C20XE weigert af en toe bij dit vochtige weer...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

That's my point.... uiteraard ga ik geen remblokken 2ehands halen, maar voor 10% van de nieuwprijs van een sensor/bobine ga ik het wagen. Dit maakt mijn wagen zeker niet slechter onderhouden als die van iemand anders. Wie weet komt dat onderdeel uit een auto die vorig jaar nog een nieuwe bobine heeft laten plaatsen.. wie weet...

Ik onderhoud mijn auto zeer goed, elke 7500 km nieuwe A-klasse olie a 75 euro, nieuwe luchtfilter,bougies,oliefilter etc. Remblokken altijd op tijd en distributieriem/spanrollen ver voor de voorgeschreven datum. Dus het gelul dat mijn auto slechter zou zijn als die van jullie is natuurlijk onzin.

Iets onnodig duur maken is precies dezelfde onzin...
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Zet de verdelerkap er nou maar gewoon nieuw op aangezien je dan nooit weer hoeft, hoeft niet percee bij de dealer weg te komen zijn bij automaterialen zaken stukken goedkoper, anders stra je straks ergens is is het weer je verdelerkap zou erg vervelend zijn.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gaat er gewoon om, vooral bij electronische storingen.
Dan MOET je werken met zekerheid.
Als ik een auto krijg met een storing die opgelost moet worden. Dan wil ik zekerheid. Een tweedehands onderdeel bied mij niet die zekerheid dat ie goed werkt.
Dus als het probleem dieper ligt en het dus echt zoekwerk wordt, dan kom je in de problemen met tweedehands spul.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Die zit er nieuw op.. zie startpost.
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Laagvlieger schreef:gaat er gewoon om, vooral bij electronische storingen.
Dan MOET je werken met zekerheid.
Als ik een auto krijg met een storing die opgelost moet worden. Dan wil ik zekerheid. Een tweedehands onderdeel bied mij niet die zekerheid dat ie goed werkt.
Iets zegt mij een topic, van een zogenaamde kapotte computer.
Na 3x een andere computer aangeschaft te hebben, kwam men erachter dat het de computer niet was.
Maar toevallig een krukassensor.

Dus jij wil zeggen dat je oude krukassensor ineens zomaar dood was?
Je zegt zelf dat de huls kapot was, das door warm-koud temp. verschil, en dan scheurt je huls, en trekt er snel genoeg vocht in je bekabeling.
Waarom dan geen nieuwe nemen, hoef je komende jaren niet weer.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Zojuist de bevestiging gehad dat het de bobine is... Auto startte weer niet.. 1 tikje op de bobine en hij start direct. Morgenavond maar eens maken...
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

dus je gaat morge naar de Gama voor een hamer :lol: :lol:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Meteen wat deuken in de kasten timmeren, stel je toch eens voor dat je auto over 2 jaar nog rijdt zeg !
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Duitsers noemen het wel eens "hammer-arbeit" welke nu wel heeeeel letterlijk word genomen. :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9304
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

OK, laten we niet allemaal te cynisch worden. De jongen / man heeft een andere visie, en daar heeft ie recht op. Vrij land. De tijd zal leren of hij wel of niet zijn gelijk krijgt...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Ja laten we hem niet helemaal de grond inboren..

Ikzelf heb laatst ook een nieuwe ontsteking erop moeten zetten omdat die stuk was en de wagen nog maar liep op 3 cilinders..!!
Ook heb ik de roest eruit laten halen omdat ik een echte liefhebber ben.
Zodra ik iets hoor wat niet pluis is of lijkt wordt dat ook opgelost..
Ikzelf zou ook voor nieuwe onderdelen gaan, maar er zullen ook heus nog wel goede 2dehands onderdelen op de sloop zijn zoals hij zei..
Dus van de ene kant snap ik zijn standpunt zeer zeker wel..

En GSI Twente heeft aan de andere kant weer gelijk en daarmee zijn eigen standpunt..

Dus doe gewoon wat jezelf het beste lijkt, en deel eventueel gewoon je ervaringen hier op het forum, zodat we er misschien allemaal nog wat van kunnen leren :wink:
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

RedBill schreef:OK, laten we niet allemaal te cynisch worden. De jongen / man heeft een andere visie, en daar heeft ie recht op. Vrij land. De tijd zal leren of hij wel of niet zijn gelijk krijgt...
Ik lees dit topic nu pas helemaal door, maar vind het van maGSImum een "beetje" triest om zulke opmerkingen te maken van Ja jullie hebben indirect meebetaald blabla...!

Onderdelen kopen om een probleem op te lossen doe je altijd nog ZELF. Je krijgt op dit forum hulp betreft de mogelijke oorzaak. Dat jij meteen andere onderdelen gaat halen omdat iemand hier op het forum zegt dat je dat moet doen, is natuurlijk helemaal aan jezelf. Ik krijg hier ook goeie nuttige tips, maar als iemand hier zegt dat ik dit of dat moet doen ga ik uiteraard daarna wel zelf eerst op onderzoek uit i.p.v. dat ik iets klakkeloos aan neem als ik veel geld moet betalen.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

2.nullutje schreef:
RedBill schreef:OK, laten we niet allemaal te cynisch worden. De jongen / man heeft een andere visie, en daar heeft ie recht op. Vrij land. De tijd zal leren of hij wel of niet zijn gelijk krijgt...
Ik lees dit topic nu pas helemaal door, maar vind het van maGSImum een "beetje" triest om zulke opmerkingen te maken van Ja jullie hebben indirect meebetaald blabla...!

Onderdelen kopen om een probleem op te lossen doe je altijd nog ZELF. Je krijgt op dit forum hulp betreft de mogelijke oorzaak. Dat jij meteen andere onderdelen gaat halen omdat iemand hier op het forum zegt dat je dat moet doen, is natuurlijk helemaal aan jezelf. Ik krijg hier ook goeie nuttige tips, maar als iemand hier zegt dat ik dit of dat moet doen ga ik uiteraard daarna wel zelf eerst op onderzoek uit i.p.v. dat ik iets klakkeloos aan neem als ik veel geld moet betalen.
idd.. helemaal mee eens! :thumbsup:
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Haha.. 2nulletje jij snapt het echt niet. Moet je iets te zeiken hebben ofzo?

Het enige standpunt wat ik wilde verdedigen is het feit dat er geroepen werd dat 2ehands onderdelen slecht waren en daarna dat mijn auto in een slechte staat zou zijn omdat ik 2ehands onderdelen op mijn auto zet. Maar kennelijk lees jij over al mijn standpunten heen en ga je lopen zeiken over het laatste zinnetje, waar jij het sarcasme niet in kon ontdekken.

Dan komt daar nog eens bij dat je mij in geen enkele post heb horen klaren over het feit dat ik onderdelen moest gaan halen..

Was je niet zo goed in begrijpend lezen op school ofzo???

Davarious.. idem!
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nu allemaal de GSi inleveren stelletje kinderen, haal maar een bolderkar op ofzo :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

maGSImum schreef:Haha.. 2nulletje jij snapt het echt niet. Moet je iets te zeiken hebben ofzo?

blabla

Was je niet zo goed in begrijpend lezen op school ofzo???

Davarious.. idem!
Uhm.... je schrijft het als 2.nullutje! :wink:
en btw zit nog op school maar daar ga ik mezelf niet over bewijzen :roll:
Mja, locken dit topic!! :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

maar loopt die kar nu al weer
of heb je het nog niet gevonden :roll:
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Zoals ik al zei.. de bobine...
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Plaats reactie