Wiellagers vervangen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Wiellagers vervangen

Bericht door Rallyastra »

Zitten die in de veerpoot geperst ? of kun je die er zo uithalen zag wel dat er een soort van borgring achterzat. Die van mij zijn namelijk snel aan vervanging toe :(
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Zitten idd in de veerpoot geperst
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Zijn dah nie die dure dingen ??

Komt misschien door die wielen ?
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Re: Wiellagers vervangen

Bericht door Von Stauffenberg »

Rallyastra schreef:Die van mij zijn namelijk snel aan vervanging toe :(
Als die erg versleten lopen die soms vast en draaien de binnen ringen door op de naven.(wat je niet merkt)
Je maakt dan kans dat de naven ingesleten zijn en dat je nieuwe lagers er zo over vallen.
Dan is het mis en is die naaft voor de vuilbak.
Had het voor op mijn Kadett en op mijn vorige astra ook ééntje.
De naven kosten om en bij de 175€ 'stuk :cry:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

lagers vallen wel mee 80 euro voor 2 stuks, komt niet door mn wielen maar er zat al wat speling op alleen nog geen tijd gehad om het te fixen word nu echt keer tijd
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Rallyastra schreef:lagers vallen wel mee 80 euro voor 2 stuks, komt niet door mn wielen maar er zat al wat speling op alleen nog geen tijd gehad om het te fixen word nu echt keer tijd
Zoals ik al zei! Niet te lang wachten! Naven wil je echt niet betalen :wink:
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

speling??? zo lang ze geen lawaai maken zou ik eerst je aandrijfas eens goed aantrekken. als je dat niet goed vast zet perst het gewicht van je auto het lager iets uit elkaar. even die grote moer aandraaien tot dat je net geen speling meer voelt. dan zou het goed moeten zijn. Ik weet bijna zeker dat ze nog iets vaster moeten, dit omdat je laatst de boel los hebt gehad.

scheeld een hoop werk en toch ook weer 80 eurie :)

zoals ik altijd zech: niet van dat benauwde, trek an die bende :lol:
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

okay, nu ik.


nog groffer:

ouwe eruit zagen, nieuwe lager op de stoeprand leggen, en met een zwaai met de veerpoot het lager in inrammen.
LIVE IN THE FAST LANE
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

watahyahknow schreef:wel goed mikken hoor
Ach een beetje heen en weer hobbelen met rijden heeft ook wel wat.. Net als op zee..
Tekst..
AstraMarc
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:03
Locatie: Enter

Bericht door AstraMarc »

Kadett GSI naven zijn trouwens hetzelfde, heb er ook 1 van een kadett in.

Je kunt de oude lagerschaal gebruiken als persgereedschap, kan je hem ook netjes recht erin persen.
Astra GSi 2.0 16V
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Zorg iig dat je de volgorde van persen goed hebt, en dat de borgveren er weer bijgeplaatst worden ! :wink: :idea:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

waarom gelijk vervangen?? wat ik al zij: trek eerst je aandrijfassen eens wat strakker aan wedden dat de speling dan weg is!!!!
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Phoenix schreef:waarom gelijk vervangen?? wat ik al zij: trek eerst je aandrijfassen eens wat strakker aan wedden dat de speling dan weg is!!!!
een nieuwe lager heeft ook geen speling.
Dus als je speling hebt is het al te laat want dan zijn die lagers al sterk uitgesleten door het gewicht van de wagen.
Als je die dan aantrekt zal de speling idd weg zijn maar maak je kans op verbrande en vastlopende lagers.
Slijt sowieso naaf in maar kan zelf breken.
Met zo'n situanie wil ik mijn EX niet openduwen hoor :?
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

nou nou niet zo overdrijvenm hoor.

het lager is uit twee delen samengesteld dus een nieuw lager kan ook speling hebben als je de aandrijfas niet goed genoeg vast zet.

hup aantrekken die assen, dat gaat echt wel goed hoor.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat de lagers NU geen lawaai mogen maken. doen ze dat wel dan moet je ze vervangen.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nou vandaag dus een nieuwe lager dr in gezet, bleek dus dat de heele naaf al uitgesleten was, ook geen wonder dat ik het toen niet spelingsvrij kon krijgen, net even snel een andere naaf opgehaald en met mn eigen gemaakte tool er weer ingedrukt 8)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Rallyastra schreef:bla bla blaat bla bla blaat mekker blaat met mn eigen gemaakte tool er weer ingedrukt 8)
Oftewel, je worstevingers :lol: :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Rallyastra schreef:Nou vandaag dus een nieuwe lager dr in gezet, bleek dus dat de heele naaf al uitgesleten was, ook geen wonder dat ik het toen niet spelingsvrij kon krijgen.....
din't i told you so? :lol:
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

Ik haat het om te zeggen...................


okey okey deze keer heb je gelijk.



maar ik ben eigenwijs dus ik geef niet zo maar op:):)


hahahahahahaha
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Laagvlieger schreef:
Rallyastra schreef:bla bla blaat bla bla blaat mekker blaat met mn eigen gemaakte tool er weer ingedrukt 8)
Oftewel, je worstevingers :lol: :wink:
Nee grappenmaker een naaf druk je echt niet zo weer in een lager met je vingers :wink: , heb gewoon een draad stang gepakt en aan elk uiteinde een plaatje, onderste plaatje klem zetten tussen 2 bouten draadstang door het lager en de naaf, plaatje aan de andere kant van de naaf met een bout en rustig de bout aan draaien. Tis even een beetje een kut werk om hem er eerst recht in te krijgen.

@Von Stauffenberg vanaf ik de voorpoten had kon ik ze al niet spelings vrij krijgen, dus denk dat het nooit echt goed is geweesd
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Rallyastra schreef:
Laagvlieger schreef:
Rallyastra schreef:bla bla blaat bla bla blaat mekker blaat met mn eigen gemaakte tool er weer ingedrukt 8)
Oftewel, je worstevingers :lol: :wink:
Nee grappenmaker een naaf druk je echt niet zo weer in een lager met je vingers :wink: , heb gewoon een draad stang gepakt en aan elk uiteinde een plaatje, onderste plaatje klem zetten tussen 2 bouten draadstang door het lager en de naaf, plaatje aan de andere kant van de naaf met een bout en rustig de bout aan draaien. Tis even een beetje een kut werk om hem er eerst recht in te krijgen.

@Von Stauffenberg vanaf ik de voorpoten had kon ik ze al niet spelings vrij krijgen, dus denk dat het nooit echt goed is geweesd
Mja t'is typisch hoor.
Ze hadden die naven iets harder mogen :roll:
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

watahyahknow schreef:dat had ie mischien te hard geweest en gaan barsten onder de kracht van de aandrijfas
nou ze kunnen heus wel een naaf in elkaar fietsen die hard genoeg is maar niet barst
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Maar dan word het weer te duur :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie