koude motor lekker fel, warm houd in

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
modman
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 21:01

koude motor lekker fel, warm houd in

Bericht door modman »

als mijn motor koud is en ik laat me rechtervoet vallen, reageert ie lekker gretig op het gaspedaal, hij is lekker fel.
naarmate de motor warmer wordt, wordt dit steeds minder, hij lijkt dan wel iets in te houden voordat ie vooruit wil.

nu weet ik dat bij een koude motor, de motor stationair meer toeren maakt, ivm met het opwarmen van de kat ofzow.

is het mogelijk om het fellere gedrag ook bij een warme motor te creeeren, zonder al te veel poespas?
het mag natuurlijk wel wat kosten, maar het moet wel de moeite waard zijn!

Greetz
Modman

owja, het is een astra f 1.6 16v xel sport

met als laatste vervangen:
krukaspoeli
krukastandwiel
distributiesnaar
multiriem.
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

hebbie open lucht filter?
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: koude motor lekker fel, warm houd in

Bericht door Phoenix »

modman schreef:als mijn motor koud is en ik laat me rechtervoet vallen, reageert ie lekker gretig op het gaspedaal, hij is lekker fel.
naarmate de motor warmer wordt, wordt dit steeds minder, hij lijkt dan wel iets in te houden voordat ie vooruit wil.

nu weet ik dat bij een koude motor, de motor stationair meer toeren maakt, ivm met het opwarmen van de kat ofzow.

is het mogelijk om het fellere gedrag ook bij een warme motor te creeeren, zonder al te veel poespas?
het mag natuurlijk wel wat kosten, maar het moet wel de moeite waard zijn!

Greetz
Modman



owja, het is een astra f 1.6 16v xel sport

met als laatste vervangen:
krukaspoeli
krukastandwiel
distributiesnaar
multiriem.
hey modman, ik heb presies de zelfde auto met de ZELFDE motor en ik heb ook presies het zelfde. fijn he die x 16xel. is gewoon een frustrerende product eigenschap. ik heb al uren zitten zoeken of ik er iets met de tech uit kan halen maar alles is gewoon okey. Ik ga binnenkort het inlaatspruitstuk verkorten een een chip plaatsen. mischien nog een power boost valf(branstofdrukregelaar). hier mee hoop ik het op te lossen. maar het hoort nou eenmaal bij deze motoren

het bouwjaar van jou astra is zeker 1995 he ;)

vanaf 96 is het probleem minder. daarvan kun je nl de chip bij de dealer updaten, daarvoor nog niet. dan moet je een nieuwe chip kopen en er zijn er nog al wat verschillende helaas.

gr Thijs. bij vragen hoor ik het wel.
modman
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 21:01

Bericht door modman »

chucky66 schreef:hebbie open lucht filter?
Nope, gewoon standaard filter
modman
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 21:01

Re: koude motor lekker fel, warm houd in

Bericht door modman »

Phoenix schreef:
modman schreef:als mijn motor koud is en ik laat me rechtervoet vallen, reageert ie lekker gretig op het gaspedaal, hij is lekker fel.
naarmate de motor warmer wordt, wordt dit steeds minder, hij lijkt dan wel iets in te houden voordat ie vooruit wil.

nu weet ik dat bij een koude motor, de motor stationair meer toeren maakt, ivm met het opwarmen van de kat ofzow.

is het mogelijk om het fellere gedrag ook bij een warme motor te creeeren, zonder al te veel poespas?
het mag natuurlijk wel wat kosten, maar het moet wel de moeite waard zijn!

Greetz
Modman



owja, het is een astra f 1.6 16v xel sport

met als laatste vervangen:
krukaspoeli
krukastandwiel
distributiesnaar
multiriem.
hey modman, ik heb presies de zelfde auto met de ZELFDE motor en ik heb ook presies het zelfde. fijn he die x 16xel. is gewoon een frustrerende product eigenschap. ik heb al uren zitten zoeken of ik er iets met de tech uit kan halen maar alles is gewoon okey. Ik ga binnenkort het inlaatspruitstuk verkorten een een chip plaatsen. mischien nog een power boost valf(branstofdrukregelaar). hier mee hoop ik het op te lossen. maar het hoort nou eenmaal bij deze motoren

het bouwjaar van jou astra is zeker 1995 he ;)

vanaf 96 is het probleem minder. daarvan kun je nl de chip bij de dealer updaten, daarvoor nog niet. dan moet je een nieuwe chip kopen en er zijn er nog al wat verschillende helaas.

gr Thijs. bij vragen hoor ik het wel.
de mijne is van 97, voor de rest een lekker bakkie, top mee gehaald van 205 op de afsluitdijk. hij heb de laatste weken al genoeg gekost, zie lijstje met krukastandwiel, hij was niet meer vooruit te branden, en ze hebben bij de garage een week moeten zoeken voordat ze het probleem hadden gevonden, alle electronica nagekeken enzow, was allemaal goed. distritutie stond op tijd, alleen het krukastandwiel was 10 graden gedraait tov de krukas. gelijk de rest maar laten doen zoals distributieriem, deze had ik anders een week later zelf gedaan.

wat bedoel je met die chip bij de garage, kunnen ze die updaten dan ofzow? ( is het probleem dan opgelost? )
laat me even weten als jij het probleem heb opgelost, want het rijd wel lekker als ie onderin de versnelling ook zo lekker fel is, dat is tot dusver het enige nadel wat ik motorisch heb ondervonden.
GSI_8v
forum-gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:50

Bericht door GSI_8v »

Heb ik ook, alleen dat is met een c20ne
modman
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 21:01

Bericht door modman »

GSI_8v schreef:Heb ik ook, alleen dat is met een c20ne
ik heb dus een ecotec
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

modman schreef:
GSI_8v schreef:Heb ik ook, alleen dat is met een c20ne
ik heb dus een ecotec
had ik ook :( ik had dan een vectra 1.6 16v van bouwjaar '97.
was ook niet vooruit te branden :x

k werd er letterlijk schijtziek van....
modman
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 21:01

Bericht door modman »

Blue Vectra schreef:
modman schreef:
GSI_8v schreef:Heb ik ook, alleen dat is met een c20ne
ik heb dus een ecotec
had ik ook :( ik had dan een vectra 1.6 16v van bouwjaar '97.
was ook niet vooruit te branden :x

k werd er letterlijk schijtziek van....
het is alleen onderin de versnelling, boven de 2000 rpm wil het wel.

is dit op te lossen, als de motor koud is en meer toeren maakt is het wel goed
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

vraag eens aan de dealer of ze willen kijken of je software up te daten is.

kan alleen als er een nieuwere versie op tis staat, maar dat kunnen ze voor je bekijken. Is niet gezecht dat dan het probleem opgelost is. Het zou maar zo kunnen zijn dat je er mee moet leren leven net zoals ik dat moet. :(
modman
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 21:01

Bericht door modman »

Phoenix schreef:vraag eens aan de dealer of ze willen kijken of je software up te daten is.

kan alleen als er een nieuwere versie op tis staat, maar dat kunnen ze voor je bekijken. Is niet gezecht dat dan het probleem opgelost is. Het zou maar zo kunnen zijn dat je er mee moet leren leven net zoals ik dat moet. :(
ik zal eens kijken of ik morgen langs kan, dan werkt een kennis van me 8)
Plaats reactie