Pagina 1 van 3

Storingslampje

Geplaatst: 15 feb 2007 09:43
door raymondvanderploeg
Beste mensen,

Mijn C18XE vertoon enige tijd kuren, het motorstorings-lampje brand. Soms elke dag een aantal keer en soms 3 weken niet.
Hij loopt verder dan gewoon prima, ik negeer het lampje dan gewoon maar het zit me toch niet lekker.

De dealer dacht de 1ste keers iets van een storing aan de lambda sensor? maar toen hij daarvoor was geweest en na 1km gaf hij weer een oranje gloed in m'n tellerhuis.

De Opel dealer weet het ook niet meer, en het kijken kost bij deze jongens ook al zwaar geld, maar het probleem oplossen kunnen ze niet.

Iemand enig idee welke dingen ik zelf naar kan kijken en eventueel preventief kan doen?

Vriendelijke groet,
Raymond

lambda

Geplaatst: 15 feb 2007 12:32
door Delax80
lees hemzelf uit :) de bovenste rechtse pin van je diagnose stekker met een paperclip verbinden met die daaronder. contact aan, en dan de code aflezen.

is de lambda sonde toen vervangen?? ik had die namelijk ook kapot en had ook dat het lampje af en toe maar ging branden. vooral als ik direct na starten er redelijk vlot vandoor ging(niet voor de 2700 toure doorschakelde).

Geplaatst: 15 feb 2007 13:24
door Roy 2.0 16v
toen je toch bij de dealer was voor uitlezen moest je even de waardes van sensoren laten bekijken, is minutenwerk.

maar nu idd even zelf uitlezen en de knippercode hier droppen

Re: lambda

Geplaatst: 15 feb 2007 15:41
door raymondvanderploeg
Delax80 schreef:lees hemzelf uit :) de bovenste rechtse pin van je diagnose stekker met een paperclip verbinden met die daaronder. contact aan, en dan de code aflezen.

is de lambda sonde toen vervangen?? ik had die namelijk ook kapot en had ook dat het lampje af en toe maar ging branden. vooral als ik direct na starten er redelijk vlot vandoor ging(niet voor de 2700 toure doorschakelde).
Uitlezen is blijkbaar bij de C18XE anders, heb deze methode toegepast maar er ging niks knipperen. Zal dit vanavond nog eens neerzetten.

De sonde is NIET vervangen, ze hebben "alle stekkers ingespoten en opnieuw gemonteerd" waar je dan € 85,- voor moet betalen.

Grt
Raymond

Geplaatst: 15 feb 2007 19:44
door AstraGSI
vaak is het vervuiling van de lambdasensor. Wij willen ze wel een loshalen en goed reinigen. probeer het eens met een goede reiniger.

Geplaatst: 15 feb 2007 21:10
door Laagvlieger
Wat wel eens wil gebeuren is slechte massa van de schroefdraad van de lambdasonde.

Geplaatst: 19 feb 2007 17:20
door raymondvanderploeg
Laagvlieger schreef:Wat wel eens wil gebeuren is slechte massa van de schroefdraad van de lambdasonde.
Vandaag nog 40 km gereden, de eerste 20km heen ging zonder problemen..geen lampje.
Toen gingen we terug...auto sloeg een keer af en zo'n minuut later heeft hij de hele 20km continu gebrand.

Ik zal eens naar die sonde gaan kijken, ben benieuwd.

Geplaatst: 26 feb 2007 16:36
door raymondvanderploeg
Laagvlieger schreef:Wat wel eens wil gebeuren is slechte massa van de schroefdraad van de lambdasonde.
Vandaag m'n lambdasonde opgehaald bij de dealer, ik kreeg ruime korting waardoor het rendabel is om te proberen(€100,-).
Het storingslampje heb ik (nog) niet zien branden, is een goed teken dus.

Kan het zijn dat de motor anders reageert op de sonde???
soms loopt hij erg beroert stationair van 1000-1300 toeren. En ook met rijden en ik wil overschakelen vlieg de toerenteller in de hoogte

Groeten
Raymond

Geplaatst: 26 feb 2007 18:29
door Roy 2.0 16v
accu even n kwartiertje los al gedaan?

als ie voor het wisselen van lambdasonde stationair ook raar deed even de lfr schoonmaken

als dat beide niet helpt kan het weer van alles zijn

Geplaatst: 26 feb 2007 18:36
door Laagvlieger
kenveld reset had moeten gebeuren.
Idd accu poos los gooien.

Geplaatst: 26 feb 2007 20:45
door raymondvanderploeg
Roy 2.0 16v schreef:accu even n kwartiertje los al gedaan?

als ie voor het wisselen van lambdasonde stationair ook raar deed even de lfr schoonmaken

als dat beide niet helpt kan het weer van alles zijn
Ja 10 minuten ofzo gedaan (niet genoeg dan???)en de LFR is eigenlijk geheeld nieuw een ruil module bij de dealer

Geplaatst: 02 mar 2007 12:08
door raymondvanderploeg
Lambdasonde is het niet, lampje brandt weer.

Slaat nu tevens bij het starten gelijk weer af, 2de keer starten loopt hij wel

Geplaatst: 02 mar 2007 12:39
door D_V_R_O_S
als die eenmaal loopt blijft hij wel netjes stationair lopen?

Geplaatst: 02 mar 2007 23:14
door Theo Gsi
Mijn lampje brand ook maar dan rij ik 180 :P
mijne loopt wel goed stationair, alleen als ik af en toe me koppeling indruk dan loopt de toeren iets op. Wat kan dat eigenlijk zijn???

Geplaatst: 03 mar 2007 18:51
door raymondvanderploeg
DaVaRiOuS schreef:als die eenmaal loopt blijft hij wel netjes stationair lopen?
Ja dat eigenlijk wel, maar ook wel dat pingelen in toeren tussen 1000 en 300 toeren

Geplaatst: 03 mar 2007 21:17
door D_V_R_O_S
raymondvanderploeg schreef:
DaVaRiOuS schreef:als die eenmaal loopt blijft hij wel netjes stationair lopen?
Ja dat eigenlijk wel, maar ook wel dat pingelen in toeren tussen 1000 en 300 toeren
dus dan loopt ie niet echt lekker stationair :D
valse lucht?
sensor die je luchtinhoud meet nog goed (na je luchtfilter)?

Geplaatst: 03 mar 2007 21:29
door Roy 2.0 16v
heeft iemand hier ooit weleens de luchtmassameter schoongemaakt?
schijnt te kunnen met een beetje remreiniger erop en dat laten vervluchtigen. :?:

maar om nou te experimenten met dat ding van dik 200,-.. .

Geplaatst: 04 mar 2007 00:17
door Theo Gsi
Roy 2.0 16v schreef:heeft iemand hier ooit weleens de luchtmassameter schoongemaakt?
schijnt te kunnen met een beetje remreiniger erop en dat laten vervluchtigen. :?:

maar om nou te experimenten met dat ding van dik 200,-.. .
200?? ik had een nieuwe nodig toen voor me corsa gsi die koste me 400 :S
mooi dus niet gedaan.

Geplaatst: 04 mar 2007 16:42
door D_V_R_O_S
Roy 2.0 16v schreef:heeft iemand hier ooit weleens de luchtmassameter schoongemaakt?
schijnt te kunnen met een beetje remreiniger erop en dat laten vervluchtigen. :?:

maar om nou te experimenten met dat ding van dik 200,-.. .
Je kan het volgende doen... LMM los koppelen van je luchtfilterbak en dan de auto starten en remmenreiniger (met een afstand, dus nevel) erin spuiten als die gestart is.
dit spul reinigt en is ook erg vlambaar dus dit zal die meteen verbranden!

let wel op dat je het OP je LMM gericht houdt en niet op een heet inlaatspruitstuk oid.. want zoals ik al zeg is dit spul erg vlambaar.

maar opzich is het onzin om te doen want waarom moet je nou een LMM reiniger? kapot is kapot en dan helpt schoonmaken er niet echt meer bij.

Geplaatst: 04 mar 2007 17:11
door Laagvlieger
Alleen even een waarschuwing.
LMM's en dan vooral de nieuwere (dus kunstof huis) zijn ERG gevoelig.
Stoten kunnen z eook absoluut niet tegen. Als dat meetfilmpje eruit valt issie kapot.
Was iemand hier die dat heeft gehad, 2.nulletje. Jij was dat toch?
:wink:

Geplaatst: 04 mar 2007 17:23
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:Alleen even een waarschuwing.
LMM's en dan vooral de nieuwere (dus kunstof huis) zijn ERG gevoelig.
Stoten kunnen z eook absoluut niet tegen. Als dat meerfilmpje eruit valt issie kapot.
Was iemand hier die dat heeft gehad, 2.nulletje. Jij was dat toch?
:wink:
wat is een meerfilmpje??

Geplaatst: 04 mar 2007 18:09
door Laagvlieger
GeEdit, moest MEETfilmpje zijn.
Typfoutjuh. :oops:

Geplaatst: 04 mar 2007 18:32
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:GeEdit, moest MEETfilmpje zijn.
Typfoutjuh. :oops:
had nog een LMM liggen en even het gaasje eraf gehaald en foto gemaakt.
nu mag jij mij vertellen wat dat meetfilmpje is..
ben ik gewoon even benieuwd naar :lol:
en hoezo zou je die er "ineens" uit moeten vallen?

Afbeelding

Geplaatst: 05 mar 2007 09:18
door Roy 2.0 16v
die draaddingen in het midden kunnen losschieten als je met je lmm gaat voetballen

Geplaatst: 05 mar 2007 11:21
door D_V_R_O_S
Roy 2.0 16v schreef:die draaddingen in het midden kunnen losschieten als je met je lmm gaat voetballen
ja dan ben je ook echt een monk :lol: