Rest. Astra GSi RedBill - Nooit meer een GSi (03-05-08)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Dennis B.
forum-gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:09

Bericht door Dennis B. »

Hij zal toch ook wel stuurbekrachtiging hebben of niet ???
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ja, natuurlijk wel stuurverkrachtiging, maar dan merk je ook dat verschil wel... :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Mooie velgies 8)
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Staan erg netjes idd!!
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Isse mooi die veelspaakswielen onder Astra hè, pfuuuu! :P
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ziet er goed uit man! 8)
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Thanx All!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik heb gisteren mijn auto weer opgehaald nadat ie een week bij de spuiter heeft gestaan.

Nadat mijn auto vorig jaar volledig gespoten was, bleek na een tijdje dat de door hen gebruikte blanke lak niet voldoende krasbestendig was. Van het wassen met een zachte borstel onstonden al kleine, maar toch wel zichtbare krasjes.

Onder garantie is de auto toen eerst een keer om te testen volledig gepoetst, maar daarna kwam het ook weer terug. Afgelopen week dus met een ander (harder) type blanke lak overgespoten. Bij het weer opbouwen kon ik al merken dat deze lak harder is.

Moet nog wel even weer nieuwe logo's halen, ook op de kosten van de spuiter, en hij moet nog even een keer wat plekjes poetsen, maar als het goed is blijft de lak nu veel beter krasvrij.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
B235R
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2005 13:44
Locatie: Twente

Bericht door B235R »

correcte afwikkeling van je spuiter :thumbsup:

erg vervelend, wij hebben het op ons werk ook regelmatig. dat volk zit soms ook te prutsen, en dan vraag je af waarom -> zijkantje van bumper niet meespuiten :roll: (heeft de spuiter rugklachten, of zuipt ie teveel) :?

of idd van die flinterdunne blanke lak. :cry:

we hebben nu een Jaguar XKR, die is een tint te donker overgeblazen :shock:
Waarom kun je beter Alzheimer hebben dan Parkison?

Je kunt in het cafe beter je bier vergeten te betalen, dan je bier om te stoten!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Omdat ik mijn restauratie nog lang niet af vind met het ontdoen van roest en het overspuiten, ga ik nog maar even door.

Ook een aantal niet-kritische slijtagedelen was namelijk aan vervanging toe. De meeste Astra eigenaren zullen dat herkennen.

In mijn geval zijn dat in ieder geval de scharnierpinnen van de portieren, evenals de deurvangers. Vandaar dat ik ze maar even besteld had bij de dealer. Vandaag waren ze binnen.

Afbeelding

Zaterdag maar even weer klussen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Die moet ik ook nog een keer bestellen, wat hebben ze gekost als ik vragen mag ?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Alle prijzen Ex korting, ex BTW.

05160224 Portiervanger: 17,60
00132608 Scharnierpen: 0,57
00132580 Scharnierpendop Astra per stuk 0,21 (gaan per 10)
00132524 Kapje scharnier 0,36
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

die deurvangers moet ik ook nog even hebbe ja...
vet irrie als die deur niet op ze plekkie blijft staan.. iedere keer die deur tege je poot :twisted:

maar redbill, ik vondt jou deur anders nog behoorlijk lekker open en dicht gaan hoor... bleven ook mooi meteen op ze plek staan (tenminste de passagierskant :) )
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Passagierskant valt inderdaad op zich nog wel mee, hoewel die ook niet meer 100% jofel is... maar bestuurderskant blijft niet meer staan. Allebei maar gelijk even vervangen dus.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Om je schanierpennen er netjes uit te halen, heb je zo'n mooi slagpenatribuut nodig om beschadigingen te voorkomen.

Maar jou kennende wist je dat volgens mij al wel. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ja, klopt... Heb de deurpennen er natuurlijk met de restauratie ook al uit gehad (vraag me niet waarom ik er toen geen nieuwe in heb gezet links).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

waarom had je er toen niet meteen nieuwe ingezet ?


Je bent erg goed bezig!! ga zo door
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

die dingen koop je zo hoor.
:wink:
Wij hebben die ook op het werk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

toen ze mijn auto aan gingen pakken had ie ook zo'n ding van zijn werk meegenomen en dat ging best.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

RedBill schreef:Alle prijzen Ex korting, ex BTW.

05160224 Portiervanger: 17,60
00132608 Scharnierpen: 0,57
00132580 Scharnierpendop Astra per stuk 0,21 (gaan per 10)
00132524 Kapje scharnier 0,36
Die ga ik voor dat ik op vakantie ga ook maar even installeren.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ik heb gister op mn werk even de scharnier pinnen van de bestuurders kant vervangen. Maar de deur hangt nog steeds. Zouden mn scharnieren uitgelubberd zijn?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hangt de deur echt, Ik bedoel raakt ie je onder dorpel? Of zit je slotbeugel gewoon te hoog?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie