Astra C20LET GT28R @ EDS Part II
Geplaatst: 06 okt 2007 17:19
Nou na een heleboel problemen, gezeik en gedoe had ik me Astra ergens in Juni maar naar Niels gebracht. Daar zijn 2 waslijsten vol onderdelen vervangen en dingen vooral ook verbeterd!! De meesten hebben het topicje van Niels wel gevolgd waar zo het een en ander in staat beschreven. Hiervoor mijn dank aan Niels voor het goed afgeleverde werk! Echter was het stationair toerental nog niet goed, als motor warm was ging ie zelfs over de 2000 rpm, het vermoeden was de electronica. Deze was vorig jaar gedaan door EDS Motorsport, dus na heel veel moeite Arno (de Ëinstein" bij EDS) toch nog aan de telefoon weten te krijgen en een afspraak gemakt.En gister was het eindelijk zover!
Voor de vertaling en de gezellighied ging Marty ook gezellig mee. Zo stonden de TB/V6 killers gister ook weer naast elkaar.
Sfeer pic's EDS:
Iedereen aan het bellen .. Arno is de man in black ... damn wat heeft die het druk zeg ... de tel. ging continu af en er kwamen de heletijd mensen aangelopen. Ook was een Astra H Station 1.6 Turbo uit NL waar hij even 223 pk uit wist te halen voor als je op de sport knop drukt (helaas geen foto's van)
We hadden genoeg tijd om even een rondje te lopen door de "shop". Stonden leuke dingen ....
Snelle Speedster:
Met leuk blokje achterin:
Ondertussen werd er aan mijn astra gesleuteld .... statoinair toerental probleem bleek te komen door dat er ergens valse lucht werd aangezogen.
Ook het Boost Beast was er (dual LET Corsa )
Front engine:
zoek de overeenkomsten
Na lang wachten, setje nieuwe grotere injectoren en een oplossing voor de hoge stationairen toeren probleempje, kon de Astra endelijk de testbank op ....
Voor de bondage freaks onder ons :
Na de eerste run bleek dat er wat kleine aanpassingen nodig waren ....
even beetje "fine tuning" d.m.v. custom made gedraaide 80mm verlooppijpje
... en wat SAMCO slangen tegaan gegooid
Let op ... dit leverde maar liefst ruim 60PK!! extra op
Das nog eens fine tuning ... dat Arno er zelf van was geschrokken
Eindresutaat .... even met de digicam gedaan omdat ik even geen scanner bij de hand heb (komt maandag ofzo wel even) ....
Te zien is dat de druk nog steeds niet wordt vastgehouden en wegvalt naar 0,9 bar ... dit kon ik verhelpen door een sterkeren wastgate te plaatsen ... maar met 323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm weet ik niet of dat wel nodig is!
Al in al erg tevreden met het resultaat!!
Voor de vertaling en de gezellighied ging Marty ook gezellig mee. Zo stonden de TB/V6 killers gister ook weer naast elkaar.
Sfeer pic's EDS:
Iedereen aan het bellen .. Arno is de man in black ... damn wat heeft die het druk zeg ... de tel. ging continu af en er kwamen de heletijd mensen aangelopen. Ook was een Astra H Station 1.6 Turbo uit NL waar hij even 223 pk uit wist te halen voor als je op de sport knop drukt (helaas geen foto's van)
We hadden genoeg tijd om even een rondje te lopen door de "shop". Stonden leuke dingen ....
Snelle Speedster:
Met leuk blokje achterin:
Ondertussen werd er aan mijn astra gesleuteld .... statoinair toerental probleem bleek te komen door dat er ergens valse lucht werd aangezogen.
Ook het Boost Beast was er (dual LET Corsa )
Front engine:
zoek de overeenkomsten
Na lang wachten, setje nieuwe grotere injectoren en een oplossing voor de hoge stationairen toeren probleempje, kon de Astra endelijk de testbank op ....
Voor de bondage freaks onder ons :
Na de eerste run bleek dat er wat kleine aanpassingen nodig waren ....
even beetje "fine tuning" d.m.v. custom made gedraaide 80mm verlooppijpje
... en wat SAMCO slangen tegaan gegooid
Let op ... dit leverde maar liefst ruim 60PK!! extra op
Das nog eens fine tuning ... dat Arno er zelf van was geschrokken
Eindresutaat .... even met de digicam gedaan omdat ik even geen scanner bij de hand heb (komt maandag ofzo wel even) ....
Te zien is dat de druk nog steeds niet wordt vastgehouden en wegvalt naar 0,9 bar ... dit kon ik verhelpen door een sterkeren wastgate te plaatsen ... maar met 323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm weet ik niet of dat wel nodig is!
Al in al erg tevreden met het resultaat!!