Dakraammotor

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

Hallo allemaal,

Volgens mij hebben best veel van jullie een electrisch dakraam. Ik heb nu een motortje uit een vectra uit 1995 in bezit en mijn vraag is hoe ik deze moet instaleren. Dat kapje met schakelaar heb ik ook maar die is volgens mij wel een stukje groter dan het kapje uit de astra. Hoe los ik dit allemaal op?
Alle hulp is welkom!
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Dakraammotor

Bericht door gurdi »

knal het werin en haal bij de deaelr een afdekkap van de astreaa
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

Motortje is dus gewoon goed en ik moet even de afdekplaat van een astra kopen bij de dealer? Enig idee wat dat kost?
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dakraammotor

Bericht door RedBill »

Hoi Roy, voor heel veel van jouw vragen staan er uitgebreide beschrijvingen in ons Technisch Archief. Als je lid wordt van de club kun je daarbij.

Afdekkapje kost rond de 15 euro incl. Btw. Gewoon voor een Astra F bestellen trouwens!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

Ok zal ik dat maar even halen binnekort.

En ik heb me al ingeschreven hoor. Dus zal maar eens kijken wat dat technisch archief me allemaal te bieden heeft.
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dakraammotor

Bericht door RedBill »

Roy GSI schreef:Ok zal ik dat maar even halen binnekort.

En ik heb me al ingeschreven hoor. Dus zal maar eens kijken wat dat technisch archief me allemaal te bieden heeft.
Goed bezig!
Ik vind trouwens sowieso dat je met je wagen met de juiste updates bezig bent!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

Ach het is luxe he. Ik wil geen radical veranderingen. Maar een electrisch dakraampje is en mooier en nog makkelijker ook. en cruise control is altijd lekker. Het is alleen zo dat ik geen expert ben. ik durf best wat aan te gaan. Maar ik bereid me gewoon graag goed voor. En daar kan zo een forum goed bij helpen.
In ieder geval bedankt voor het helpen en de leuke reacties.
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Dakraammotor

Bericht door gurdi »

dan zit je aan het juiste adres voor snel en veel info:D
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

Ik neem dus maar even aan dat er in het technisch archief meer info staat over een electrisch dakraam. Ik zal mijn vraag dan toch nog maar even hier stellen aangezien ik nog niet in dat archief kan (nieuw lid).

Kapje is duidelijk. maar moet er nog een speciale bevestiging onder het kapje of kan het motortje er zo in worden gehangen? Het bedraden is me opzich wel duidelijk is gewoon een kwestie van een plus draad trekken en de bruine draden op de massa aansluiten en klaar is kees. Meer draden heb ik ook niet.
Astra GSI C20XE
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Dakraammotor

Bericht door pascal1109 »

Kap van de Vectra A past ook gewoon in de Astra F, is alleen wat minder mooi vind ik ;)
Let wel op dat de motor van de Vectra A niet weet wanneer die moet stoppen met draaien omdat er bij de Astra geen sensoren op het dakraam zitten (zoiets was het).
Let daarom dus heel goed op hoe je hem monteert en hoe je hem aan het bedienen bent.

Het is makkelijker om een motortje uit een Vectra B, Calibra of Astra F te pakken. Die hebben een automatische nulstand herkenning (of hoe het heten mag). Daarbij is het gewoon met dicht raam demonteren en bij jezelf met dicht raam monteren. Het motortje weet hoever hij beide kanten op kan draaien.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Dakraammotor

Bericht door oenatje »

met calibra motoren moet je ook opletten, er zijn 2 soorten, 1 past niet in een astra
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Dakraammotor

Bericht door pascal1109 »

Welke dan? Of is dat die ene waar je een stukje uit moet halen?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Dakraammotor

Bericht door oenatje »

heeft met bouwjaar te maken. welk type weet ik niet prcies
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dakraammotor

Bericht door RedBill »

Roy GSI schreef:Ik neem dus maar even aan dat er in het technisch archief meer info staat over een electrisch dakraam. Ik zal mijn vraag dan toch nog maar even hier stellen aangezien ik nog niet in dat archief kan (nieuw lid).

Kapje is duidelijk. maar moet er nog een speciale bevestiging onder het kapje of kan het motortje er zo in worden gehangen? Het bedraden is me opzich wel duidelijk is gewoon een kwestie van een plus draad trekken en de bruine draden op de massa aansluiten en klaar is kees. Meer draden heb ik ook niet.
Je gaat het er vandaag toch niet meer inhangen en ik denk dat morgen je aanmelding verwerkt is. In het T.A. alles met foto's ;-) Schoefpunten zitten al in je geraamte van het dakraampje.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

RedBill schreef:
Roy GSI schreef:Ik neem dus maar even aan dat er in het technisch archief meer info staat over een electrisch dakraam. Ik zal mijn vraag dan toch nog maar even hier stellen aangezien ik nog niet in dat archief kan (nieuw lid).

Kapje is duidelijk. maar moet er nog een speciale bevestiging onder het kapje of kan het motortje er zo in worden gehangen? Het bedraden is me opzich wel duidelijk is gewoon een kwestie van een plus draad trekken en de bruine draden op de massa aansluiten en klaar is kees. Meer draden heb ik ook niet.
Je gaat het er vandaag toch niet meer inhangen en ik denk dat morgen je aanmelding verwerkt is. In het T.A. alles met foto's ;-) Schoefpunten zitten al in je geraamte van het dakraampje.
Oh kijk dan wacht ik dat even af. Verder heb ik wel een motortje waar alleen een plus draad (rood) en een massa draad (bruin) aanzit. Geen aansluiting voor sensoren of andere dingen. Kan ik daaruit opmaken dat dit motortje dus zelf weet wanneer hij open en dicht is zoals in een van de reacties beschreven?
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

pascal1109 schreef:Kap van de Vectra A past ook gewoon in de Astra F, is alleen wat minder mooi vind ik ;)
Let wel op dat de motor van de Vectra A niet weet wanneer die moet stoppen met draaien omdat er bij de Astra geen sensoren op het dakraam zitten (zoiets was het).
Let daarom dus heel goed op hoe je hem monteert en hoe je hem aan het bedienen bent.

Het is makkelijker om een motortje uit een Vectra B, Calibra of Astra F te pakken. Die hebben een automatische nulstand herkenning (of hoe het heten mag). Daarbij is het gewoon met dicht raam demonteren en bij jezelf met dicht raam monteren. Het motortje weet hoever hij beide kanten op kan draaien.
En ik weet niet of een vectra uit 1995 een A of b is.
Astra GSI C20XE
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Dakraammotor

Bericht door Raymond-oud »

volgens mij kun jij nu wel in het tech archief hoor :mrgreen:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Dakraammotor

Bericht door oenatje »

Roy GSI schreef:
pascal1109 schreef:Kap van de Vectra A past ook gewoon in de Astra F, is alleen wat minder mooi vind ik ;)
Let wel op dat de motor van de Vectra A niet weet wanneer die moet stoppen met draaien omdat er bij de Astra geen sensoren op het dakraam zitten (zoiets was het).
Let daarom dus heel goed op hoe je hem monteert en hoe je hem aan het bedienen bent.

Het is makkelijker om een motortje uit een Vectra B, Calibra of Astra F te pakken. Die hebben een automatische nulstand herkenning (of hoe het heten mag). Daarbij is het gewoon met dicht raam demonteren en bij jezelf met dicht raam monteren. Het motortje weet hoever hij beide kanten op kan draaien.
En ik weet niet of een vectra uit 1995 een A of b is.
1995 = A
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Dakraammotor

Bericht door pascal1109 »

Roy GSI schreef:Verder heb ik wel een motortje waar alleen een plus draad (rood) en een massa draad (bruin) aanzit. Geen aansluiting voor sensoren of andere dingen.
Schakeldraden toch ook wel hoop ik? Zitten er normaal gesproken 2 van aan. Verder nog een bruine, rode en zwarte draad.
Ach wat doe ik moeilijk...je kan in het tech archief, daar zie je het allemaal wel :mrgreen:
Laatst gewijzigd door pascal1109 op 06 jan 2010 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

raymond schreef:volgens mij kun jij nu wel in het tech archief hoor :mrgreen:
Ik zie idd dat ik al als clublid sta vermeld. Maar dan misschien een domme vraag :oops: , waar staat het technisch archief? Ik ie het op dit moment nergens staan.
Astra GSI C20XE
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Dakraammotor

Bericht door Raymond-oud »

Roy GSI schreef:
raymond schreef:volgens mij kun jij nu wel in het tech archief hoor :mrgreen:
Ik zie idd dat ik al als clublid sta vermeld. Maar dan misschien een domme vraag :oops: , waar staat het technisch archief? Ik ie het op dit moment nergens staan.
geen idee
ik kan er niet in en zie hem ook niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy 2.0 16v »

hm, als je net op t forum komt
- algemeen
- members only
- technisch
- meetings
- marktplaats

technisch archief staat onder ''members only''
dus of je bent scheel :wink: of er gaat iets verkeerd dat nieuwe leden er nog niet bij kunnen ? ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

pascal1109 schreef:
Roy GSI schreef:Verder heb ik wel een motortje waar alleen een plus draad (rood) en een massa draad (bruin) aanzit. Geen aansluiting voor sensoren of andere dingen.
Schakeldraden toch ook wel hoop ik? Zitten er normaal gesproken 2 van aan. Verder nog een bruine, rode en zwarte draad.
Ach wat doe ik moeilijk...je kan in het tech archief, daar zie je het allemaal wel :mrgreen:
Ja de schakeldraden zitten er ook aan. Maar het is bij mij nog één geheel. Dus de draden die buiten de unit komen zijn alleen de rode en de bruine.
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Dakraammotor

Bericht door Roy GSI »

Roy 2.0 16v schreef:hm, als je net op t forum komt
- algemeen
- members only
- technisch
- meetings
- marktplaats

technisch archief staat onder ''members only''
dus of je bent scheel :wink: of er gaat iets verkeerd dat nieuwe leden er nog niet bij kunnen ? ?
Nou zal het laatste wel zijn want ik zie het toch echt niet ertussen staan. Maar ik wacht wel rustig af. :D
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dakraammotor

Bericht door RedBill »

Roy GSI schreef:
Roy 2.0 16v schreef:hm, als je net op t forum komt
- algemeen
- members only
- technisch
- meetings
- marktplaats

technisch archief staat onder ''members only''
dus of je bent scheel :wink: of er gaat iets verkeerd dat nieuwe leden er nog niet bij kunnen ? ?
Nou zal het laatste wel zijn want ik zie het toch echt niet ertussen staan. Maar ik wacht wel rustig af. :D
Nu wel. Syl was iets vergeten denk ik. Wel een rang aan je naam gehangen, maar niet aan de groep clubmembers toegevoegd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie