tft touchscreen inbouwen

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

wat je vind moet je naar de politie brengen

luister...Martin geeft een uiteengezet verhaal met argumenten, vervolgens ga jij een potje blind reageren met dat vind ik niet, dat klopt niet.
Nou dat mag je vinden maar dan moet dat wel onderbouwd komen en dus niet een linkje naar een got topic en een opm ik heb het in een wagen zien zitten en het werkt.

Je mag vinden en typen wat je wilt, maar je moet niet iemand z'n verhaal tegenspreken zonder met tegen argumenten te komen.
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Sin schreef:wat je vind moet je naar de politie brengen

luister...Martin geeft een uiteengezet verhaal met argumenten, vervolgens ga jij een potje blind reageren met dat vind ik niet, dat klopt niet.
Nou dat mag je vinden maar dan moet dat wel onderbouwd komen en dus niet een linkje naar een got topic en een opm ik heb het in een wagen zien zitten en het werkt.

Je mag vinden en typen wat je wilt, maar je moet niet iemand z'n verhaal tegenspreken zonder met tegen argumenten te komen.
Leef hier nog altijd in een vrij land en ik zeg wat ik wil zeggen en dat doe ik op de manier zoals ik dat wil, ik praat hen eerste al met hem over een carputer dus waar bemoei jij je mee je maakt er zelf een zinloze discussie van met je opmerkingen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

okey klaar weer...


VET PROJECT !!!!


ben je alweer wat verder 2.0tje ??
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

:roll: wat ben ik voor een topic begonnen hiero :?:

Ben eindelijk klaar met schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren en schuren en plamuren.

Heb hem nu ook gespoten, heb wat fotootjes hiervan maar zijn beetje heel erg onduidelijk:

Afbeelding

Ik heb iets behoorlijk stoms gedaan... had twee spuitbussen staan beide kleuren waren zwart, maar de ene was hoogglans en de ander mat. Dus wat doe ik... dacht dat ik de matzwarte had, vervolgens spuit ik en was wel heel erg aan t glanzen... ja hoor.... :oops: hoogglans! pffffff.... dus dacht toen van ... ik spuit em maar door in hoogglans en kijk later wel... mat is veel mooier dus ik ga em gewoon weer licht opschuren en dan mat spuiten.

Ik ga deze of volgende week op zoek naar een geschikt schermpje die ik in ga bouwen... Voorlopig blijf ik het laptopidee aanhouden met een externe geluidskaart. Dan komen er dus uit mijn dashboard wat kabels in een tros.
Ik ga aan de zijkant van de laptop zelf een contactpunt maken waarop ik een externe aan/uit schakelaar kan aansluiten d.m.v. stekkertjes.
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 21 aug 2006 01:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

watahyahknow schreef:kijk even op het computerforum wat ik hier had neergezet , ze hadden daar een goedkoop touchscreen wat heel goed scheen te werken
klopt, is idd een heel handig/prettig forum. Er is daar trouwens ook iemand die regelmatig groepsaankopen regelt via www.samenkopen.net
misschien handig voor hier ook (denk aan plasma platen enzo) voor in de toekomst.

Het schermpje dat ik van iemand kan kopen is nog niet gebruikt en heeft evenals de lilliput schermpjes, die bekend staan om hun grote inkijkhoek en lichtopbrengst, ook dezelfde eigenschappen. Die ik op het ook is is van Cartft.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

nou... ik zit er heel hard aan te denken het gsi tijdperk te verlaten en door te stappen naar de astra G (Nog steeds alleen denken hoor!).

Daarom heb ik besloten het tft scherm niet in te bouwen in mijn console, maar om mijn console zodanig te verbouwen dat het scherm et behuizing zo in de console wegvalt (zie foto). Het zou zonde zijn om dan weer bij die nieuwe auto een nieuw scherm aan te moeten schaffen, dus vandaar.

Afbeelding

Afbeelding

heb het nu dus zo gedaan. en in het midden komt dan een gat waarin ik de draden vanaf het scherm weg kan laten lopen.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

schermpje binnen...

Afbeelding
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Mooi je gsi houden, Astra G is een slap aftreksel van de Astra F wil je het goed doen koop dan een H dat is weer een echte Astra maar goed die kost natuurlijk ook weer bult knaken.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

even updatetje...



AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Jaja... AGC in tha box!!
Afbeelding

ghehehe... achteruitrijcamera!! :lol:
Afbeelding

dan maar niet zoals eigenlijk bedoeld was (inbouwen)... maar das zonde... als ik em misschien toch ga verkopen...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

watahyahknow schreef:je moet nu alleen een beetje oppassen als je hem ergens onbewaakt achterlaat .
als je hem had ingebouwd/vastgelijmt in het dashboard hadden ze de auto mee moeten nemen om hem los te krijgen
of de middenconsole losschoeven :roll: :lol:

ik kan het schermpje zo loshalen, zit een draaiknop onder... is een beetje onhandiger natuurlijk, mja...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

zo... ik ga het scherm toch maar in de console bouwen, dus niet polyesteren, maar de middenconsole zodanig op maat snijden dat het scherm (incl. behuizing) precies erin past.

schermpje gespoten:
AfbeeldingAfbeelding

schermpje van binnen:
Afbeelding
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

even een vraagie dat spuiten van je middenconsol heb je dat nog met bewerkt omdat het het tog een ruw oppervlakte heeft. of gewoon gespoten en klaar??
zit nl te denken om me omoijsting binnen in de auto te spuiten vanwege ander kleurtje hemel...
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

2.0 freak schreef:even een vraagie dat spuiten van je middenconsol heb je dat nog met bewerkt omdat het het tog een ruw oppervlakte heeft. of gewoon gespoten en klaar??
zit nl te denken om me omoijsting binnen in de auto te spuiten vanwege ander kleurtje hemel...
eerst gewoon grof schuurpapier (korrel 80) daarna fijner (korrel 240) en vervolgens lakschuurpapier... dan wordt ie helemaal glad..

uiteindelijk was het zo geworden... moet allemaal nog afgewerkt worden maar eerst maar mn andere probleempjes...

Afbeelding Afbeelding
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

ziet er heel netjes uit. ben benieuwd naar het eindresultaat.
dan ga ik binnen kort even wat proberen. na het schuren even goed vet vrij maken dan kunststof primer erop dan kleur lak en dan blanke lak..
heb je nog tip dat je zegt let daar even op...
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

uhm, nou.. de ventilatorroostertjes kun je er het beste voorzichtig met een puntbektangetje uittrekken, dus niet zoals ik vertelde met een schoevendraaier.

tja, ik had een iets te groot scherm, dus moest een stuk uit de console snijden, das best lastig omdat ie overal vast zit vanachter. Als je dus nog geen schermpje hebt, moet je eigg eentje vinden die precies past.

En verder... tjah... niet teveel tegelijk spuiten, want je hebt zo druipers of zwarte vlekken. Polyester goed glad schuren en niet denken van... ow dat trekt wel weg na spuiten..., want dat gebeurd niet! en das dan weer zonde van je werk. :D
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

pfff.... Ik heb ook altijd pech!!

Afbeelding

geloof het of niet... heb de hele installatie werkend (al tijdje) en nu is ook echt mn laptop verneukt. Eerst deed ie het alleen als ik de klep open deed en vervolgens dicht. Dan ging hij aan en kon ik een aantal minuten de laptop aan hebben staan voordat ie spontaan uitsloeg. Zodra ik de klep weer opendeed sloeg hij uit. Laptop kreeg spanning van autoaccu (zelfde geval met netspanning).

Nu is er nog eens bij gekomen dat de harddisk ook gecrashed is (blue screen)... Gaat lekker zo... ik ga maar op zoek naar een externe hd die shockbestendig is ofzo. :?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zit je nie mee he :cry:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

....::: tadaaaaaa :::....

Afbeelding

8)

ik kan weer verder!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Schermpje zit eindelijk in mijn dash. Woensdag is mijn carpc gereed en kan ik die ophalen. Dan hoef ik hem alleen nog maar aan te pluggen en weg te werken in het handschoenenkastje 8)

Afbeelding

Afbeelding

btw... alle schakelaars doorsolderen naar de handremplek was nog een hele klus :shock:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Plaats reactie