C20GET

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

GSI 8V freak schreef:(Oh en sorry, ik heb me nog niet voor gestelt, dit doe ik even van het weekend. Ik lees al jaren mee maar eigenlijk nooit de moeite genomen me aan te melden, totdat ik dit topiq las)
Nou, alsnog welkom dan!!! (ennuh, dan heb je in maart zeker wat gemist, want toen is dit topic aangemaakt... :wink: )
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

GSI 8V freak schreef:Deze motoren zijn nog steeds te koop en gaan ongeveer voor 1500 dollars over de toonbank, om hem in nederland te krijgen ben je ongeveer tussen de 250 en 400 dollar kwijt.
Nadeel is dat de meeste onderdelen hier niet te krijgen zijn, een chevy dealert of een andere Amerikaanse auto expert kan ze bestellen.
Ik ben al een tijdje opzoek naar zoiets. Op diverse amrikaanse sites zijn er setjes en komplete blokken te koop. Mijn zus woon in de states en via haar probeer ik het 1 en ander voor elkaar te krijgen.


(Oh en sorry, ik heb me nog niet voor gestelt, dit doe ik even van het weekend. Ik lees al jaren mee maar eigenlijk nooit de moeite genomen me aan te melden, totdat ik dit topiq las)
Mooie glupo :lol: :lol:

Op zich wel lachen dat er mensen zijn die hier alleen maar komen om te lezen en net als jij dit al erg lang doen 8)
Van de week postte iemand nog ergens iets over die 900-en-zoveel geregde gebruikers hier, en dat er veel nul posters tussen staan... dit bevestigt maar weer eens dat het niet allemaal koopjesjagers zijn, maar dat er wel degelijk veel mensen meelezen zonder te posten :D

Hertzlich willkommen :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9297
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Sounddragon schreef:dit bevestigt maar weer eens dat het niet allemaal koopjesjagers zijn, maar dat er wel degelijk veel mensen meelezen zonder te posten :D
Maar daarvoor hoef je bij de AGC niet op het forum als lid aangemeld te zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Da's waar... lurken kan ook zonder login :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

Ik ben ook een beetje zo'n forum gebruiker. Kijk eigenlijk elke dag wel, maar reageer niet zo vaak.
Maar is zo'n C20get niet wat voor Mad driver? die moest toch nog een nieuw blok??





:lol:
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Trompie schreef:Ik ben ook een beetje zo'n forum gebruiker. Kijk eigenlijk elke dag wel, maar reageer niet zo vaak.
Maar is zo'n C20get niet wat voor Mad driver? die moest toch nog een nieuw blok??





:lol:
Lolz!!! Dit moet hij nog lang aanhoren!! :lol:
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

dit is ook een interesante site: www.mvaux.com

turbo's voor alle opel motoren...incl c20ne
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:lol: jaja ben bang dak er idd lang aan die grap vastzit.
soort punk'd op agc!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ph4t pwn4g3!!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

Baas J. schreef:Ph4t pwn4g3!!
:?

euh... wa zede gij?
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

Bericht door edwinn »

ik heb hier nog wat over de c20get

http://lt3engine.i8.com/specs/LT3.html



LT3 Specs - LT3
The Pontiac Sunbird GT and Pontiac Grand Am GT, came with a 2.0 litre, 8 valve, single overhead cam (SOHC), and a watercooled Turbocharger (Garrett T-25). The engine code is LT3 (C20GET). 2 Versions of this engine are produced still today as the C20XE and the C22XE, by Daewoo.
The engine is actually an Opel design but was assembled in Brazil. The bore and stroke are the same (3.386" or 86 MM) which is what you call a "square" engine - the bore and stroke are equal. An "undersquare" engine has a small bore and a long stroke for more low end torque but less high rpm power while an "oversquare" engine has a large bore and a short stroke which allows it to make power at higher rpm but sacrifices low end torque. So I guess the "square" engines do a little of both!
-Tony(olzkng@aol.com)

The first thing that really impresses you about the engine is the way it accelerates. Its 2.0L overhead cam, turbocharged 4-cyl engine with multiport fuel injection delivers 165 hp without innercooling, which translates to low 15s around 92 mph in the 1/4 mile and 0-60 in about 7 seconds. The garett T25 turbocharger features a water-cooled center bearing for extended life, and it develops a max of 9 pounds of boost at wide-open throttle. An integral knock sensor in the engine's electronics guards against detonation on either reg. or premium fuel, and a block heater is provided for quick warm-ups. The bulletproof cylinder block is still made of cast iron, and the cylinder head is aluminum. Forged low compression pistons with low tension rings are used to stand up against the turbo-charged enviroment, the crank is nodular cast iron along with the connecting rods, but they happily accept the boost. Minor changes over the years of this engine improve sealing and friction characteristics. For example, the valve covers have a new stand-off boss on the lower face that connects the cylinder head when the gasket has been crushed the proper amount for optimum sealing.


Engine Code: LT3

Bore x Stroke: 3.386x3.386 (in)/86.0x86.0(mm)

Displacement: 121 cid, 2.0L

Firing Order: 1-3-4-2 (No.1 cylinder at timing belt end)

Rotation: Clockwise

Compression ratio: 8.0:1

Intake valve size: 1.69"

Exhaust valve size: 1.44"

Camshaft duration: 214 degrees at .050"

Camshaft lobe centers: 114 degrees

165 hp @ 5600 rpm at 7 psi of boost

175 ft-lbs. of torque @ 4000 rpm

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik ben even wat onderdelen in de states aan het zoeken 8)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1988-Pon ... otohosting
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Neem dan gewoon een LET, al is dit natuurlijk wel heel erg uniek. (en kloterig om aan onderdelen te komen)
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

vet man zo'n blok
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Lijstje van auto's met deze motoren

1984 BUICK SKYHAWK CUSTOM
1984 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD LE
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD SE
1985 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1985 PONTIAC SUNBIRD
1985 PONTIAC SUNBIRD SE
1985 PONTIAC SUNBIRD LE
1986 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1986 PONTIAC SUNBIRD GT
1986 PONTIAC SUNBIRD SE
1986 PONTIAC SUNBIRD
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

:lol:
Laatst gewijzigd door Raymond-oud op 26 dec 2009 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

Mooi blokje :D :D

Blijft wel leuk een 8 kleppert met TURBO 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Ben nu officeel opjacht naar een GET ! wordt een hoop zoek werk!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7832
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Succes ermee theo
Wel supervet als het je lukt 8)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

ja dat gaat een hele zoektocht worden dat wel!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

gaaf als je dat doet
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

als je een adresje weet laat je het dan even weten :P

I'am still dreaming(onderschrift :D :D
Plaats reactie