Pagina 1 van 4

Astra C20LET GT28R @ EDS Part II

Geplaatst: 06 okt 2007 17:19
door David
Nou na een heleboel problemen, gezeik en gedoe had ik me Astra ergens in Juni maar naar Niels gebracht. Daar zijn 2 waslijsten vol onderdelen vervangen en dingen vooral ook verbeterd!! De meesten hebben het topicje van Niels wel gevolgd waar zo het een en ander in staat beschreven. Hiervoor mijn dank aan Niels voor het goed afgeleverde werk! Echter was het stationair toerental nog niet goed, als motor warm was ging ie zelfs over de 2000 rpm, het vermoeden was de electronica. Deze was vorig jaar gedaan door EDS Motorsport, dus na heel veel moeite Arno (de Ëinstein" bij EDS) toch nog aan de telefoon weten te krijgen en een afspraak gemakt.En gister was het eindelijk zover!

Voor de vertaling en de gezellighied ging Marty ook gezellig mee. Zo stonden de TB/V6 killers gister ook weer naast elkaar.
Afbeelding
Afbeelding

Sfeer pic's EDS:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Iedereen aan het bellen .. Arno is de man in black ... damn wat heeft die het druk zeg ... de tel. ging continu af en er kwamen de heletijd mensen aangelopen. Ook was een Astra H Station 1.6 Turbo uit NL waar hij even 223 pk uit wist te halen voor als je op de sport knop drukt (helaas geen foto's van)

We hadden genoeg tijd om even een rondje te lopen door de "shop". Stonden leuke dingen ....

Snelle Speedster:

Afbeelding
Afbeelding

Met leuk blokje achterin:

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen werd er aan mijn astra gesleuteld .... statoinair toerental probleem bleek te komen door dat er ergens valse lucht werd aangezogen.

Ook het Boost Beast was er (dual LET Corsa :wink: )
Front engine:

Afbeelding
Afbeelding

zoek de overeenkomsten 8)

Afbeelding
Afbeelding


Na lang wachten, setje nieuwe grotere injectoren en een oplossing voor de hoge stationairen toeren probleempje, kon de Astra endelijk de testbank op ....

Afbeelding
Afbeelding

Voor de bondage freaks onder ons :twisted: :

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Na de eerste run bleek dat er wat kleine aanpassingen nodig waren ....

Afbeelding
Afbeelding

even beetje "fine tuning" d.m.v. custom made gedraaide 80mm verlooppijpje :lol:

Afbeelding
Afbeelding

... en wat SAMCO slangen tegaan gegooid

Afbeelding
Afbeelding

Let op ... dit leverde maar liefst ruim 60PK!! extra op :shock:
Das nog eens fine tuning ... dat Arno er zelf van was geschrokken :lol:

Eindresutaat .... even met de digicam gedaan omdat ik even geen scanner bij de hand heb (komt maandag ofzo wel even) ....

Afbeelding

Te zien is dat de druk nog steeds niet wordt vastgehouden en wegvalt naar 0,9 bar ... dit kon ik verhelpen door een sterkeren wastgate te plaatsen ... maar met 323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm weet ik niet of dat wel nodig is! 8) 8)

Al in al erg tevreden met het resultaat!! 8)

Geplaatst: 06 okt 2007 17:42
door Marty
T was een ZEER lange dag bij EDS, maar uiteindelijk waren die 2 uur banken met het Pringel Garret monster toch wel erg de moeite waard.

Me kleding stinkt verschrikkelijk naar de uitlaatgassen maar de mooie vlammen uit de uitlaat en het doorslippen van de wielen op de bank maakte het een leuke ervaring.

Hoop dat het filmen nog een beetje goed uit de verf is gekomen

volgende keer die van mij ook maar mee voor een uurtje op de bank.


Vraag me nog steeds af wat voor ontsteking.... (DIS achtig) dit is, met name de variant boegie's
Afbeelding

Edit: Wat kijk ik sjagoo..en ik weet de overeenkomst tussen het Boost-Beast en de Boost-Bitch

Geplaatst: 06 okt 2007 18:01
door Bassion
wat een brute bak :wink:

en een super resultaat natuurlijk

Geplaatst: 06 okt 2007 18:01
door GrinX
Ziet eruit als een programmeerbare DIS ontsteking (dure shit).
Leuke repo dames!!
En aaaaaaaaaaaaardig wat n/m's uit een letje !!

Geplaatst: 06 okt 2007 18:03
door GrinX
Volgens mij heeft die gast een akelige ziekte aan ze armen:

Afbeelding

Geplaatst: 06 okt 2007 18:06
door Marty
Was een dikke herstellende Brandwond volgens mij... Heeft met ze arm op een spruitstuk staan chillen denk ik.

Geplaatst: 06 okt 2007 18:08
door GrinX
Marty schreef:Was een dikke herstellende Brandwond volgens mij... Heeft met ze arm op een spruitstuk staan chillen denk ik.
Kun je een lekker biefstukje van maken van die armen wat hij heeft hahaha.

Bier und Wurst! ;)

Geplaatst: 06 okt 2007 18:37
door Rallyastra
Die ontsteking wat er op zit heeft voor elke bougie 1 ontstekings module, ben de naam zo even kwijt. Maar mooidat die weer goed loopt 8)

Geplaatst: 06 okt 2007 21:27
door Laagvlieger
Directe ontsteking is dat.

Van bv een Y22SE blok.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:35
door Bart(astra)
Rallyastra schreef:Die ontsteking wat er op zit heeft voor elke bougie 1 ontstekings module, ben de naam zo even kwijt. Maar mooidat die weer goed loopt 8)
Is idd een bobinebrug. Maar van welke motor die af komt kan ik zo even niet opkomen...

Geplaatst: 06 okt 2007 21:36
door GrinX
Laagvlieger schreef:Directe ontsteking is dat.

Van bv een Y22SE blok.
Apart spulleke.
Ook leuk met storingzoeken.
Whehehe.. smek smek.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:38
door GrinX
Wat ligt er eigenlijk tegen je distributiekap aan te hangen.

Afbeelding

Geplaatst: 06 okt 2007 21:38
door Laagvlieger
ja maar dat merk je wel.
Als hij op 3 poten loopt dan issie stuk. Punt :lol:

@grinx: Das zijn waste gate slangetje volgens mij.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:40
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:ja maar dat merk je wel.
Als hij op 3 poten loopt dan issie stuk. Punt :lol:

Das zijn waste gate slangetje volgens mij.
Of je hebt de bobinebrug van een x10xe :wink: :lol:

(hebben wij trouwens nu 1 binnen staan met een gebroken nokkenas. aantal boutjes van de lagerkappen waren losgelopen...)

Geplaatst: 06 okt 2007 21:41
door GrinX
@Vlaaglieger:

NEE MAN, dat is een of ander huis / kap / unit / godweet wat.
Slangetje zie ik ook wel lopen maar dat bedoel ik niet.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:41
door Laagvlieger
weggooiblokkies.
Sleutelen niet waard.
Staan op ebay.de zat op! Van die X10XE's

Geplaatst: 06 okt 2007 21:41
door GrinX
Bart(astra) schreef:(hebben wij trouwens nu 1 binnen staan met een gebroken nokkenas. aantal boutjes van de lagerkappen waren losgelopen...)
Apart spulleke..
Smek smek.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:42
door Laagvlieger
@ Grinx. Ben je niet in de war met de langsbalk???

Geplaatst: 06 okt 2007 21:43
door GrinX
Laagvlieger schreef:@ Grinx. Ben je niet in de war met de langsbalk???
In de war... -> Ja, altijd...
Langsbalk... naaah.. ik zoom hem wel even uit.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:46
door GrinX
Afbeelding

Geplaatst: 06 okt 2007 21:48
door GrinX
Is het trouwens een R of een RS ?

Geplaatst: 06 okt 2007 21:49
door Laagvlieger
Ik zie het niet hoor?
Alleen een zwarte langsbalk. Meer niet.

Geplaatst: 06 okt 2007 21:52
door GrinX
Er hangt wat spul los, en kan me bij mijn LET ook niet herrinneren dat deze er ooit zo in heeft gezeten.

Geplaatst: 07 okt 2007 12:14
door RedBill
Dat zijn echt indrukwekkende cijfers David! Mooi man!

Geplaatst: 07 okt 2007 14:48
door Melbo
Dikke shit David!! :)