Cilinderkop: Gescheurd / Nieuwe of Buisje?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Cilinderkop: Gescheurd / Nieuwe of Buisje?

Bericht door Darknexus »

aangezien ik al een tijdje een gescheurde cilinderkop zou ik een andere cilinderkop of deze reparerer.

Alleen ik weet niet echt al die adressen (Rotterdam en omgeving)waar ik een buisje erin kan proppen en wat de gemiddelde kosten ervan zijn?

Of zou ik gewoon een nieuwe cilinderkop kunnen kopen en op zetten?

Wie kan mij vertellen wat echt het beste manier is want vandaag was er een verstopping in mijn koelcirkel en denk niet echt dat het zo langer veilig is om te rijden :S.


Groetjes Edin.
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

als je hem laat maken weet je zeker dat ie goed is,
koop je een andere dan weet je niet of die stuk is jah of nee.

en adsressen daar weet ik er maar eentje voor en dat is hennie boomkamp uit lobith.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Begin eens met kopnummer te vermelden.
KS700 volgens mij heb je. Nummer staat op zijkant.

700 is hardste kop, scheurt vaak, na buis beste kop: harder dan Cosscast.
KS400 of 851 weinig info, vaak niet gescheurt, nl "zachte kop" vaak blijkt de kop iets krom of koppakking, weinig info, hoewel sommigen las ik zonder kop deraf al diagnose kunnen stellen, maar die gingen morgen ook RDW bellen las ik "hoeveel der nog rijden", kben benieuwd.
Materiaalsterkten: 350 Nm cosscast 380 Nm KS700 220 Nm KS400
KS851 is een 400 met DIS, via RobbieS.
Ik vermoed dat je een KS700 hebt. 92er was jij toch. Kopnummer staat aan zijkant. Zonder DIS kun je het zien staan, bovenste 3 cijfers, met DIS moet je even de DISplaat losschroeven die ervoor zit, DIS bestaat als Cosscast en 851 iig. Maar je hebt denk ik een 700. Die zijn hoe gek ook klinkt te hard. Opel dat Lotus/Cossworth na gaat doen werkt niet altijd, natrium gevulde kleppen bleven gelukkig.

Van wat hier iig bekend is, 700 scheurt vaak, 400 trekt vaak krom. Geen wet van persen en smeden en dinges.
Verder meningen verdeelt, mocht je bij diagnose gescheurde kop hebben, buis erdoorheen slaan is betere optie, moet wel goed, bypass wordt door sommigen gezien als betere optie. Bv Bobo had bypass.

Maar begin met diagnose mbt hoeveel olie je terugvind begin vooral met kopnummer even te vermelden.

C20NEs overigens komen in 1 blok verschillende maten injectoren in voor soms af fabriek, vrijdag geleerd. Was stuk gegaan met Lexmaul en wat andere modificaties, en kwamen af fabriek verschillende injectoren naar boven vertelde die (er zijn 3 versies, maar die mogen niet door elkaar gebruikt worden in principe), ook wel bijzonder.
Laatst gewijzigd door pluggie op 22 mei 2006 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

pluggie schreef:Zonder DIS kun je het zien staan, bovenste 3 cijfers, met DIS moet je even de DISplaat losschroeven die ervoor zit, DIS bestaat als Cosscast en 851 iig.
Puur voor je eigen kennisbank Plug.. DIS = er ook met KS700!
(mijn 2.8 had een KS700)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

en hoe zit dat dan met de c18xe? welke koppen hebben die?
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

C18XE koppen scheuren bijna niet, enige probleem bij die motoren uitlaatspruitstukken die krom trekken en LFR's die versmeren nokkenas/krukassensoren die stuk gaan.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

ja mijn uitlaat spruitstuk is idd gescheurd
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Met een nieuwe of ruilkop is het idd maar nog de vraag wat daar weer aan scheelt.

Reparatie heb ik nu bij 2 KS700 koppen laten doen met een buisje er doorheen.
En daar geeft het bedrijf garantie op, maar ik vertrouw er gewoon op dat zoiets als garantie helemaal niet aan de orde komt.

Als ik dus iets voor je kan betekenen, PM maar.
En het bedrijf waar ik het laat doen, kan ik je goedkoper regelen als via Hennie Boomkamp, want die stuurt ze ook naar V-max in Duitsland.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

oenatje schreef:ja mijn uitlaat spruitstuk is idd gescheurd
Voor een vectra is hij 205 euro ex.btw.
En helaas komt het regelmatig voor dat de tapeinden afbreken tijdens los halen... :(
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

gescheurd spruitstuk bij een c18xe is bijna standaard :lol:
even lexmaul erop gooien en je hebt er nooit meer last van 8)
Plaats reactie