Pieter uit weert stelt zich even voor (Tha_PietJuH)

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
Da Evil Michael
forum-gebruiker
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
Locatie: dat boere gat Roosendaal

Bericht door Da Evil Michael »

heey welkom hier.

jij gaat hetzelfde doen als ik van plan ben dus.
ik wil ook nog een keer een gsi bumperset gaan halen en dan heel de auto laten spuiten, maar eerst mijn audio helemaal af en dan buitenkant.

veel plezier op het forum
:lol: 8) :twisted: It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon :twisted: 8) :lol:

Irmscher promoteam 8)
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

ik heb toch even naar mijn auto laten kijken voor dat gepiep en die dode ABS sensor.
En wat bleek de ABS sensor was kapot en er was nog iets aant het rotte linksvoor.
het laten maken van alles heeft mij totaal €120.- gekost ik vind dat niet zo heel duur. De sensor koste 60 euro.

en hij doet het weer 100% op het motorelectronica lampje na die wel eens gaat brande als ik op de snelweg rijdt.
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Mooi dat die ABS sensor weer gefixt is. Je moet je systeem even laten uitlezen om erachter te komen waardoor dat storingslampje gaat branden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

mja dat storingslampje is een raar geval de laatste tijd brant tie minder vaak. Maar vandaag reed ik lekker 50 in zijn 3 en dat ding ging aan en 2 sec later weer uit en net ook bij 80 in zijn 5 ook weer 2 sec aan uit ze hebben er naar gekeken en hebben niets kunnen vinden. mijn astra heeft trouwens wel 4 dagen stilgestaan en vorigeweek op de snelweg nergens last van. maar ben allang blij dat dat gedoe met die ABS gemaakt is dat zat me niets lekker :P
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

beetje laat :oops: maar alsnog welkom bij de GEZELLIGSTE CLUB van nl :lol:

en wat al eerder gezegt werd.....

zo'n GSI pakket zou zekersss niet verkeerd staan.
stond laatst nog een leuk setje op mp
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Tha_PietJuH schreef:mja dat storingslampje is een raar geval de laatste tijd brant tie minder vaak. Maar vandaag reed ik lekker 50 in zijn 3 en dat ding ging aan en 2 sec later weer uit en net ook bij 80 in zijn 5 ook weer 2 sec aan uit ze hebben er naar gekeken en hebben niets kunnen vinden. mijn astra heeft trouwens wel 4 dagen stilgestaan en vorigeweek op de snelweg nergens last van. maar ben allang blij dat dat gedoe met die ABS gemaakt is dat zat me niets lekker :P
Dat lampie brandt niet voor niks, het feit dattie weer uit gaat zegt niet zoveel (ZEKER niet dat de storing dan weer 'weg' is), maar het is wél zéker dat er iets mis is...
Als de Motronic wordt uitgelezen geeft ie aan wat er aan het handje is, en kan het gefikst worden...

Garage's die 'ernaar kijken' en vervolgens niets vinden zijn KNOEIERS ! ! !
Die foutcode staat opgeslagen in de Motronic, en als ze dat niet kunnen uitlezen moeten ze gewoon net als vroeger weer krakelingen en bitterkoekies gaan bakken :wink:

Owja.. en als je daar dan toch weer gaat zeuren om uitlezen, laat je dan niet foppen met een derderangs kutsmoes als 'lambda kapot' ofzo (da's namelijk de nummer 1 dooddoener bij elke garage :? ).. OF ze moeten je kunnen garanderen dat dat het is... anders betaal je 150€ voor Jean Pipe, en zit je nóg met die storing...

Beter ga je naar een GOEDE dealer mits aanwezig in jouw regio :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Paar kanttekeningen op het verhaal van Jeff:

Foutcode wortd vanzelf gewist na een bepaalde periode. Dus stel het lampje heeft gebrandt en je tuft eerst een weekje door. Dan issie niet meer uit te lezen.

Daarbij denken heel veel mensen ERG simpel ove rhet monteursvak.
Die denken TECH erop, uitlezen en de oplossing komt er kant en klaar uitrollen. Noopz zo werkt het niet.
Heb je een storing, dan breng je de auto naar een dealer en laat je daar achter.
Die gaan dan diagnose stellen. Uitlezen is wat anders!!!! dan diagnose stellen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Welkom!

gsi bumpers erop en motorkap wisselen :wink:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Paar kanttekeningen op het verhaal van Jeff:

Foutcode wortd vanzelf gewist na een bepaalde periode. Dus stel het lampje heeft gebrandt en je tuft eerst een weekje door. Dan issie niet meer uit te lezen.

Daarbij denken heel veel mensen ERG simpel ove rhet monteursvak.
Die denken TECH erop, uitlezen en de oplossing komt er kant en klaar uitrollen. Noopz zo werkt het niet.
Heb je een storing, dan breng je de auto naar een dealer en laat je daar achter.
Die gaan dan diagnose stellen. Uitlezen is wat anders!!!! dan diagnose stellen.
Plus dat er bijna nooit verteld wordt, dat de auto is langsgebracht om de auto uit te lezen, zonder dat er een verdere diagnose gedaan is / mocht worden.

Vaak wordt er bedoeld met "er is naar gekeken" dat hij uitgelezen is, en hooguit 5 min gezocht is!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Het begint... meestal eerst met eens langsgaan om uit te lezen... is het een duidelijke foutcode kan het misschien rap opgelost worden als er bijv iets gewoon kapot is.. is het een combinatie van faktoren of iets ingewikkelds, dan wordt het pas een diagnose en achterlaten toch ????

Bij de gewone garage wordt zoiets zowieso niks in ieder geval, die klooien vaak maar wat aan.. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

jah ok. Duidelijke foutcodes komen zelden voor helaas.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

Sounddragon schreef:
Tha_PietJuH schreef:mja dat storingslampje is een raar geval de laatste tijd brant tie minder vaak. Maar vandaag reed ik lekker 50 in zijn 3 en dat ding ging aan en 2 sec later weer uit en net ook bij 80 in zijn 5 ook weer 2 sec aan uit ze hebben er naar gekeken en hebben niets kunnen vinden. mijn astra heeft trouwens wel 4 dagen stilgestaan en vorigeweek op de snelweg nergens last van. maar ben allang blij dat dat gedoe met die ABS gemaakt is dat zat me niets lekker :P
Dat lampie brandt niet voor niks, het feit dattie weer uit gaat zegt niet zoveel (ZEKER niet dat de storing dan weer 'weg' is), maar het is wél zéker dat er iets mis is...
Als de Motronic wordt uitgelezen geeft ie aan wat er aan het handje is, en kan het gefikst worden...

Garage's die 'ernaar kijken' en vervolgens niets vinden zijn KNOEIERS ! ! !
Die foutcode staat opgeslagen in de Motronic, en als ze dat niet kunnen uitlezen moeten ze gewoon net als vroeger weer krakelingen en bitterkoekies gaan bakken :wink:

Owja.. en als je daar dan toch weer gaat zeuren om uitlezen, laat je dan niet foppen met een derderangs kutsmoes als 'lambda kapot' ofzo (da's namelijk de nummer 1 dooddoener bij elke garage :? ).. OF ze moeten je kunnen garanderen dat dat het is... anders betaal je 150€ voor Jean Pipe, en zit je nóg met die storing...

Beter ga je naar een GOEDE dealer mits aanwezig in jouw regio :wink:
opzich wel grappig want ik ben nu aant leren voor bakker :P en ze zullen vast alleen naar de oorzaak van die ABS sensor hebben gezocht en zijn ze vergeten te kijken naar dat andere lampje.
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

zoo astra helemaal gemaakt alle bougie kabels vervangen en het probleem met het motorstorings lampje is opgelost.
Heb nu nieuwe verlichting besteld

Afbeelding
en deze ook
Afbeelding
het aanpassen is begonnen :P
heb me ook een flesje stickerverwijderaar gekocht voor die gruwlijk lelijke beige NL sticker :P en dan plak ik me GSi16V logo weer op de goede plaats 8)
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
Michel82
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
Auto('s): opel astra gsi c20xe
Locatie: Haarlem

nou lekker dan

Bericht door Michel82 »

Tha_PietJuH schreef:denk ook dat hij er veel mooier door wordt vind hem nu een beetje saai als ik eerlijk moet zijn :oops:
nou lekker dan rij ik dus ook in een saaie bak :wink:

ik heb er ook over nagedacht om een gsi bumperkit te nemen maar de mijne is geel en dat oogt ook weer wat anders.

veel succes

michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

ik heb vandaag mijn nieuwe achterlichten ingebouwt morgen even naar de garage de angel eyes laten inbouwen
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

Tha_PietJuH schreef: morgen even naar de garage de angel eyes laten inbouwen

kun je dat zelf niet :? zo moeilijk is dat niet en het scheeld ook in de portomonee :roll: :)
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

ASTRA POWER schreef:
Tha_PietJuH schreef: morgen even naar de garage de angel eyes laten inbouwen

kun je dat zelf niet :? zo moeilijk is dat niet en het scheeld ook in de portomonee :roll: :)
kost mij niets dat inbouwen :twisted:
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

dan nog is zelf doen veel leuker, vooral datsoort simpele plug&play dingen. lekker bezig op je knutselmiddag!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

hmm niet echt plug&play :P er hangen 3×2 losse braadjes onder elke angeleye dus doe moet ik verbinden met me stadslicht :P en daar heb ik niet veel verstandvan hoe dat werkt
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

en als je het zelf doet heb je er ook meer aardigheid aan en kun je zegge......"heb ik zelf gedaan" :D :D

dan heb je ook het gevoel dat het JOU astra is :D
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

Tha_PietJuH schreef:hmm niet echt plug&play :P er hangen 3×2 losse braadjes onder elke angeleye dus doe moet ik verbinden met me stadslicht :P en daar heb ik niet veel verstandvan hoe dat werkt
gewoon het stekkertje van de stadslichten afknippen,kroonsteentje ertussen....en klaar is kees 8)
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

mja das juist het probleem officieel gezien is hij niet van mij :( want hij staat op mijn vaders naam :P
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
Tha_PietJuH
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:08

Bericht door Tha_PietJuH »

ASTRA POWER schreef:
Tha_PietJuH schreef:hmm niet echt plug&play :P er hangen 3×2 losse braadjes onder elke angeleye dus doe moet ik verbinden met me stadslicht :P en daar heb ik niet veel verstandvan hoe dat werkt
gewoon het stekkertje van de stadslichten afknippen,kroonsteentje ertussen....en klaar is kees 8)
hmm mijn vader heet kees 8) maja :P

maar ik ben morgen pas om 18:00 klaar met werken en dat is me vader alweer terug met mijn autotje :P
1995 Astra F GSi 2.0 16 Valve Met Angel eyes koplampen & Crystal Rood/zilver achterlichten!!!!
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

Tha_PietJuH schreef:
ASTRA POWER schreef:
gewoon het stekkertje van de stadslichten afknippen,kroonsteentje ertussen....en klaar is kees 8)
hmm mijn vader heet kees 8) maja :P
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

zn vrienden noemen hem smeerkees?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie