Uitlaat
Uitlaat
Ik heb nu de katvervanger onder de astra zitten van Kakashi.
Heb een White Hooker ronde pijp (wat meesten wel gezien hebben)
Probleem is nu, ik heb een ontzettend schel geluid... zoals CRXjes met dubbele pijp klinken... vind het zelf niet mooi, klinkt hetzelfde alsof je uitlaat lek is bij het spruitstuk.
Dus wil ik een nieuwe einddemper halen.
Nu de vraag:
Welke uitlaat kan ik het beste halen?
Ik wil GEEN schel geluid meer... ondanks de de katvervanger+middendemper vervanger.
Ik wil graag een mooi race geluid zoals subaru, nissan 350z, etc... dat idee ongeveer...
Wie wat waar welke... iemand goede ervaring in? tips?
Heb een White Hooker ronde pijp (wat meesten wel gezien hebben)
Probleem is nu, ik heb een ontzettend schel geluid... zoals CRXjes met dubbele pijp klinken... vind het zelf niet mooi, klinkt hetzelfde alsof je uitlaat lek is bij het spruitstuk.
Dus wil ik een nieuwe einddemper halen.
Nu de vraag:
Welke uitlaat kan ik het beste halen?
Ik wil GEEN schel geluid meer... ondanks de de katvervanger+middendemper vervanger.
Ik wil graag een mooi race geluid zoals subaru, nissan 350z, etc... dat idee ongeveer...
Wie wat waar welke... iemand goede ervaring in? tips?
C20XE '94
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
nou ik heb een c20ne
ook zonder kat en middendemper, gewoon zelf 1 lange rechte pijp gemaakt vanaf me voorpijp tot net voor dat bochtje wat over je achteras gaat
en dan zit der alleen een remus einddemper aan
en die maakt egt zeker geen schel geluid
gewoon mooi donker alleen wel best hard maar ook weer niet extreem ofzo
ook zonder kat en middendemper, gewoon zelf 1 lange rechte pijp gemaakt vanaf me voorpijp tot net voor dat bochtje wat over je achteras gaat
en dan zit der alleen een remus einddemper aan
en die maakt egt zeker geen schel geluid
gewoon mooi donker alleen wel best hard maar ook weer niet extreem ofzo
calibra doet et weer!!!
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38
Hoezo honderden, er staan tientallen 2e hands dempers te koop voor een paar tientjes. Het hoeft toch geen nieuwe te zijn.JW schreef:CACHING!!Kakashi schreef:Die demper van jou is toch ook helemaal geen demper.
Je kan er zo doorheen kijken.
Kijk is voor een Laser uitlaat. Super mooie sound.
Of anders gewoon een remus/sebring.
Kost me te veel geld wil geen honderden euro's voor een einddemper uitgeven.
c20let powerrr
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
laser sucks!
heb er zelf 1 nou da ding zit er 3 jaar onder en de binnekant is al kut.
en het geluid is helemaal niet mooi.
Nu komt er een fk onder voor 199 euro incl een gratis tussendempervervanger die je erbij krijgt.
heb er zelf 1 nou da ding zit er 3 jaar onder en de binnekant is al kut.
en het geluid is helemaal niet mooi.
Nu komt er een fk onder voor 199 euro incl een gratis tussendempervervanger die je erbij krijgt.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Vandaar ook dat je nu met een WitteHoeren demper rijdt van 99€ die een baggergeluid geeft, dan weet je meteen hoe dat komt....JW schreef:CACHING!!Kakashi schreef:Die demper van jou is toch ook helemaal geen demper.
Je kan er zo doorheen kijken.
Kijk is voor een Laser uitlaat. Super mooie sound.
Of anders gewoon een remus/sebring.
Kost me te veel geld wil geen honderden euro's voor een einddemper uitgeven.
Een 8V geeft van zichzelf een mooi diep geluid, mooier als de 16V's ide toch iets meer schreeuwerig zijn... met een Remus of Sebring (wat ik zelf kutkwaliteit vind voor dat geld) klinkt ie op zich mooi, tot de 4500 toeren ofzo, daarna snerpen ze een beetje..
Ik heb nu zelf een Irmscher dempert, en die klinkt supermooi, óók in de hogere toerentallen alleen die kosten wel een BAK geld, en moet je pas maken omdattie volgens mij niet geleverd is voor de Astra F..
Voor een duppie op de eerste rang bestáát niet in autoland
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Maar om even hierop terug te komen...
Ben laatst een Golf tegen gekomen met een dikke ronde pijp er onder... waar ongeveer een supra/skyline geluid in zat...
Ditzelfde zoek ik... dat type geluid...
Maarja welke? Kameraad van me zei dat Supersprint vaak zulke geluiden gaf.
En ik wil geen miskoop begaan door een uitlaat te halen waar niet zo'n geluid in zit...
Met Zandvoort hoorde ik ook iemand van de club met dit soort geluid... maar weet helaas niet meer wie...
Ben laatst een Golf tegen gekomen met een dikke ronde pijp er onder... waar ongeveer een supra/skyline geluid in zat...
Ditzelfde zoek ik... dat type geluid...
Maarja welke? Kameraad van me zei dat Supersprint vaak zulke geluiden gaf.
En ik wil geen miskoop begaan door een uitlaat te halen waar niet zo'n geluid in zit...
Met Zandvoort hoorde ik ook iemand van de club met dit soort geluid... maar weet helaas niet meer wie...
C20XE '94
Lolz, dan moet je er denk ik eerst een V6 inleggen net als Marcel en er dan eigenlijk ook nog een turbo'tje opschroeven en dan kom je met je Astra'tje misschien in de buurt van het geluid van een Supra/Skyline!JW schreef:Maar om even hierop terug te komen...
Ben laatst een Golf tegen gekomen met een dikke ronde pijp er onder... waar ongeveer een supra/skyline geluid in zat...
Ditzelfde zoek ik... dat type geluid...
Met Zandvoort hoorde ik ook iemand van de club met dit soort geluid... maar weet helaas niet meer wie...
Maar ben het zeker met je eens dat bijvoorbeeld een Supra echt een hele dikke sound geeft altijd...V6 + Turbo is echt de bomb!
fds
ik heb me kat er nog tussen en een dubbele sebring einddemper. middendemper is rechte pijp. heb wel mooi geluid alleen (vooral als die nog niet super warm is) snerpt die idd.
maar de oplossing voor je weet ik helaas niet.
maar de oplossing voor je weet ik helaas niet.
ik ben ten einde raad.... heb er nu een Sebring dubbel op zitten....
Andere uitlaat onder vandaan gemolt.
Geluid is hetzelfde gebleven... ook nog steeds vrij schel, met nu een hol geluid er bij.en het is vrij zacht verder... (marcel, david en niels hebben het ook gehoort)
Ik kan de kat wel weer terugzetten... maar heb het idee dan wel dat het geluid gewoon zo zacht gaat worden dat je niks meer hoort....
Iemand suggesties?
Andere uitlaat onder vandaan gemolt.
Geluid is hetzelfde gebleven... ook nog steeds vrij schel, met nu een hol geluid er bij.en het is vrij zacht verder... (marcel, david en niels hebben het ook gehoort)
Ik kan de kat wel weer terugzetten... maar heb het idee dan wel dat het geluid gewoon zo zacht gaat worden dat je niks meer hoort....
Iemand suggesties?
C20XE '94
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
dat schelle komt denk ik door je katvervanger,
ik heb die er ook onder, en verder een originele midden- en einddemper.
zo bij 3000 toeren hoor je vaak een snerpie erbijkomen.
maar ik heb sinds kort een katalysator, die moet er nog op en dan is ie als het goed is weer stiller en geen gesnerp.
vriend van me heeft het uitlaatsysteem ook nog origineel, dat apparaat is echt stil!
maarja jij wilt een brom horen, als je toch nog een kat hebt, gooi die er eens onder en dan met je sebring erbij. even uitproberen hoe het dan klinkt.
ik heb die er ook onder, en verder een originele midden- en einddemper.
zo bij 3000 toeren hoor je vaak een snerpie erbijkomen.
maar ik heb sinds kort een katalysator, die moet er nog op en dan is ie als het goed is weer stiller en geen gesnerp.
vriend van me heeft het uitlaatsysteem ook nog origineel, dat apparaat is echt stil!
maarja jij wilt een brom horen, als je toch nog een kat hebt, gooi die er eens onder en dan met je sebring erbij. even uitproberen hoe het dan klinkt.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Bij mij was het geluid van een Sebring 2x90 ook schel.
Dat was met kat en zonder tussendemper.
Met tussendemper en kat kan Sebring weer wel.
Remus is veel doffer en dieper.
En die kunnen wel zonder tussendemper.
Pas bij mijn 3e uitlaat was het perfect.
Die Sebring heb ik nog steeds liggen in mijn berging.
Toch zonde eigenlijk. Is nog een RVS ook
Dat was met kat en zonder tussendemper.
Met tussendemper en kat kan Sebring weer wel.
Remus is veel doffer en dieper.
En die kunnen wel zonder tussendemper.
Pas bij mijn 3e uitlaat was het perfect.
Die Sebring heb ik nog steeds liggen in mijn berging.
Toch zonde eigenlijk. Is nog een RVS ook
Melbo schreef:Meestal zorgt de katvervanger ervoor dat je een schel geluid hebt...daarom zit hij er bij mij gewoon nog braaf tussen...
snarfjuh schreef:Je kat terug plaatsen en je probleem is opgelost
Wat wil je nou horen?! Zoveel houd je kat niet tegen hoor...vraag maar aan de mensen die mij vorig jaar op de ring voorbij hebben horen komen... Ik heb er onlangs notabene een middendemper terug tussen laten zetten om het een beetje fatsoenlijker te krijgen!!JW schreef:ik ben ten einde raad.... heb er nu een Sebring dubbel op zitten....
Andere uitlaat onder vandaan gemolt.
Geluid is hetzelfde gebleven... ook nog steeds vrij schel, met nu een hol geluid er bij.en het is vrij zacht verder... (marcel, david en niels hebben het ook gehoort)
Ik kan de kat wel weer terugzetten... maar heb het idee dan wel dat het geluid gewoon zo zacht gaat worden dat je niks meer hoort....
Iemand suggesties?
Heb nu ook een andere katalysator, omdat mijn oude versleten was en daar snerpt hij ook meer mee als met de originele! Maar deze houdt wel minder vermogen tegen heb ik het idee...dusja, het is het een of het ander...