Nou, alsnog welkom dan!!! (ennuh, dan heb je in maart zeker wat gemist, want toen is dit topic aangemaakt... )GSI 8V freak schreef:(Oh en sorry, ik heb me nog niet voor gestelt, dit doe ik even van het weekend. Ik lees al jaren mee maar eigenlijk nooit de moeite genomen me aan te melden, totdat ik dit topiq las)
C20GET
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9297
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Mooie glupoGSI 8V freak schreef:Deze motoren zijn nog steeds te koop en gaan ongeveer voor 1500 dollars over de toonbank, om hem in nederland te krijgen ben je ongeveer tussen de 250 en 400 dollar kwijt.
Nadeel is dat de meeste onderdelen hier niet te krijgen zijn, een chevy dealert of een andere Amerikaanse auto expert kan ze bestellen.
Ik ben al een tijdje opzoek naar zoiets. Op diverse amrikaanse sites zijn er setjes en komplete blokken te koop. Mijn zus woon in de states en via haar probeer ik het 1 en ander voor elkaar te krijgen.
(Oh en sorry, ik heb me nog niet voor gestelt, dit doe ik even van het weekend. Ik lees al jaren mee maar eigenlijk nooit de moeite genomen me aan te melden, totdat ik dit topiq las)
Op zich wel lachen dat er mensen zijn die hier alleen maar komen om te lezen en net als jij dit al erg lang doen
Van de week postte iemand nog ergens iets over die 900-en-zoveel geregde gebruikers hier, en dat er veel nul posters tussen staan... dit bevestigt maar weer eens dat het niet allemaal koopjesjagers zijn, maar dat er wel degelijk veel mensen meelezen zonder te posten
Hertzlich willkommen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9297
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Maar daarvoor hoef je bij de AGC niet op het forum als lid aangemeld te zijn.Sounddragon schreef:dit bevestigt maar weer eens dat het niet allemaal koopjesjagers zijn, maar dat er wel degelijk veel mensen meelezen zonder te posten
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
- Locatie: Nieuw Roden
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ik heb hier nog wat over de c20get
http://lt3engine.i8.com/specs/LT3.html
LT3 Specs - LT3
The Pontiac Sunbird GT and Pontiac Grand Am GT, came with a 2.0 litre, 8 valve, single overhead cam (SOHC), and a watercooled Turbocharger (Garrett T-25). The engine code is LT3 (C20GET). 2 Versions of this engine are produced still today as the C20XE and the C22XE, by Daewoo.
The engine is actually an Opel design but was assembled in Brazil. The bore and stroke are the same (3.386" or 86 MM) which is what you call a "square" engine - the bore and stroke are equal. An "undersquare" engine has a small bore and a long stroke for more low end torque but less high rpm power while an "oversquare" engine has a large bore and a short stroke which allows it to make power at higher rpm but sacrifices low end torque. So I guess the "square" engines do a little of both!
-Tony(olzkng@aol.com)
The first thing that really impresses you about the engine is the way it accelerates. Its 2.0L overhead cam, turbocharged 4-cyl engine with multiport fuel injection delivers 165 hp without innercooling, which translates to low 15s around 92 mph in the 1/4 mile and 0-60 in about 7 seconds. The garett T25 turbocharger features a water-cooled center bearing for extended life, and it develops a max of 9 pounds of boost at wide-open throttle. An integral knock sensor in the engine's electronics guards against detonation on either reg. or premium fuel, and a block heater is provided for quick warm-ups. The bulletproof cylinder block is still made of cast iron, and the cylinder head is aluminum. Forged low compression pistons with low tension rings are used to stand up against the turbo-charged enviroment, the crank is nodular cast iron along with the connecting rods, but they happily accept the boost. Minor changes over the years of this engine improve sealing and friction characteristics. For example, the valve covers have a new stand-off boss on the lower face that connects the cylinder head when the gasket has been crushed the proper amount for optimum sealing.
Engine Code: LT3
Bore x Stroke: 3.386x3.386 (in)/86.0x86.0(mm)
Displacement: 121 cid, 2.0L
Firing Order: 1-3-4-2 (No.1 cylinder at timing belt end)
Rotation: Clockwise
Compression ratio: 8.0:1
Intake valve size: 1.69"
Exhaust valve size: 1.44"
Camshaft duration: 214 degrees at .050"
Camshaft lobe centers: 114 degrees
165 hp @ 5600 rpm at 7 psi of boost
175 ft-lbs. of torque @ 4000 rpm
http://lt3engine.i8.com/specs/LT3.html
LT3 Specs - LT3
The Pontiac Sunbird GT and Pontiac Grand Am GT, came with a 2.0 litre, 8 valve, single overhead cam (SOHC), and a watercooled Turbocharger (Garrett T-25). The engine code is LT3 (C20GET). 2 Versions of this engine are produced still today as the C20XE and the C22XE, by Daewoo.
The engine is actually an Opel design but was assembled in Brazil. The bore and stroke are the same (3.386" or 86 MM) which is what you call a "square" engine - the bore and stroke are equal. An "undersquare" engine has a small bore and a long stroke for more low end torque but less high rpm power while an "oversquare" engine has a large bore and a short stroke which allows it to make power at higher rpm but sacrifices low end torque. So I guess the "square" engines do a little of both!
-Tony(olzkng@aol.com)
The first thing that really impresses you about the engine is the way it accelerates. Its 2.0L overhead cam, turbocharged 4-cyl engine with multiport fuel injection delivers 165 hp without innercooling, which translates to low 15s around 92 mph in the 1/4 mile and 0-60 in about 7 seconds. The garett T25 turbocharger features a water-cooled center bearing for extended life, and it develops a max of 9 pounds of boost at wide-open throttle. An integral knock sensor in the engine's electronics guards against detonation on either reg. or premium fuel, and a block heater is provided for quick warm-ups. The bulletproof cylinder block is still made of cast iron, and the cylinder head is aluminum. Forged low compression pistons with low tension rings are used to stand up against the turbo-charged enviroment, the crank is nodular cast iron along with the connecting rods, but they happily accept the boost. Minor changes over the years of this engine improve sealing and friction characteristics. For example, the valve covers have a new stand-off boss on the lower face that connects the cylinder head when the gasket has been crushed the proper amount for optimum sealing.
Engine Code: LT3
Bore x Stroke: 3.386x3.386 (in)/86.0x86.0(mm)
Displacement: 121 cid, 2.0L
Firing Order: 1-3-4-2 (No.1 cylinder at timing belt end)
Rotation: Clockwise
Compression ratio: 8.0:1
Intake valve size: 1.69"
Exhaust valve size: 1.44"
Camshaft duration: 214 degrees at .050"
Camshaft lobe centers: 114 degrees
165 hp @ 5600 rpm at 7 psi of boost
175 ft-lbs. of torque @ 4000 rpm
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik ben even wat onderdelen in de states aan het zoeken
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1988-Pon ... otohosting
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1988-Pon ... otohosting
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Lijstje van auto's met deze motoren
1984 BUICK SKYHAWK CUSTOM
1984 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD LE
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD SE
1985 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1985 PONTIAC SUNBIRD
1985 PONTIAC SUNBIRD SE
1985 PONTIAC SUNBIRD LE
1986 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1986 PONTIAC SUNBIRD GT
1986 PONTIAC SUNBIRD SE
1986 PONTIAC SUNBIRD
1984 BUICK SKYHAWK CUSTOM
1984 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD LE
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD
1984 PONTIAC J2000 SUNBIRD SE
1985 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1985 PONTIAC SUNBIRD
1985 PONTIAC SUNBIRD SE
1985 PONTIAC SUNBIRD LE
1986 BUICK SKYHAWK T-TYPE
1986 PONTIAC SUNBIRD GT
1986 PONTIAC SUNBIRD SE
1986 PONTIAC SUNBIRD
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Laatst gewijzigd door Raymond-oud op 26 dec 2009 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
- Locatie: Nieuw Roden
-
- Moderator
- Berichten: 7832
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Succes ermee theo
Wel supervet als het je lukt
Wel supervet als het je lukt
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
- Locatie: Nieuw Roden