Koppakking kapoet?? :s

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

PROBLEEM OPGELOST!!!!!

Bericht door Melbo »

Nu heb ik vandaag mijn koelvloeistof bijgevuld en heb ik mijn auto even lkkr warm laten draaien. Er kwam geen witte rook uit mijn uitlaat, geen dampen in de motorruimte te bekennen...helemaal niets!

Toen zei een vriend van me: draai je kachel eens open. En wat er toen gebeurde!! :shock: Mijn auto leek wel een rookmachine...langs alle roosters dampte de koelvloeistof naar binnen! Nu is dus mijn kachelradiator lek (godzijdank mijn koppakking dus nog helemaal 100% :P :D ), want daar liepen ook wat druppels uit bleek uit nader onderzoek...

Nu zal dit ook wel niet goedkoop zijn om te vervangen, maar lijkt me toch minder prijzig dan een koppakking! (Iemand die de prijs weet toevallig? :wink: )

*Melbo is weer een beetje geruster* :)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

JIPPIEEEEE !
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Nooit geroken dat die kachelradiatuer lek is dan???

Ehm ben vergeten wat ze kosten. Heb er poos terug een besteld voor de A vectra. Das dezelfde.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Laagvlieger schreef:Nooit geroken dat die kachelradiatuer lek is dan???

Ehm ben vergeten wat ze kosten. Heb er poos terug een besteld voor de A vectra. Das dezelfde.
Ja ik rook altijd wel iets, maar dacht dat het gewoon mijn motor was die wat olie verdampte ofzo. Nu kwamen er echt ineens dikke dampen uit dus dat kon niet missen... :shock:

Ben wel benieuwd op welk bedrag ik ongeveer moet rekenen inclusief montage dus als iemand het weet... :wink:
MrDeeJay Loves His Astra
forum-gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
Locatie: Lommel (België)

Bericht door MrDeeJay Loves His Astra »

Ik meen een 165€, maar ben niet zeker, de mijne is ook een keertje kapot geweest.
Het probleem bij de radiators is dat de delen waar de darmen op aangesloten worden, gewoon vastgeklonken en omgeplooid zijn op je radiator, en als je systeempje al een beetje een leeftijd heeft kan ie hier langs gaan lekken, de rubber verduurt langzaam.

PS, leg altijd een rauw ei in je auto (voor de muggezifters onder ons, mijn naam is niet MacGyver :D :D , maar het werkt wel!!)
Zo ben ik toen thuis geraakt met een lekke radiator, ik stond aan de kust in België, en moest nog terug naar Noord-Limburg (+/- 200 km, met de omleidingen in Antwerpen derbij :D :D :D)

Grztt
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
Plaats reactie