astra F - Melissa

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Plaats reactie
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

astra F - Melissa

Bericht door melissa »

Hi,
Zoals beloofd in mijn voorsteltopic zal ik wat foto's plaatsen :-) en jullie op de hoogte houden van alles wat ik doe en probeer :-)
Dankzij dit Forum heb ik steeds meer bijgeleerd, en ik hoop steeds meer te kunnen leren, en dieper er op in te kunnen gaan :-)

Ik zal direct toegeven, ik heb nog weinig zin om naar buiten te gaan, nadat ik een ochtendje ruzie had met de computer. En eigenlijk nog wat slaperig ben ben ik nu begonnen met het een en ander te programmeren! Nog geen heel interessante foto, maar wat niet is kan altijd nog komen ;-) Als iemand tips, ideeen suggestief of andere input heeft, laat het mij weten, ik sta overal voor open! :) --Opbellen of langskomen vind ik ook altijd kei gezellig ;-) hihi--

Afbeelding

Hierdan een fototje van de huidige achterbank, waar ik intussen al een deel van de bekleding heb afgehaald en heb gewassen, maar zelf wil ik ook met de naaimachine aan de slag gaan om daar iets moois van te maken met nieuwe stof!, misschien een wat andere kleurstelling, en wat lichter denk ik zelf aan. Wat is jullie idee hierin? Uiteraard zal ik de oude bekleding bewaren ;-) het weggooien vind ik zonde!

Afbeelding

En hier nog een foto van even geleden, van de tellers. Deze foto per toeval genomen toen ik druk bezig was met verhuizen (wat ik ook allemaal met deze auto heb gedaan, maar intussen van binnen helemaal schoongemaakt.)

Afbeelding

De openingspost stelt nog niet heel veel voor, hiervoor sorry! Ik zal straks ook eens kijken voor een goede foto van de buitenkant, dan komt deze zeker ook online :-) Ik denk dat mijn creativiteit en ideeen het topic zeker gaan vullen, evenals misschien leuke ideetjes van jullie!

Tot snel <3 :-)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: astra F - Melissa

Bericht door RedBill »

Succes met de bekleding! Wat betreft de kleurstelling: ik zou ervoor zorgen dat het blijft passen bij de grijze kleur van de panelen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

Re: astra F - Melissa

Bericht door melissa »

RedBill schreef:Succes met de bekleding! Wat betreft de kleurstelling: ik zou ervoor zorgen dat het blijft passen bij de grijze kleur van de panelen...
dat is zeker een goede! Maar ook de panelen zouden eventueel anders kunnen ;-) (bedekken met skai oid) ;-) ik ben er nog niet helemaal overuit, heb de "losse zitting" nu helemaal losgehaald en mee naar binnen genomen om te zien wat ik uiteindelijk een tof kleurtje vind, maar dat is ook nog moeilijk zonder het in het geheel te zien ;-) vol twijfels, maar gelukkig ook vol met motivatie!! :D
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: astra F - Melissa

Bericht door Laagvlieger »

Welkom!

Hee een Raspberry Pi!
Ben benieuwd wat je gaat doen.
Ik ben ook altijd aan het rommelen met die dingen als de tijd het toelaat :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

Re: astra F - Melissa

Bericht door melissa »

Laagvlieger schreef:Welkom!

Hee een Raspberry Pi!
Ben benieuwd wat je gaat doen.
Ik ben ook altijd aan het rommelen met die dingen als de tijd het toelaat :mrgreen:
Zeker! Ik werk er graag mee ;-) Heb ook nog een doos vol thin clients liggen ;-) Dacht ik moet er vast iets tofs mee kunnen voor in de auto ;-)
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: astra F - Melissa

Bericht door Ray »

Bekleding heb ik niet zoveel verstand van :) Maar net wat RedBill zegt; let wel dat het niet vloekt bij de kunststof delen van de deurpanelen, de middenconsole en het dashboard.

Wel gaaf idd die Raspberry! Wat wil je er mee gaan doen als ik vragen mag?
melissa
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2018 11:05

Re: astra F - Melissa

Bericht door melissa »

Ray schreef:Bekleding heb ik niet zoveel verstand van :) Maar net wat RedBill zegt; let wel dat het niet vloekt bij de kunststof delen van de deurpanelen, de middenconsole en het dashboard.

Wel gaaf idd die Raspberry! Wat wil je er mee gaan doen als ik vragen mag?
Ik heb een basis geprogrammeerd waarmee ik eigenlijk alle kanten op kan, ik weet alleen zelf nog niet zo goed welke kant ik exact op wil. Ik heb er wel een 7" scherm bij, dus kan er genoeg op kwijt, zouden eventueel ook menuutjes in kunnen om te wisselen van weergaves etc ;) eigenlijk is enkel de programmering al iets, er is nog geen GUI bij (graphical user interface), maar deze ben ik zeker van plan te maken, heb een klein deeltje al met een actueel weerbericht voor de locatie waar je je bevind, en een weerbericht voor een "bestemming" die er onder ingevoerd kan worden. Maar dat is allemaal eigenlijk niet heel concreet ^^

later toegevoegd:
heb ook wel grotere (en kleinere) schermen ;-) maar dat is nu niet echt ideaal :P, 7 inch is wel redelijk gangbaar
Plaats reactie