achteras astra f en gsi

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

achteras astra f en gsi

Bericht door oenatje »

zit er verschil in achterassen van de astra f tov astra f gsi?

of zijn ze allemaal gelijk?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door RedBill »

De as zelf is voor alle types gelijk, ik zie in de partsbase geen enkel onderscheid tussen de types. Wel is er verschil in een aantal delen dat aan de as geschroefd is, waaronder de bekende "extra" stabistang bij de GSi C20XE. Ook is de basis torsiestang in verschillende diameters geleverd, te weten 16 en 18 mm.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:De as zelf is voor alle types gelijk, ik zie in de partsbase geen enkel onderscheid tussen de types. Wel is er verschil in een aantal delen dat aan de as geschroefd is, waaronder de bekende "extra" stabistang bij de GSi C20XE. Ook is de basis torsiestang in verschillende diameters geleverd, te weten 16 en 18 mm.
toch wel hoor wj,normaal trommel rem spoorbreedte 142.3 en de gsi en 16v met schijven 143.2 spoorbreedte
de gsi as is breder heb ik op gezocht in het astra boek met de rode gsi erop bij de technish data.deze heb ook
een negavetieve wielvlucht en de normale niet of weining.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door RedBill »

astra-gsi-666 schreef:
RedBill schreef:De as zelf is voor alle types gelijk, ik zie in de partsbase geen enkel onderscheid tussen de types. Wel is er verschil in een aantal delen dat aan de as geschroefd is, waaronder de bekende "extra" stabistang bij de GSi C20XE. Ook is de basis torsiestang in verschillende diameters geleverd, te weten 16 en 18 mm.
toch wel hoor wj,normaal trommel rem spoorbreedte 142.3 en de gsi en 16v met schijven 143.2 spoorbreedte
de gsi as is breder heb ik op gezocht in het astra boek met de rode gsi erop bij de technish data.deze heb ook
een negavetieve wielvlucht en de normale niet of weining.
danny gsi 666
Maar dat zit em waarschijnlijk niet in het achteraslichaam zelf, maar in de onderdelen die daar aan gemonteerd zijn. Verder staat het aslichaam bij een GSi onder een andere hoek dan bij de standaard Astra F vanwege de verlaging, wat ook al weer effect heeft op de wielvlucht etc.

Dat die afmetingen en cijfers verschillend zijn kan dus prima, maar ligt denk ik niet aan het aslichaam zelf.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:
astra-gsi-666 schreef:
RedBill schreef:De as zelf is voor alle types gelijk, ik zie in de partsbase geen enkel onderscheid tussen de types. Wel is er verschil in een aantal delen dat aan de as geschroefd is, waaronder de bekende "extra" stabistang bij de GSi C20XE. Ook is de basis torsiestang in verschillende diameters geleverd, te weten 16 en 18 mm.
toch wel hoor wj,normaal trommel rem spoorbreedte 142.3 en de gsi en 16v met schijven 143.2 spoorbreedte
de gsi as is breder heb ik op gezocht in het astra boek met de rode gsi erop bij de technish data.deze heb ook
een negavetieve wielvlucht en de normale niet of weining.
danny gsi 666
Maar dat zit em waarschijnlijk niet in het achteraslichaam zelf, maar in de onderdelen die daar aan gemonteerd zijn. Verder staat het aslichaam bij een GSi onder een andere hoek dan bij de standaard Astra F vanwege de verlaging, wat ook al weer effect heeft op de wielvlucht etc.

Dat die afmetingen en cijfers verschillend zijn kan dus prima, maar ligt denk ik niet aan het aslichaam zelf.
dat zou goed kunnen,denk ook voor de breder velgen die de gsi heeft,normale velgen 5.5 j en de gsi(waaier)6J velgen
heeft met breder banden.
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door pascal1109 »

Ik DACHT dat de assen in zoverre verschillend waren, dat er idd wat extra delen op de achterassen met schijven, maar dat die niet op een as met trommels te schroeven zijn, daar de bevestigingen er niet zitten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door astra-gsi-666 »

pascal1109 schreef:Ik DACHT dat de assen in zoverre verschillend waren, dat er idd wat extra delen op de achterassen met schijven, maar dat die niet op een as met trommels te schroeven zijn, daar de bevestigingen er niet zitten.
dacht dat je die extra stabbi niet kon monteren die de 16v heeft,maar weet het niet zeker.
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door pascal1109 »

Die stabilisatiestang maakt niks uit, volgens mij zitten de gaten er wel en anders maakt dat die as niet breder ;)
Het verschil zit hem in de montage van de trommel- en schijfremmen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door RedBill »

pascal1109 schreef:Ik DACHT dat de assen in zoverre verschillend waren, dat er idd wat extra delen op de achterassen met schijven, maar dat die niet op een as met trommels te schroeven zijn, daar de bevestigingen er niet zitten.
Ik zie daar in de onderdelencatalogus van GM helemaal niets over. Staat maar 1 type aslichaam in.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door oenatje »

ok duidelijk, allemaal hetzelfde dus

thanks
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: achteras astra f en gsi

Bericht door astra-gsi-666 »

oenatje schreef:ok duidelijk, allemaal hetzelfde dus

thanks
graag gedaan oena,daarom zitten we op dit forum.
danny gsi 666
Plaats reactie