wie oh wie weet hier wat van

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

wie oh wie weet hier wat van

Bericht door suaver »

Begon bij die benz achtervolging naar bochum effe knipperen van storingslampie sindsdien vaker geknipperd dus even uitgelezen.
aangezien ik weinig tijd heb om mn waggie overdag naar de delaer te brengen eerst even hiero vragen of deze jongens nog slim zijn of niet...?

hier de volgens foutcodes uitgelezen en jullie de vraag of ik het goed beredeneer...:

12 Initiation of diagnosis. n/a
begint die toch altijd mee...

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
Ik denk een draadbreuk of lambda kapot??
mocht de lambda kapot zijn mot die toch veel slechter lopen en andere foutcodes naar voren komen??
of bedoelen ze een ander circuit??
en is het op een of andere manier te checkuh?

48 Battery voltage Low voltage
Deze ken ik toch checkuh door te meten onbelast +9V en met motor aan rond 14 V??? anders is de hoe heet dat ding ook weer..lichtmaschine op zn duits...misschien op?? heb ik laatst nog achter een apparaatje gehad of die het nog goed deed.. maarja dat is maar een meting ken altijd veranderen..
Misschien ken ik hier meer te weten komen en anders afspraak met de dealer makuh dan...
alvast bedankt voor het lezen...
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Lambdasonde foutcode.... Er is iets mis met de mengselbereiding.
Kan van alles zijn, vacuumlek, luchtmassameter defect, gesleurde slang, spruitstuk pakking lek, benzinedruk/opbrengst niet goed.

Daar heb je meer informatie voor nodig.

Wat de accuspanning betreft.
Zorg voor een goede dynamo en accu.
Dynamo: Motor uit, moet je 12,nogwat volt meten. Tijdens starten MINIMAAL!!! 9,5 volt. Kom je daaronder heb je een probleem. <Liefst ergens rond de 10 volt. En met lopende motor moet ie tegen de 14 volt aanzitten. (13,8 meestal) Gooi je alle verbruikers aan dan zal hij nog steeds minimaal 12,5 volt moeten geven. Desnoods even op toeren houden dan zal ie al snel weer 13 volt moeten aangeven.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Laagvlieger schreef:Lambdasonde foutcode.... Er is iets mis met de mengselbereiding.
Kan van alles zijn, vacuumlek, luchtmassameter defect, gesleurde slang, spruitstuk pakking lek, benzinedruk/opbrengst niet goed.

Daar heb je meer informatie voor nodig.

Wat de accuspanning betreft.
Zorg voor een goede dynamo en accu.
Dynamo: Motor uit, moet je 12,nogwat volt meten. Tijdens starten MINIMAAL!!! 9,5 volt. Kom je daaronder heb je een probleem. <Liefst ergens rond de 10 volt. En met lopende motor moet ie tegen de 14 volt aanzitten. (13,8 meestal) Gooi je alle verbruikers aan dan zal hij nog steeds minimaal 12,5 volt moeten geven. Desnoods even op toeren houden dan zal ie al snel weer 13 volt moeten aangeven.
Marcel die weet dat ook zomaar! :lol:
C20XE '94
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Yupz, Proffesioneel diagnose specialist he :wink:
Tegenwoordig heet dat "goud" bij Opel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

Laagvlieger schreef:Lambdasonde foutcode.... Er is iets mis met de mengselbereiding.
Kan van alles zijn, vacuumlek, luchtmassameter defect, gesleurde slang, spruitstuk pakking lek, benzinedruk/opbrengst niet goed.
nou vanmiddag even naar de dealer geweest eerst aan de balie zegt degene dat als je lampie niet meer brand de code niet meer te zien is. ik zeg ken niet zit een geheugen in. hij ok ik wil wel uitlezen maar dan betaal je wel 25 euro en dan geen garantie dat de foutcode te zien is.. eikol.. anyway dus uitgelezen en zegt die dus foutcode 13 zoals marcel zei mengsel bereiding. maarja meer zegt tie niet had het over een viergasmeting dacht ik om meer te kenne afleiden..
Zelf heb ik al LMM en slang vervangen. Ken ik dus checkuh of spruitstukpakking lekt
Hoe doe je dat.... nat maken en dan kijken of er bubbels komme?? ik noemmaar een mongolen manier??
Benzine druk zou ik niet weten deze te meten...
Monteur had het zelf over hoogstwaarschijnlijk lambdasonde
Ben morgen in Barendrecht... iemand toevallig daar in de buurt een goede lambda over om het te checkuh??


Daar heb je meer informatie voor nodig.

Wat de accuspanning betreft.
Zorg voor een goede dynamo en accu.
Dynamo: Motor uit, moet je 12,nogwat volt meten. Tijdens starten MINIMAAL!!! 9,5 volt. Kom je daaronder heb je een probleem. <Liefst ergens rond de 10 volt. En met lopende motor moet ie tegen de 14 volt aanzitten. (13,8 meestal) Gooi je alle verbruikers aan dan zal hij nog steeds minimaal 12,5 volt moeten geven. Desnoods even op toeren houden dan zal ie al snel weer 13 volt moeten aangeven.
HIeover heb tie het helemaal niet gehad.....
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hmm ik zou zeggen. Goeie dealer zoeken.

Een en al onwaarheden.
Dat hij zegt dat de Lambdasonde kapot is is al een teken van onkunde.
Tuurlijk het kan altijd, maar das niet het eerste dat je doet.

Jouw auto heeft een probleem en dat moet even goed gediagnostiseerd worden.
Dat lukt niet in 5 min. Dat komt neer op auto achterlaten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

fd

Bericht door Delax80 »

toevallig.....ik zit precies met hetzelfde probleem.

sinds de ring geeft hij foutcode 13 (dus lambdasonde storing). bij me c18xe was het wel keer de lambda dus heb eerst een andere lambda geprobeerd, was het niet.

uitlaatpruistuk pakking is volgens mij niet lek want ik ken het geluid van me c18xe, en dat doet hij niet.

vacuum lek>>> welke slangen moet ik hiervoor checke of wat is de manier om dit te checke?
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

Laagvlieger schreef:Hmm ik zou zeggen. Goeie dealer zoeken.

Een en al onwaarheden.
Dat hij zegt dat de Lambdasonde kapot is is al een teken van onkunde.
Tuurlijk het kan altijd, maar das niet het eerste dat je doet.

Jouw auto heeft een probleem en dat moet even goed gediagnostiseerd worden.
Dat lukt niet in 5 min. Dat komt neer op auto achterlaten.
Nou hij zij dat deze het zou kenne zijn.. omdat ik de slangen en pakking al vervangen had zei die...
Maar het zou ook aarde of oxidatie kenne zijn... dit kon ik eerst proberen en voor die viergas onderzoek zou ik een ander afspraak moeten maken.. maar hij zij wel je zou ook een lambda a 212 euries kenne proberen.... whahaha
Ok het was 16/.30 vrijdag.... maar dan voor die 25 euro had ik minstens een betere diagnose verwacht.. hij heb namenlijk niks verder gemeten... alleen de foutcodes en nog niet eens de auto laten lopen.. ik mot toch es naar een andere dealer zoeken ja... maarja deze heb al drie andere dependances in de omgeving en dan word het wel een eindje rijden.
we wil see...
iig bedankt voor de info..
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Was ook gene diagnose die jij gehad hebt.

Voor een diagnose moet je de auto achterlaten.
Dianose duurt van een uur tot een hele week :lol:
Voor een code uitlezen hoeft dat niet, maar dat is GEEN diagnose.
Je weet nog nix namelijk. Je weet de foutcode, maar niet waardoor deze veroorzaakt wordt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Whahah altijd goed doe Laag :lol:
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

Ok ik probeer morgen afspraak te maken..
Maar ik ben benieuwd wat de dealer ken meten..
Klopt die viergas meting waaruit ze veel kenne halen??
en wat zouden ze nog meer kenne meten waardoor je veel dingen zou kenne uitsluiten??
Benzine druk natuurlijk.. en is de motorstuuraparaat ook door te meten??
tis toch redelijk oud dingetje dus als je beetje besturingstechniek heb zou je met dit niveau besturing(nieuwe auto) makkelijk wat uit kenne sluiten?? of is die "oude" techniek in deze gsi niet zo uitgebreid dat je er veel uit ken halen?
Tis maar dat ik een beetje indicatie heb wat ze kenne doen en dat ze zoveel mogelijk niet maar wat doen...

wat ik het rare vind is dat ik vanhet weekend een driehoekje enschede alkmaar barendrecht enschede gemaakt heb en ik nergens last van heb rustig rijden..
gebeurt dus pas als ik pittig rijd en zodra ik ga los heb is tie weg grenzen weet ik niet eg
We zullen morgen zien wat de plaatselijke specialist zeg :lol: :lol
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Electronisch is een C20NE ook al behoorlijk hoog.
Wees blij dat je geen C20XE of Ecotec hebt.
4-gasmetingen kunnen ze idd wat info uithalen, alhoewel ik dat niet als eerste zou checken.

Maar bij vollast komt alles veel kritscher kwa mengsel. EN dan komen veel storingen boven.
Had ik ook met mijn V6 een keer bij vollast (Impreza pesten) kreeg ik ook foutcode. Na wat zoekwerk bleek mijn luchtmassameter defect, ondanks dat ie WEL goede waardes gaf. Alleen bij volgas luisterht het net even wat nauwer allemaal. Andere LMM geplaatst en ritje in Duitsland bleek het dus opgelost te zijn nu.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie