tft touchscreen inbouwen

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Carputer werkt NIET!!!

je blijft "losse eindjes" aan elkaar knopen... het is LEUK.. maar ABSOLUUT geen vervanging van de Conventiele RADIO.

Zoals Clint al aangaf, we hebben maanden zitten puzzelen, welke voedingen in welke Mini ATX kasten passen, en wat je daarop kunt belasten en gebruiken.

Hoop Apperatuur die je zult willen gebruiken, bijv Externe DVD speler,. GPS Muis etc moeten direct op de USB hoofdhub vanwege het voltage wat ze nodig hebben. Een GPS muis zal niet goed functioneren op een Gesplitte USB aansluiting, evenals je TFT touchscreen niet 100% correct werkt zonder directe toegang tot de USB hub.

probleem wat je daarmee krijgt... je hebt een Mobo nodig met een Schijt lading USB aansluitingen, als je het volledige Potentie van een Carputer wilt gebruiken (Tochscreen , NAVIGATIE, DVD etc etc).

Dan val je in de duurdere VIA EPIA serie's (SP13000 etc) Mini ATX bordjes, zeker als je ook nog wat rekencapaciteit wilt hebben in je caputer en geen overmaatse rekenmachine in je dash/kofferbak wilt schroeven.. Deze bordjes passen weer niet in 9/10 CarPC kasten, en waar ze wel in passen,. passen de Minit ATX 12V voedingen niet in...

Laatste punt daarbij, goed geluid........ Meeste Mobo's krijg je het probleem met Mini PCI aansluiting,..... of je moet je audio direct je verstekers in willen pompen vanaf de Standaard AC97 onboard geluidskaart met mini-jack aansluiting.. met alle ruis en storing vandien....

Goed geluid.. goede geluidskaart... goede geluidskaarten zitten in Desktop PC's... niet in Carputers.

Al met al , NIETS past.... er zijn maar een paar combinatie's mogelijk, en ik zou ZEKER geen eerste te beste bare-bone of Mini ATX /Din kast halen bij de MyCOm o.i.d.

Na heel veel kijken,. vergelijken en rekenen.. heb ik een Avic X1 in mijn DIN slot geschroeft, en het hele CARPUTER verhaal laten varen.... het is gewoon KUT! Wil je alle ins&outs weten, dan wil ik je alles wel een keerje voorleggen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Werkt WEL kennis van mij heeft er ook een in zn vorige auto gehad, het is wel een pleurig werk om alles aan te sluiten maar het werkt WEL je moet gewoon goed zoeken op internet naar info.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik kom niet uit een Ei hoor... :D

Werkt niet naar behoren.. tis leuk als je patience wilt spelen......... verder niet optimaal.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Er stond toen op GoT meer als 200 pagina's over een carputer bouwen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Pibbuh
forum-gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2006 10:58
Locatie: Den Haag

Bericht door Pibbuh »

ziet er tof uit man dat schermpje in je dashbord
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

thnx!

ja... ik zit eraan te denken om onder het dashvakje dat extra open vak om te bouwen naar een laptop houder waarin ik zo mijn laptop kan schuiven, desnoods met een rolplankje.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

De voedingsingang zit bij mijn laptop aan de zijkant, dus dat wordt lastig... Zo'n pc in je auto laten zitten maakt het alleen maar diefstalgevoeliger, dus daarom heb ik liever mijn laptoppie.. dan maar wat meer werk om de computer aan te krijgen... :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

aha, dat zou wel netjes zijn. Maar ik denk dat dat best wel lastig wordt, want dan zit je alsnog met de vga kabel van het tft scherm, de stekkertjes van het geluid en de usb stekkers... dat zijn gevoelige verbindingen en ik ben bang dat je die niet zomaar in een docking station bij kan maken.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

en toen was het bazelen weer voorbij
W201 fan boy o_0
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

oke oke... maar niet voor het externe scherm en de usb aansluitingen...

mja.... wanneer men met moeilijke tijden te kampen krijgt, zoekt men naar een oplossing... zie hier mijn geheime wapen....

de dremel!! :P

Afbeelding

werkt prima voor die kleine hoekjes... :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

LoL DiscussieRalNicht :lol:

Marty is computernerd van beroep.. en ik ben ook nie bepaald 1 of andere pc newb. Denk dat we er toch best wel over ged8 hebben. :wink:

en tuurlijk werkt een normale pc ook.. helemaal geen probleem. gooi der een lekkere P4 3.2Ghz met Prescott core ... Kijken hoelang je accu dat volhoud EN die pc ..

das nou heel die shit.. onze opzet was.. Stabiel !.. zoals een pc hoort te zijn. en uiteraard ook Hardware.. wat NIET in 2min je accu leegslurpt. en Al zeker geen hardware die eigenlijk heel je voeding verbruikt.. zodoende dat bij een piek.. heel je voeding naar de klote is en/of hardware.

Ma goed.. dis verder allemaal offTopic.



ZIET ER VET UIT 2.Nulletje ! :)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja ik ben relnicht ja, niks ten nadele van jullie maar als het jullie niet lukt waarom zijn er dan anderen die het wel lukt ?

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... //carputer
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik zeg toch.. alles KAN.. maar het werkt gewoon niet OPTIMAAL!!!!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Marty schreef:Ik zeg toch.. alles KAN.. maar het werkt gewoon niet OPTIMAAL!!!!
Zelfde als inlasrandjes, maar dan anders.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

niels wordt wakker in vredesnaam en leer lezen
het gaat hier niet over het technisch aspect maar over het kwalitatieve aspect
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

GSi Twente schreef: Zelfde als inlasrandjes, maar dan anders.
Sin schreef:niels wordt wakker in vredesnaam en leer lezen
het gaat hier niet over het technisch aspect maar over het kwalitatieve aspect

:worship: :worship:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Sin schreef:niels wordt wakker in vredesnaam en leer lezen
het gaat hier niet over het technisch aspect maar over het kwalitatieve aspect
Ik hoef niet wakker te worden, heb met mn eigen ogen bij iemand gezien waar het wel GOED werkte, dus zal me allemaal worst zijn wat iedereen loopt te bladen kan me ook aan mn kont roesten hoe iemand over me denkt. En wat de een goed vind vind de ander minder goed dusss....
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

als je wilt antwoorden antwoord dan tenminste beargumenteerd
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Wat bedoeld wordt denk ik Rellie, is dat het misschien allemaal wel 100% funktioneert, maar dat de geluidskwaliteit te wensen overlaat, in een auto hoor je ruis vele malen eerder en is het ook veel irritanter als thuis, geluidkwaliteit is MINSTENS zo belangrijk als 80 Gig aan muziek en films in de auto plus alle andere leuke dingen die mogelijk zijn met een carPC :wink:

Als je niet fatsoenlijk je versterkers aan kan sturen is het idd niet de moeite en de investering waard, maar gezien het feit dat er steeds meer vraag naar komt, zal een échte oplossing wel rap komen, er zijn zat mensen mee bezig 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Is bij zoiets normaal geen optie om de carputer op je radio te laten binnen komen en vandaar verder versterker etc in...

Maar dan zit je idd nog wel met de matige kwaliteit van een onboard soundkaart.. (in veel gevallen)
Tekst..
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Sin schreef:als je wilt antwoorden antwoord dan tenminste beargumenteerd
Wat wil je nou van me horen dan, ik zeg gewoon dat ik het wel goed vond werken/klinken dus als jullie het niks vinden nouja jammer dan ik zeg alleen wat ik ergens van vind punt.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie