands
- Nieuwe wiellager voor 2x 100 euro
- Remschijf 308mm 2x 180 euro
- Remklauw "OPC" 150 euro
- Remblokset Ferodo 100 euro
- Achter naaf Vectra A V6 2x 150 euro
- Remschijf achter 2x 120 euro ( kan ook geboord )
- Remblokset Ferodo achter 40 euro
- Remschoenset achter Ferodo 40 euro
- Remschoenmontageset 10 euro
Ik kan je eventueel wel de hele ombouw leveren.
- 5 gaats naaf calibra/vectra a 2x eurotje of 50 2e hands
- Nieuwe wiellager voor 2x 100 euro
- Remschijf 308mm 2x 180 euro
- Remklauw "OPC" 150 euro
- Remblokset Ferodo 100 euro
- Achter naaf Vectra A V6 2x 150 euro
- Remschijf achter 2x 120 euro ( kan ook geboord )
- Remblokset Ferodo achter 40 euro
- Remschoenset achter Ferodo 40 euro
- Remschoenmontageset 10 euro
Ik kan je eventueel wel de hele ombouw leveren.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
kijk danku. als je nog eens zou willen kijken voor het realis eventueel. dat zou erg fijn zijn. want dan kan ik uitsluiten of ik een nieuw knopje moet halen. als je het knopje indrukt zeg maar. blijft hij dan ook ingedrukt? of komt hij in dezelfde positie terug? bij mij is dit wel zo.RedBill schreef:Dat lampje is dus een indicatie dat je spiegelverwarming aan staat. Erg gemakkelijk als je spiegels bevroren of vochtig zijn. Schoon in no-time.Mad Driver schreef:nog even een vraagje. als je je spiegelverwarming aan zet. moet dan dat lampje op je schakelaar gaan branden oid? mijn spiegels namelijk alleen naar links en rechts en het is nu de vraag of het aan de spiegels of de schakelaar licht.begrijp ik het goed?? dat kleine knopje bij je spiegelbediening is de spiegelverwarming?? Vroeg me al tijden af waar die voor was, alsje erop drukt gaat er een lampie branden!!
Als het lampje niet gaat branden wanneer je op het knopje drukt is waarschijnlijk het tijdrelais kapot, of hij zit er uberhaupt niet in. Ik heb nog wel zo'n ding liggen. Relais kun je vinden in het zekeringkastje. Ik moet even kijken op welke positie ook alweer.
maar iig. ik wacht even af voor dat relais waar die zit. en anders neem ik hem graag van je over.
@ rellie: heeel erg bedankt. Ik ga iig even kijken of ik misschien via ebay eea kan kopen. anders hoor je het zeer zeker nog van me. En wat betreft ter voorbereiding voor het blok evt nog een vectra voor as?
@Da Evil Michael: nee daar werk ik niet. ik werk bij een toering car bedrijf. (morgen mijn laatste dag) en daarna ga ik de campers en caravans in
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
vandaag btw ook nog wat minder nieuws. er heeft iemand tegen mijn auto aan gezeten.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik zal morgen even een foto maken van de zekeringkast. Knopje hoort inderdaad gewoon weer terug te komen in positie. Die geeft een pulssignaal waardoor het tijdrelais inschakelt. Na een kwartier? gaat die automatisch weer uit.Bassion schreef:kijk danku. als je nog eens zou willen kijken voor het realis eventueel. dat zou erg fijn zijn. want dan kan ik uitsluiten of ik een nieuw knopje moet halen. als je het knopje indrukt zeg maar. blijft hij dan ook ingedrukt? of komt hij in dezelfde positie terug? bij mij is dit wel zo.RedBill schreef:Dat lampje is dus een indicatie dat je spiegelverwarming aan staat. Erg gemakkelijk als je spiegels bevroren of vochtig zijn. Schoon in no-time.Mad Driver schreef:begrijp ik het goed?? dat kleine knopje bij je spiegelbediening is de spiegelverwarming?? Vroeg me al tijden af waar die voor was, alsje erop drukt gaat er een lampie branden!!
Als het lampje niet gaat branden wanneer je op het knopje drukt is waarschijnlijk het tijdrelais kapot, of hij zit er uberhaupt niet in. Ik heb nog wel zo'n ding liggen. Relais kun je vinden in het zekeringkastje. Ik moet even kijken op welke positie ook alweer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
dat zou hartstikke fijn zijn.
tevens weer een leuk probleempje er bij. de laatste paar dagen maakt mijn uitlaat steeds meer geluid (lek) en hij ging steeds schever hangen. dus toen had ik eens onder de auto gekeken, rubber van de demper ingescheurt. nja nieuw rubber had ik gehad en ik wou weg rijden van het werk. valt letterlijk de demper met pijp tot de kat er onder uit
dus met pijn en moeite alles er onder uit getrokken en naar huis gereden en een stuk ori uitlaat gekocht.
maar nu zat ik te denken. ik kan beter van rvs zelf iets in elkaar bakken. en dan gelijk een mooie dubbele maken. dus nu heb ik wat zitten surfen en ik ga waarschijnlijk 2 universele rvs dtm dempers kopen en een paar lasbochten met pijp. alleen wat is de fijnste maat zeg maar? 60mm word het meest gebruikt denk ik? en dan wat voor wand dikte? 1.5/2mm?
het is een fijne week![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
tevens weer een leuk probleempje er bij. de laatste paar dagen maakt mijn uitlaat steeds meer geluid (lek) en hij ging steeds schever hangen. dus toen had ik eens onder de auto gekeken, rubber van de demper ingescheurt. nja nieuw rubber had ik gehad en ik wou weg rijden van het werk. valt letterlijk de demper met pijp tot de kat er onder uit
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
dus met pijn en moeite alles er onder uit getrokken en naar huis gereden en een stuk ori uitlaat gekocht.
maar nu zat ik te denken. ik kan beter van rvs zelf iets in elkaar bakken. en dan gelijk een mooie dubbele maken. dus nu heb ik wat zitten surfen en ik ga waarschijnlijk 2 universele rvs dtm dempers kopen en een paar lasbochten met pijp. alleen wat is de fijnste maat zeg maar? 60mm word het meest gebruikt denk ik? en dan wat voor wand dikte? 1.5/2mm?
het is een fijne week
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Veel plezier, vergeet niet een stukkie plaat van lawe zeggen 70 bij 70 mee te nemen, dat ga je op een nader te bepalen moment nodig hebben ![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)