Help! FK angeleyes..
Help! FK angeleyes..
wie o wie kan me helpen..
ben afgelopen weekend bezig geweest met m'n angeleyes, maar wat ik dus niet wist is dat er 'n hele kabelboom bij zit...
en wat denk je, schema ook pleite
nou denk ik van sommige wel te weten hoe of wat, maar andere...
wie heeft ze ook in z'n ffie zitten of 'n schema voor me?
de kabelboom:
deze gaan aan de koplampen:
3x aarde?
2x foto van zwart smal sterkertje, geen idee:
en de laatste, ook geen idee:
dan 't volgende;
in de koplamp zelf kunnen 2 lampen geplaatst worden, de ene is 'n H7
(--> zie eerst volgende foto)
Maar wat voor type moet er in die andere?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
groeten, Jens
ben afgelopen weekend bezig geweest met m'n angeleyes, maar wat ik dus niet wist is dat er 'n hele kabelboom bij zit...
en wat denk je, schema ook pleite
nou denk ik van sommige wel te weten hoe of wat, maar andere...
wie heeft ze ook in z'n ffie zitten of 'n schema voor me?
de kabelboom:
deze gaan aan de koplampen:
3x aarde?
2x foto van zwart smal sterkertje, geen idee:
en de laatste, ook geen idee:
dan 't volgende;
in de koplamp zelf kunnen 2 lampen geplaatst worden, de ene is 'n H7
(--> zie eerst volgende foto)
Maar wat voor type moet er in die andere?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
groeten, Jens
Groeten, Jens
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
die laatste foto (blokje) daar steek je de stekker in die achter in je huidige lampen zit, is gewoon een steekstekker.
Bij mijn angel eyes zaten alleen 3 paren pooldraden (rood/zwart), waarvan 1 voor angel eye ringen, 1 voor stadslicht en 1 voor de felle leds.
Dat stekkerblokje steek je dus gewoon op het blokje wat nu aan de achterkant van je originele h4 lampen zit.
Bij mijn angel eyes zaten alleen 3 paren pooldraden (rood/zwart), waarvan 1 voor angel eye ringen, 1 voor stadslicht en 1 voor de felle leds.
Dat stekkerblokje steek je dus gewoon op het blokje wat nu aan de achterkant van je originele h4 lampen zit.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
oké..
kheb ondertussen ook deze link meegekregen:
viewtopic.php?t=5224&highlight=
bedankt voor de moeite!
kheb ondertussen ook deze link meegekregen:
viewtopic.php?t=5224&highlight=
bedankt voor de moeite!
Groeten, Jens
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
whaha, wat ik bij jou zie als kabelboom, heb ik ook zo gehad, precies hetzelfde denk ik. je kan nog wel ergens een foto van mijn kabelboom hier vinden..
ik had toen alleen originele stekkeraansluitingen van de linkerkoplamp aangesloten op die draadboom, en stekkers van de rechterkoplamp gebruik je dus niet. m.a.w. ik kreeg de hele tijd een melding op me bc. van check dimlicht.
en dan ging er 1 stuk draad voor mn radiator langs naar de andere lamp, dat is gewoon 1 stekker die je in je koplamp steek en klaar.
die 3 rode moeten allemaal op je accu want zoals je ziet heb je ook 3 relais en tussenzekeringen.
die kabeltjes van jou sluit je toch zo aan`? das plug and play
ik heb het met marty nog een keer direct aangesloten, zoals het dus hoort, stekkers van links en rechts gesplit en gebruikt. ook geen weerstanden of zekeringen.
kan er wel een foto van maken maar ben nu op me werk... dus f geduld
ik had toen alleen originele stekkeraansluitingen van de linkerkoplamp aangesloten op die draadboom, en stekkers van de rechterkoplamp gebruik je dus niet. m.a.w. ik kreeg de hele tijd een melding op me bc. van check dimlicht.
en dan ging er 1 stuk draad voor mn radiator langs naar de andere lamp, dat is gewoon 1 stekker die je in je koplamp steek en klaar.
die 3 rode moeten allemaal op je accu want zoals je ziet heb je ook 3 relais en tussenzekeringen.
die kabeltjes van jou sluit je toch zo aan`? das plug and play
ik heb het met marty nog een keer direct aangesloten, zoals het dus hoort, stekkers van links en rechts gesplit en gebruikt. ook geen weerstanden of zekeringen.
kan er wel een foto van maken maar ben nu op me werk... dus f geduld
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 dec 2006 15:01
- Locatie: Melick
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
MHDS waar woon je ?
want je hebt precies dezelfde set als ik heb, die dradenboom die erbij zit is te simpel om aan te sluiten, maar je gaat je irriteren aan je bc melding en het is een domme aansluiting.
als je redelijk dichtbij woont valt er misschien wat te kijken, en anders maak ik even fotos van hoe het nu bij mij zit.
want je hebt precies dezelfde set als ik heb, die dradenboom die erbij zit is te simpel om aan te sluiten, maar je gaat je irriteren aan je bc melding en het is een domme aansluiting.
als je redelijk dichtbij woont valt er misschien wat te kijken, en anders maak ik even fotos van hoe het nu bij mij zit.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
hmm ik heb vandaag mijn angels binnen gekregen en zit te kijken,
3x rood en zwart voor je stadlicht(met een zekering dertussen werd mijn aanbevolen)
1 stekker voor je normale licht
1 stekker voor je knipperlicht.
volgt zijn eigen eigenlijk wel.
rood is meestal de + en zwart de - aansluiting van je draden.
ik heb trouwens de Sonar angel eyes.
mvg jeroen
3x rood en zwart voor je stadlicht(met een zekering dertussen werd mijn aanbevolen)
1 stekker voor je normale licht
1 stekker voor je knipperlicht.
volgt zijn eigen eigenlijk wel.
rood is meestal de + en zwart de - aansluiting van je draden.
ik heb trouwens de Sonar angel eyes.
mvg jeroen
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Dan is zwart je + en rood je -!! Hoe raar het ook klinktvd_wel schreef:hmm ik heb vandaag mijn angels binnen gekregen en zit te kijken,
3x rood en zwart voor je stadlicht(met een zekering dertussen werd mijn aanbevolen)
1 stekker voor je normale licht
1 stekker voor je knipperlicht.
volgt zijn eigen eigenlijk wel.
rood is meestal de + en zwart de - aansluiting van je draden.
ik heb trouwens de Sonar angel eyes.
mvg jeroen
Ik was toen al helemaal in de stress dat mijn ringen kapot waren maar effe zwart als + en ze werkten gewoon.
Zekering is niet nodig. De mijne zitten gewoon direct op me stadslicht zonder weerstanden. Geen problemen mee en heb ze er al een aantal maandjes inzitten
Desnoods als je hulp nodig hebt kan ik van het weekend wel effe helpen. Je woont toch dichtbij
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
je kan het beter net als bij mij, direct aansluiten
m.a.w. gooi die meterslange draadboom weg.
- split je draden voor de stekker van je koplamp,. op die manier hou je altijd je originele aansluiting/stekker voor als je de lichten weer wisselt ivm apk ofzo.
- weerstanden en zekeringen heb je niet nodig, dat moest 5 jaar geleden misschien. ik rij ook al een dik half jaar zonder die zooi.
meet de spanning op de gesplitte 3 draden van je lamp, bij stadslicht, en grootlicht,
en sluit die draden aan op je angels.
op deze manier gebruik je zoals het hoort de originele aansluitingen van beide kanten ipv alleen aansluiting links met die draadboom die erbij zit
doe je het wel met die hele draadboom van je, die ik in de schuur heb liggen. dan ben je met een paar minuten klaar want het is plug and play, en krijg je telkens de melding op je bc : check dimlicht. als je je lichten aanzet, je krijgt het dus ook niet meer doorgegeven als er onderweg wel een bolletje stukgaat. plus dat je vele meters en ruimte opvult onder je kap door 5 meter draad en een tros overbodige relais en shit.
het is jouw feestje, als je een foto wil van mijn aansluiting zeg je het maar
m.a.w. gooi die meterslange draadboom weg.
- split je draden voor de stekker van je koplamp,. op die manier hou je altijd je originele aansluiting/stekker voor als je de lichten weer wisselt ivm apk ofzo.
- weerstanden en zekeringen heb je niet nodig, dat moest 5 jaar geleden misschien. ik rij ook al een dik half jaar zonder die zooi.
meet de spanning op de gesplitte 3 draden van je lamp, bij stadslicht, en grootlicht,
en sluit die draden aan op je angels.
op deze manier gebruik je zoals het hoort de originele aansluitingen van beide kanten ipv alleen aansluiting links met die draadboom die erbij zit
doe je het wel met die hele draadboom van je, die ik in de schuur heb liggen. dan ben je met een paar minuten klaar want het is plug and play, en krijg je telkens de melding op je bc : check dimlicht. als je je lichten aanzet, je krijgt het dus ook niet meer doorgegeven als er onderweg wel een bolletje stukgaat. plus dat je vele meters en ruimte opvult onder je kap door 5 meter draad en een tros overbodige relais en shit.
het is jouw feestje, als je een foto wil van mijn aansluiting zeg je het maar
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
o ze zitten derin via het plug and play systeem, en ik krijg geen melding niks,dus toch aardig goed dan, alleen heb ik bij de rechter koplamp een 2e aansluitblok gevonden een 3 polige, geen idee waar dat voor was.zat ook niet aangesloten op me ouwe koplampen.
maar iig tziet der opzeker wel vet uit en fotos komen binnenkort.
maar iig tziet der opzeker wel vet uit en fotos komen binnenkort.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Help! FK angeleyes..
even via google op dit topic terecht gekomen, dus even een heel oud topic naar boven brengen
ik heb gister een setje angel eyes binnen gekregen via marktplaats, de versie zonder richting aanwijzers.
nu snap ik er eigenlijk geen hol van, had verwacht dat ik de stekkers zo in had kunnen drukken
nu heb ik dus ook allemaal kabels en relais bij.
ben er mee naar de autoprofi geweest, die vertelde me dat ik eigenlijk gewoon alles rechtstreeks op mijn originele kabelboom kon doen, dus de stekkers van de koplampen naar mijn kabelboom.
en zal ik volgens hem dus een verloop stukje moeten maken.
klonk allemaal welleuk, maar dan heb ik die relais er niet tussen, opzich maakt mij dat niet veel uit, maar ze zitten er niet voor de sier bij lijkt mij.
maar is het wel gewoon mogelijk om de kabels van de angel eyes gewoon aan mijn eigen kabeboom vast te maken?
en dus de relais en alles er tussen weg te laten?
heb er geen schema of niks bij, e van stroom heb ik dus niks geen verstand.
heb er wel fotos bij, als jullie die er graag bij willen zien lees ik het wel en zet ik ze er wel even bij, zijn namelijk anderen dan het hier over gaat in dit topic.
ik heb gister een setje angel eyes binnen gekregen via marktplaats, de versie zonder richting aanwijzers.
nu snap ik er eigenlijk geen hol van, had verwacht dat ik de stekkers zo in had kunnen drukken
nu heb ik dus ook allemaal kabels en relais bij.
ben er mee naar de autoprofi geweest, die vertelde me dat ik eigenlijk gewoon alles rechtstreeks op mijn originele kabelboom kon doen, dus de stekkers van de koplampen naar mijn kabelboom.
en zal ik volgens hem dus een verloop stukje moeten maken.
klonk allemaal welleuk, maar dan heb ik die relais er niet tussen, opzich maakt mij dat niet veel uit, maar ze zitten er niet voor de sier bij lijkt mij.
maar is het wel gewoon mogelijk om de kabels van de angel eyes gewoon aan mijn eigen kabeboom vast te maken?
en dus de relais en alles er tussen weg te laten?
heb er geen schema of niks bij, e van stroom heb ik dus niks geen verstand.
heb er wel fotos bij, als jullie die er graag bij willen zien lees ik het wel en zet ik ze er wel even bij, zijn namelijk anderen dan het hier over gaat in dit topic.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Help! FK angeleyes..
Vermeld even om welk merk het gaat.
En inderdaad direct op de linker en rechter koplampstekkers aansluiten (solderen)
Kabelboompje heb je niet nodig
En inderdaad direct op de linker en rechter koplampstekkers aansluiten (solderen)
Kabelboompje heb je niet nodig
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Help! FK angeleyes..
soepkiepe, net als hierboven van 3 jaar terug
ik rij nog steeds met dezelfde set, de 2 delige FK dus met knipperlicht los. Nog steeds direct aangesloten zonder relais en alles ertussen
originele koplampstekker - draadje - fk angeleye
gooi aub die hele tros draadboom en bergen relais weg. ja echt waar
ik rij nog steeds met dezelfde set, de 2 delige FK dus met knipperlicht los. Nog steeds direct aangesloten zonder relais en alles ertussen
originele koplampstekker - draadje - fk angeleye
gooi aub die hele tros draadboom en bergen relais weg. ja echt waar
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Help! FK angeleyes..
merk staat er raar genoeg niet op.
roy, kun je misschien eens fotos maken van hoe je ze aan elkaar hebt gemaakt?
is voor mij net even wat makkelijk, want bij de angel eyes heb ik 1 stekker met 4 polen, dimlicht er bij in dus, en die op de auto zelf zit het dimlicht weer op een apparte kabel.
dus als ik alles aan elkaar wil solderen hoe ik na mijn idee 1 massa kabel over.
had de fotos al wel op de com, dus zal ze hier ook even zetten, word vast veel duidelijker van
het rommeltje in de achterkant.
iemand bood mij ook al aan om ze te ruilen met een set met plug and play stekkers, en de richting er bij aan, alleen lijken me deze mooier:P
roy, kun je misschien eens fotos maken van hoe je ze aan elkaar hebt gemaakt?
is voor mij net even wat makkelijk, want bij de angel eyes heb ik 1 stekker met 4 polen, dimlicht er bij in dus, en die op de auto zelf zit het dimlicht weer op een apparte kabel.
dus als ik alles aan elkaar wil solderen hoe ik na mijn idee 1 massa kabel over.
had de fotos al wel op de com, dus zal ze hier ook even zetten, word vast veel duidelijker van
het rommeltje in de achterkant.
iemand bood mij ook al aan om ze te ruilen met een set met plug and play stekkers, en de richting er bij aan, alleen lijken me deze mooier:P
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Help! FK angeleyes..
ik heb dezelfde
en dezelfde draden aan de achterkant
foto maken kan ik wel doen, zal van t weekend worden als ik eraan denk en redelijk weer is
pm me anders even als je na t weekend niks van me hebt gehoord
en dezelfde draden aan de achterkant
foto maken kan ik wel doen, zal van t weekend worden als ik eraan denk en redelijk weer is
pm me anders even als je na t weekend niks van me hebt gehoord
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Help! FK angeleyes..
Volgens mij zijn het gewoon FK's
(staat er ook niet op het glas ?)
(staat er ook niet op het glas ?)
Re: Help! FK angeleyes..
nou je het zegt;)
fk 442-1134r en nog wat cijfers verderop.
k wacht even de fotos af, vind deze persoonlijk wat mooier dan die met richting er bij aan.
ben wel met iemand aan het ailen geweest om ze te ruilen tegen completen met plug and play sticker.
maar ja, ik ben een beetje ene twijfelaartje:P want als ik eens bedenk hoe het zal staat met originele knipperlichten twijfel ik weer als dat wel mooi zal zijn haha.
alle info is in ieder geval welkom.
maakt mijn beslissing ook weer wat makkelijker
fk 442-1134r en nog wat cijfers verderop.
k wacht even de fotos af, vind deze persoonlijk wat mooier dan die met richting er bij aan.
ben wel met iemand aan het ailen geweest om ze te ruilen tegen completen met plug and play sticker.
maar ja, ik ben een beetje ene twijfelaartje:P want als ik eens bedenk hoe het zal staat met originele knipperlichten twijfel ik weer als dat wel mooi zal zijn haha.
alle info is in ieder geval welkom.
maakt mijn beslissing ook weer wat makkelijker
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Help! FK angeleyes..
gister boodschappen doen, met zoontje spelen, en op visite
vandaag konijnen weggebracht, spelen, en kregen visite
en snel donker, om 17:00 ofzo al stikdonker!
al met al niet even 2 minuten de tijd genomen om de kap open te gooien en fotos te maken
maar ik maak t goed met je!
en FK staat ( vind ik) veel mooier dan de alles in 1 van sonar, FK houd nog de lijn erin van motorkap en zijscherm
vandaag konijnen weggebracht, spelen, en kregen visite
en snel donker, om 17:00 ofzo al stikdonker!
al met al niet even 2 minuten de tijd genomen om de kap open te gooien en fotos te maken
maar ik maak t goed met je!
en FK staat ( vind ik) veel mooier dan de alles in 1 van sonar, FK houd nog de lijn erin van motorkap en zijscherm
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi