Gemini 1160 RSD alarm uitbouwen?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Gemini 1160 RSD alarm uitbouwen?

Bericht door Black jack »

Goedemiddag mensen!!

Van de week problemen met mijn alarm. Vergrendelen en ontgrendelen met de hz (handzender) ging niet meer.
Batterij is vervangen. Niets.

Accu los gemaakt...en weer vast (terwijl de motorkap open was). Deur bestuurder geopend......herrie!!!
Pool weer los en vast (geen noodstroom gelukkig).

Voedingsdraad v het alarm doorgeknipt. Auto start niet meer. Paar dagen later.....voedingsdraad tegen elkaar, vergrendelen met hz ging weer. Ontgrendelen ook.

Auto gestart met de voedingsdraden van 't Alarm weer tegen elkaar.....motor liep!!! Terwijl de motor liep, de voedingsdraad v het alarm los getrokken......motor sloeg af.
Blijkbaar is t Alarm, ook al is t uitgeschakeld, zoals je normaal ook doet als je gaat rijden, nog steeds van invloed.

Hoe kan ik zorgen dat ik mijn alarm buiten spel zet en normaal kan rijden. Welke onderbrekingen maakt t Gemini alarm en kan ik rijden als ik die ongedaan maak???
Of moet t Alarm er volledig uit??

Hoe pak ik dit t beste aan???

Fijne dag!!!!!!

Groeten, Gertjan
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Gemini 1160 RSD alarm uitbouwen?

Bericht door pascal1109 »

Geen idee hoe lang jouw alarm al in de auto zit, maar mijn ervaring is dat deze sets het na een aantal jaar (20 oid) opgeven.
Heb bij mijn Astra de boel ook maar uitgebouwd omdat het op een gegeven moment meer problemen gaf dan rust.
Op je gemak kijken waar alle draden heen gaan en die eruit knippen en de originele draden netjes aan elkaar solderen en je bent klaar.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Gemini 1160 RSD alarm uitbouwen?

Bericht door Laagvlieger »

Waarchijnlijk onderbeekt hij het contact en de brandstofpomp. Dus gewoon de draden volgen en gij zult vinden :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Gemini 1160 RSD alarm uitbouwen?

Bericht door Black jack »

Klopt helemaal Laagvlieger!
Ben bezig de draden te herleiden. En dan een ander alarm.
Vandaag gereden met losse draad (geschakelde 12V op de brandstofpomp) en afgezekerd natuurlijk. Werkt voor nu ook goed!

Fijn dat jullie weer meedenken :-).
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Plaats reactie