Weer een astra piloot... (Astrid_fahrer)

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Weer een astra piloot... (Astrid_fahrer)

Bericht door Astrid_fahrer »

Hey astra piloten ik vond dit een strakke site die me natuurlijk zeker aansprak vanwege alle mooie gsi's die erop staan en als echte Astra gsi liefhebber moet je dan wel lid zijn van dit forum vond ik.

Dus bij deze heb ik me dus ook gerigstreerd :D Zelf ben ik Marcel, 22 jaar oud en kom uit Westervoort (bij Arnhem) en ben nog wel van plan t een en ander aan mn Astra te veranderen.

Hieronder zie je de pics van mn eigen astra die op de velgen, uitlaat (remus) en een aantal interieur wijzigingen na nog helemaal standaard is. Het is overigens de C20XE met de Coscast kop alleen al wel 233390 gelopen :shock: maar verder rijd hij nog steeds uitstekend en zijn alle bekende zwakke delen al vervangen zoals de schermen achter, de waterpomp en nog een aantal dingen. Verder kwam Astrid vrijdag nog feilloos door de APK keuring heen dus ik ben zekers nog trots 8)!!

Afbeelding
Afbeelding
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Caveman
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
Locatie: Beringen (B)
Contacteer:

Bericht door Caveman »

Hoi Marcel,

Ziet er een leuk wagentje uit. Zo zie je ze niet veel meer. Veel plezier op het forum.

Greetz
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Thanks caveman ik vind die van jou ook erg strak en mooie kleur vooral! 8) Die velgen hadden bij mij ook de voorkeur die jij nu hebt maar ik kon ze nergens meer vinden :? het zijn TSW imola's toch?? excuse me if am wrong
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Welkom hier :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hey naamgenoot. Welkom. :lol:

Enne leuke avatar :thumbsup:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

hallo en welkom :D mooie standaard astra :thumbsup:
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

Welkom :)

Wordt wel druk met al die Marcel's Hierrow :shock:
:lol:
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

DayWaLk3R schreef:Welkom :)

Wordt wel druk met al die Marcel's Hierrow :shock:
:lol:
Echt hè...gaat gevaarlijk worden hier! :shock:

Nee hoor...welkom bij de club! :wink:
JoyRider
forum-gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mei 2003 23:28
Locatie: Renkum

Bericht door JoyRider »

Hey welkom!! 8) Eindelijk eens iemand die een beetje in de buurt woont. :lol:

Ga je toevallig ook mee naar de Nürburgring? :wink:
"...I don't want to be the best, I just want to be very good..."
Gebruikersavatar
Caveman
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
Locatie: Beringen (B)
Contacteer:

Bericht door Caveman »

Ja, dat zijn 17" TSW imola's. Ze hebben alleen wat veel krassen omdat de vorige eigenaar tegen een brievenbus heeft gereden.
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Hey Joyrider... Nurburgring?? wie wat waar?? je bedoelt zelf op t circuit rijden ofzo? ik ga aankomend weekend wel naar de 24 uurs race op Spa francorchamps. Ik weet niet of er daar mensen naartoe gaan?

Ga je ook wel eens naar de meeting bij de Shell (langs de snelweg tussen arnhem en elst) op de woensdagavond? Ik kan me zo gauw geen gele hyundai scoupe herinneren.

Wat voor bandendruk hebben jullie allemaal in jullie banden met 17 inch velgen :?: :?: ik heb namelijk 2.3 tot 2.4 bar maar ik heb t idee dat mn velgen tog hier en daar wel eens beschadigd raken terwijl ik alle stoepranden mijd als de ziekte. Moet de druk nog hoger om er zeker van te zijn.

Mvg Marcel
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

met me vorige GSI met 17inch velgies,.. deed ik er altijd 2.8 bar in 8)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

2.8 bar ?? das dus wel idd wel knijterhard of niet? maar dan weet je dus wel zeker dat je velgen soms t asfalt niet raken bij slecht wegdek enzovoorts omdat je bandendruk te laag is?

ik had namelijk toen ik ze kocht 2 velgen die ongeveer over de halve omtrek schade hadden maar nu is er veel meer met krassen terwijl ik amper bij stoepranden parkeer laat staan dat ik ze raak.
Ik had dus zelf t idee dat t aan een te lage spanning lag aangezien ik toen ik ze net had met slechts 2.2 bar reed hetgeen al redelijk hoog is.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Mijne staan op 2.5, en slijten mooi vlak af, heel klein beetje aan de binnenzijde van het spinnen in de bochten, maar de rest van het loopvlak slijt nagenoeg perfekt :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Die van mij staan ook op 2.8! Moest van de bandenboer, omdat mijn banden niet mooi sleten. :roll:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

tja dan zal ik wel eens een beetje gaan experimenteren t nadeel is als je nogal doorrijd op te zachte banden dan hoor je niet wat je velgen doen he.

Maar ik zal mn druk wel eens verhogen naar 2.6 en dan maar kijken wat ie doet qua eventuele beschadigingen :shock: want als t erger word is het erg zonde van mn velgen en werkt t ook niet als ze eventueel blackchrome worden wat me persoonlijk erg mooi lijkt. 8)
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Sorry dat ik het misschien niet helemaal begrijp hoor, maar je bandenspanning moet toch wel belachelijk laag zijn wil je je velgen beschadigen???? :?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

2,5 is een mooie waarde.

Velg kan nooit de weg raken!
Dan moet je wel compleet plat staan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

2.3 onbelast tot 2.7 belast = standaard 15 inch Astra GSi volgens de gegevens (die ook in je tankdop staan).
17 mag dat ook zeker wel hebben.

En idd, klap je nu met je velg zelf tegen de grond ofzo ?
JoyRider
forum-gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mei 2003 23:28
Locatie: Renkum

Bericht door JoyRider »

Astrid_fahrer schreef:Hey Joyrider... Nurburgring?? wie wat waar?? je bedoelt zelf op t circuit rijden ofzo? ik ga aankomend weekend wel naar de 24 uurs race op Spa francorchamps. Ik weet niet of er daar mensen naartoe gaan?

Ga je ook wel eens naar de meeting bij de Shell (langs de snelweg tussen arnhem en elst) op de woensdagavond? Ik kan me zo gauw geen gele hyundai scoupe herinneren.

Mvg Marcel
Zie topic over meetings. Binnenkort gaat de AGC naar de Nürburgring en ik heb nog een lift nodig. :lol: Ik heb namelijk zelf geen auto meer, en 't is zo ver lopen naar die Ring. :P
En nee ik ben nooit naar meetings geweest bij die Shell. De afgelopen 4½ maand dus sowieso niet, want er komen daar geen bussen en ik vind 't te ver fietsen (woon in Arnhem Noord). :wink:
"...I don't want to be the best, I just want to be very good..."
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Nee mn bandenspanning was niet belachelijk laag de dag dat ik ze erop gezet had heb ik ze direct op 2.2 gezet (had dus wel harder gemogen) maar ik weet namelijk 100% zeker dat ik nooit geen enkele stoeprand geraakt heb of iets dergelijks terwijl ik zelf wel t idee had dat er steeds meer krassen op de velgen kwamen buiten mijn weten om. Wel raken de banden soms heel licht de randen van de wielkasten :? als er mensen achterin zitten die wat forser zijn :x en ik rijdt redelijk vlot over een drempel :evil:

Dus vandaar dat ik me af vroeg of het wellicht door een te lage bandenspanning kan komen dat er bij rampzalig wegdek alsnog krassen op komen. Maar dat kan dus niet t geval zijn maak ik op uit jullie antwoorden. Maar ik zal idd 2.5 bar aanhouden.

Tja de meeting bij de Shell is de moeite niet waard om te fietsen idd t is wel leuk maar soms is iedereen met een uur alweer weg (andere merken boeien namelijk minder als opel en daar staan dr niet veel van ik heb de enigste GSI notabene :wink: )
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Plaats reactie