Rest. Astra GSi RedBill - Nooit meer een GSi (03-05-08)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Trouwens 1 opmerking, deze motor heeft alleen puur originele OPEL onderdelen, op de verdelerkap en bougiekabels na.
Gezien deze prijstechnisch in tegenstelling met de levensduur niet echt klopt.
Vandaag nog wat klemmetjes voor de injectoren opgehaald.
Gasklepsteun, en dat zwarte steuntje voor de bougiekabels.
Morgenavond een bok lassen waar de motor op kan staan, want ik wil het vliegwiel e.d. gaan monteren.
Enkel werkt de huidige motorsteun niet handig om dat te doen.
Gezien deze prijstechnisch in tegenstelling met de levensduur niet echt klopt.
Vandaag nog wat klemmetjes voor de injectoren opgehaald.
Gasklepsteun, en dat zwarte steuntje voor de bougiekabels.
Morgenavond een bok lassen waar de motor op kan staan, want ik wil het vliegwiel e.d. gaan monteren.
Enkel werkt de huidige motorsteun niet handig om dat te doen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Billstein dempers gekocht
Met dank aan een tip van GSi Twente heb ik een set schokbrekers rondom gekocht van het merk Billstein.
Ook vandaag een nieuw sproeiermotortje gekocht. Mijn originele had de geest gegeven. Deze sproeit aanzienlijk harder!
Ook vandaag een nieuw sproeiermotortje gekocht. Mijn originele had de geest gegeven. Deze sproeit aanzienlijk harder!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ik wil hier niet eens op antwoorden.
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 19 okt 2006 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Gezien de motor bijna aan z'n einde komt... moet enkel nog de bak aangepakt worden.
O.a. schakelmechaniek van nieuwe kunststof bussen voorzien.
Prise-as keerring, diverse pakkingen.
Maar een standaard bak zonder even netjes te maken, staat natuurlijk nergens naar bij deze motor.
Nu zocht ik naar voorbeelden.
En bij een van de deutsche freunden vond ik een dergelijk voorbeeld.
Nu worden de deksels natuurlijk niet gepolijst.
Gewoon zilvergrijs gecoat, en 2 deksels worden wit als accent.
Baksteunen worden zwart gecoat.
O.a. schakelmechaniek van nieuwe kunststof bussen voorzien.
Prise-as keerring, diverse pakkingen.
Maar een standaard bak zonder even netjes te maken, staat natuurlijk nergens naar bij deze motor.
Nu zocht ik naar voorbeelden.
En bij een van de deutsche freunden vond ik een dergelijk voorbeeld.
Nu worden de deksels natuurlijk niet gepolijst.
Gewoon zilvergrijs gecoat, en 2 deksels worden wit als accent.
Baksteunen worden zwart gecoat.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik heb er zin an!
Wat keburt:
- Motorswap C20NE naar gereviseerde en styled C20XE
- Transmissieswap F16 naar F20
- Reinigen motorruimte
- Vervangen veerpootrubbers en toplagers voor
- Vervangen schokdempers rondom voor nieuwe Bilstein dempers
Wat keburt:
- Motorswap C20NE naar gereviseerde en styled C20XE
- Transmissieswap F16 naar F20
- Reinigen motorruimte
- Vervangen veerpootrubbers en toplagers voor
- Vervangen schokdempers rondom voor nieuwe Bilstein dempers
Laatst gewijzigd door RedBill op 04 dec 2006 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Zow, ik heb vandaag mijn C20NE verkocht voor 150 euro. Hehe, die komt in een kadett (nu nog 1.6) te liggen.
Nu nog de katalysator, de midden- en einddemper verkopen kan ik gelijk dat geld gebruiken om de uitlaatlijn van de XE verder aan te schaffen.
Nu nog de katalysator, de midden- en einddemper verkopen kan ik gelijk dat geld gebruiken om de uitlaatlijn van de XE verder aan te schaffen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Oliekoeler is inmiddels binnen. Een erg nette!
Een katalysator heb ik gekocht via ebay.de, wordt deze week opgestuurd uit Luxemburg.
Midden- en einddemper heb ik nu een optie staan in Nijmegen.
Een katalysator heb ik gekocht via ebay.de, wordt deze week opgestuurd uit Luxemburg.
Midden- en einddemper heb ik nu een optie staan in Nijmegen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Eind v.d. week komt weer een hele bak onderdeeltjes binnen, allemaal om het af te maken.
Ook nog wat goed isolatie materiaal gehaald, en veel ty-raps voor het netjes maken van alle electra in de motorruimte.
Bakolie kun je trouwens gewoon bestellen (origineel Opel).
V.d. week de bak even klaar maken.
Ik ga 's avonds even het spul verhuizen naar de hal waar we de ombouw doen.
Met dit winterweer werkt het toch wel makkelijker, met veel licht, verwarming en een plek waar je tot 12.00 's nachts door kunt gaan.
Motortakel is aanwezig, en een radio voor de lokale zendpiraat uiteraard.
Dus gaat helemaal goed komen.
Ook nog wat goed isolatie materiaal gehaald, en veel ty-raps voor het netjes maken van alle electra in de motorruimte.
Bakolie kun je trouwens gewoon bestellen (origineel Opel).
V.d. week de bak even klaar maken.
Ik ga 's avonds even het spul verhuizen naar de hal waar we de ombouw doen.
Met dit winterweer werkt het toch wel makkelijker, met veel licht, verwarming en een plek waar je tot 12.00 's nachts door kunt gaan.
Motortakel is aanwezig, en een radio voor de lokale zendpiraat uiteraard.
Dus gaat helemaal goed komen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Middendemper is intussen binnen. Einddemper was crap, geen originele, en al helemaal geen mooie.
Was ook naar nijmegen geweest voor eventueel de inbouw van airco. Kon ik voor 80,- meenemen, alles wat nodig was, maar ik zag het toch niet zitten om weer in mijn voorfront te gaan zitten slijpen en het nieuwe stuk voor de airco in te bouwen. Airco is dus voorlopig van mijn verlanglijstje af. Wellicht als ik deze wagen als 2e auto heb in de toekomst ofzo.
Ook heb ik de TC computer en alle benodigde kabels daarvoor binnen.
Verder heb ik intussen 2 oliekoelers... :-S
Was ook naar nijmegen geweest voor eventueel de inbouw van airco. Kon ik voor 80,- meenemen, alles wat nodig was, maar ik zag het toch niet zitten om weer in mijn voorfront te gaan zitten slijpen en het nieuwe stuk voor de airco in te bouwen. Airco is dus voorlopig van mijn verlanglijstje af. Wellicht als ik deze wagen als 2e auto heb in de toekomst ofzo.
Ook heb ik de TC computer en alle benodigde kabels daarvoor binnen.
Verder heb ik intussen 2 oliekoelers... :-S
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ahhh valt me een beetje van je tegen!!RedBill schreef:Middendemper is intussen binnen. Einddemper was crap, geen originele, en al helemaal geen mooie.
Was ook naar nijmegen geweest voor eventueel de inbouw van airco. Kon ik voor 80,- meenemen, alles wat nodig was, maar ik zag het toch niet zitten om weer in mijn voorfront te gaan zitten slijpen en het nieuwe stuk voor de airco in te bouwen. Airco is dus voorlopig van mijn verlanglijstje af. Wellicht als ik deze wagen als 2e auto heb in de toekomst ofzo.
Ook heb ik de TC computer en alle benodigde kabels daarvoor binnen.
Verder heb ik intussen 2 oliekoelers... :-S
de enige echte full options astra gsi man en dan durft ie t niet aan
iig succes met de rest!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Der zit hier weer een dikke repo aan te komen
GO GIRLS ! ! ! !
GO GIRLS ! ! ! !
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop