schakelweg verkorter
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
schakelweg verkorter
Bij M-Tech staat een schakelweg verkorter....heeft er iemand van hier ervaring mee met t monteren e.d?
Ik hebt deze nu namelijk voor mij liggen...
Ik hebt deze nu namelijk voor mij liggen...
---Opel Astra GSI---
-Derbi GPR ProRace-
-Derbi Senda GP 84cc-
_________________
-Derbi GPR ProRace-
-Derbi Senda GP 84cc-
_________________
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
maar een astra is toch geen F1 wagenRoy 2.0 16v schreef:20 gram gewichtsbesparing
schijn je sneller te kunnen optrekken
denk maar aan de flippers van F1 in 0.nogwat seconden een hogere versnelling. toerenbehoudverhalen
vindt dat beetje onzin die schakelwegverkorters, wilde ze zelf eerst ook kopen maar otoen ik hoorde wat voor nut het heeft dacht ik ook van.. uhh ja
maja moet je natuurlijk helemaal zelf weten
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
dat knarsen wil zeggen dat de versnelling niet helemaal vrij komt en dus tegen de roterende koppelingsplaat aankomt.Theo Gsi schreef:Hoe kan ik de bak opnieuw afstellen??
Want hij doet af en toe wel eens tandenknarssen in ze achteruit en de andere keren ook niet :S voor de rest heb ik geen problemen met schakelen..
nieuwe drukgroep en probleempje is weg.
tip. vervangen dan ook meteen koppelingsplaat en druklager (is 1 complete set)
jij heb 8v toch? dan dacht ik van welTheo Gsi schreef:moet de bak er helemaal af dan he?
neem ook aan dat je koppelingspedaal zwaarder gaat dan normaal?
dat zijn ook 1 van de verschijnselen van een gare drukgroep
het hoeft niet zo te zijn, maar als die zwaar gaat dan duurt het niet lang meer voor die het echt begeeft en dan kun je hem dus niet meer in een versnelling zetten.
dan moet je dus eerst de motor uitzetten, in bijv ze 3 zetten en dan daarin blijven rijden
fdsf
ik heb oiok welles gehoord dat die dingen dikke onzin zijn. een of andere ring in je versnellingsbak heeft ook even nodig om open tegaan staan ofzo. en met zo een verkorter schijnen deze ringen sneller te slijten ofzo.
maar altijd leuk natuurlijk om uit te probere
maar altijd leuk natuurlijk om uit te probere
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: fdsf
synchromesh d8 ik dat dat heet,Delax80 schreef:ik heb oiok welles gehoord dat die dingen dikke onzin zijn. een of andere ring in je versnellingsbak heeft ook even nodig om open tegaan staan ofzo. en met zo een verkorter schijnen deze ringen sneller te slijten ofzo.
maar altijd leuk natuurlijk om uit te probere
maar misschien om alleen maar sneller te schakelen en voor de looks lekker direkt?
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Heeft hier niets mee te maken. Doet ie namelijk ook bij splinternieuw spul. Heeft te maken met het feit dat de achteruit niet gesynchroniseerd is (m.a.w. heeft geen synchromeshringen die de tanden tijdens het schakelen op gelijke snelheid brengen). Dat knarsen krijg je voornamelijk wanneer je net redelijk veel toeren draaide toen je de koppeling intrapte en de tandwielen in de bak nog niet volledig tot stilstand zijn gekomen.DaVaRiOuS schreef:dat knarsen wil zeggen dat de versnelling niet helemaal vrij komt en dus tegen de roterende koppelingsplaat aankomt.Theo Gsi schreef:Hoe kan ik de bak opnieuw afstellen??
Want hij doet af en toe wel eens tandenknarssen in ze achteruit en de andere keren ook niet :S voor de rest heb ik geen problemen met schakelen..
nieuwe drukgroep en probleempje is weg.
tip. vervangen dan ook meteen koppelingsplaat en druklager (is 1 complete set)
Ga dus niet iets onnodig vervangen. Koppelingsplaat en drukgroep hoef je pas te vervangen als echt iets aan de hand is (Doorslippen, ratelen o.i.d).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Redbill heeft volkomen gelijk.RedBill schreef:Heeft hier niets mee te maken. Doet ie namelijk ook bij splinternieuw spul. Heeft te maken met het feit dat de achteruit niet gesynchroniseerd is (m.a.w. heeft geen synchromeshringen die de tanden tijdens het schakelen op gelijke snelheid brengen). Dat knarsen krijg je voornamelijk wanneer je net redelijk veel toeren draaide toen je de koppeling intrapte en de tandwielen in de bak nog niet volledig tot stilstand zijn gekomen.DaVaRiOuS schreef:dat knarsen wil zeggen dat de versnelling niet helemaal vrij komt en dus tegen de roterende koppelingsplaat aankomt.Theo Gsi schreef:Hoe kan ik de bak opnieuw afstellen??
Want hij doet af en toe wel eens tandenknarssen in ze achteruit en de andere keren ook niet :S voor de rest heb ik geen problemen met schakelen..
nieuwe drukgroep en probleempje is weg.
tip. vervangen dan ook meteen koppelingsplaat en druklager (is 1 complete set)
Ga dus niet iets onnodig vervangen. Koppelingsplaat en drukgroep hoef je pas te vervangen als echt iets aand e hand is (Doorslippen, ratelen o.i.d).
Achteruit is bij Opel niet gesynchroniseerd, bij de GSi's.
Enne, bakolie vernieuwen is soms ook geen overbodige luxe!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"