Opel op de rand van de afgrond ??

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door Laagvlieger »

Karls......dan mag je vertellen wat ermee is? Ja bek open voor het reguliere onderhoud. De eerste zijn al een jaar oud.
Dus ik weet niet waar je het over hebt? Ik doe de garantieclaim afwikkelingen bij Opel dus ik zie het allemaal langskomen maar Karls....nee....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Twani
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 feb 2017 19:05

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door Twani »

Laagvlieger schreef:Karls......dan mag je vertellen wat ermee is? Ja bek open voor het reguliere onderhoud. De eerste zijn al een jaar oud.
Dus ik weet niet waar je het over hebt? Ik doe de garantieclaim afwikkelingen bij Opel dus ik zie het allemaal langskomen maar Karls....nee....

Dan hebben wij pech met een aantal exemplaren denk ik. 2 zeer jonge exemplaren gehad met de kopbouten niet goed vast en dat geeft uiteraard de nodige problemen. :wink:

2x nieuwe tor erin.

Zal incident zijn dan.

Ach, overal is wel wat. Vanmiddag de nieuwe prijslijsten van de Opel Crossland binnengekregen. Wordt je niet vrolijk van.

Wel grappig die PSA 1,2 e-THP motortjes in de Opel

De turbovariant zit in mijn Cactus demo en ben er best happy mee eigenlijk. Nu is mijn demo wel verlaagt en gechipt naar 131pk.

Dat rijdt niet eens onaardig bij nog geen ton wagengewicht.

We zullen zien wat het allemaal gaat brengen.


Enne, nog even voor de duidelijkheid....ik heb niets tegen Opel hoor. Maar ik kan bij ons op de vestiging nu eenmaal goed vergelijken met juist die twee merken onder één dak. De conclusie moet dan toch echt luiden dat het kwaliteitsverschil niet zó groot is als weleens wordt gesuggereerd.


Gr
Theo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door Laagvlieger »

Twani schreef:
Dan hebben wij pech met een aantal exemplaren denk ik. 2 zeer jonge exemplaren gehad met de kopbouten niet goed vast en dat geeft uiteraard de nodige problemen. :wink:

2x nieuwe tor erin.

Zal incident zijn dan.

Ach, overal is wel wat. Vanmiddag de nieuwe prijslijsten van de Opel Crossland binnengekregen. Wordt je niet vrolijk van.

Wel grappig die PSA 1,2 e-THP motortjes in de Opel

De turbovariant zit in mijn Cactus demo en ben er best happy mee eigenlijk. Nu is mijn demo wel verlaagt en gechipt naar 131pk.

Dat rijdt niet eens onaardig bij nog geen ton wagengewicht.

We zullen zien wat het allemaal gaat brengen.


Enne, nog even voor de duidelijkheid....ik heb niets tegen Opel hoor. Maar ik kan bij ons op de vestiging nu eenmaal goed vergelijken met juist die twee merken onder één dak. De conclusie moet dan toch echt luiden dat het kwaliteitsverschil niet zó groot is als weleens wordt gesuggereerd.


Gr
Theo
Die heb ik nog niet langs zien komen. Terwijl wij behoorlijk wat Karls hebben afgezet.
Hopelijk blijft het bij die paar :lol:

Ik zie kwaliteit wat breder dan alleen wat er kapot gaat.
Ik heb ook niets tegen peugeot, het is gewoon niet mijn ding. Net als VAG waar ik nog minder mee heb.
Bij mij valt onder kwaliteit ook het stukje engineering. Hoe steekt de auto in elkaar en hoe "serviceable" is die.
Wordt een auto ontwikkeld met ook het oog naar de werkplaats. Kun je overal fatsoenlijk bij.
Hierop scoren VAG modellen bijzonder slecht trouwens maar dat terzijde.
Maar ik merk gewoon dat bij Opel (GM) in veel gevallen redelijk simpel en snel de werkzaamheden te doen te zijn zonder al teveel andere onderdelen te moeten demonteren.
Dit is bij de franse merken iets minder en bij VAG gewoon triest.
En uiteindelijk is het de klant die dat moet betalen.

Nu is dit iets dat bij het compacter worden van de auto's wel iets is wat steeds beroerder gaat worden......
Waar zijn de Kadett's en de Astra-Fjes....Vectra A's....... :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door astra-gsi-666 »

Laagvlieger schreef:
Twani schreef:
Dan hebben wij pech met een aantal exemplaren denk ik. 2 zeer jonge exemplaren gehad met de kopbouten niet goed vast en dat geeft uiteraard de nodige problemen. :wink:

2x nieuwe tor erin.

Zal incident zijn dan.

Ach, overal is wel wat. Vanmiddag de nieuwe prijslijsten van de Opel Crossland binnengekregen. Wordt je niet vrolijk van.

Wel grappig die PSA 1,2 e-THP motortjes in de Opel

De turbovariant zit in mijn Cactus demo en ben er best happy mee eigenlijk. Nu is mijn demo wel verlaagt en gechipt naar 131pk.

Dat rijdt niet eens onaardig bij nog geen ton wagengewicht.

We zullen zien wat het allemaal gaat brengen.


Enne, nog even voor de duidelijkheid....ik heb niets tegen Opel hoor. Maar ik kan bij ons op de vestiging nu eenmaal goed vergelijken met juist die twee merken onder één dak. De conclusie moet dan toch echt luiden dat het kwaliteitsverschil niet zó groot is als weleens wordt gesuggereerd.


Gr
Theo
Die heb ik nog niet langs zien komen. Terwijl wij behoorlijk wat Karls hebben afgezet.
Hopelijk blijft het bij die paar :lol:

Ik zie kwaliteit wat breder dan alleen wat er kapot gaat.
Ik heb ook niets tegen peugeot, het is gewoon niet mijn ding. Net als VAG waar ik nog minder mee heb.
Bij mij valt onder kwaliteit ook het stukje engineering. Hoe steekt de auto in elkaar en hoe "serviceable" is die.
Wordt een auto ontwikkeld met ook het oog naar de werkplaats. Kun je overal fatsoenlijk bij.
Hierop scoren VAG modellen bijzonder slecht trouwens maar dat terzijde.
Maar ik merk gewoon dat bij Opel (GM) in veel gevallen redelijk simpel en snel de werkzaamheden te doen te zijn zonder al teveel andere onderdelen te moeten demonteren.
Dit is bij de franse merken iets minder en bij VAG gewoon triest.
En uiteindelijk is het de klant die dat moet betalen.

Nu is dit iets dat bij het compacter worden van de auto's wel iets is wat steeds beroerder gaat worden......
Waar zijn de Kadett's en de Astra-Fjes....Vectra A's....... :mrgreen:
helemaal mee eens.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door pluggie »

Bijna op de rand van de afgrond! scheelt niet veel:
Afbeelding

Bekrast, steenslag, geroest, laag, net 200 gereden:
Afbeelding
Afbeelding

Dinsdag, in Duitsland. Opel leeft!

IIg die van mij nog....................
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door Laagvlieger »

Mooie foto's weer Krijn!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door astra-gsi-666 »

vet repo krijn. :thumbsup:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
avm8872
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 mar 2014 01:54
Auto('s): astra f gsi 2.0 16v. Hatchback / Astra f cabrio 1.8 16v. / astra f gsi 2.0 16v station
Locatie: Doornenburg

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door avm8872 »

Zunde van die gsi
Het worden er steeds minder :(
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opel op de rand van de afgrond ??

Bericht door RedBill »

avm8872 schreef:Zunde van die gsi
Het worden er steeds minder :(
Die GSi van Krijn is ongeveer vergelijkbaar met de Toyota pick-up-truck van Top-Gear
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie