kleurwax

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

kleurwax

Bericht door bas1984 »

nou...

aangezien ik een rood wakkie heb en dat een kutkleur is begint ie weer een beetje dof te worde

wat voor een (kleur) wax gebruiken jullie of wat raden jullie aan dat ie weer tijdelijk natuurlijk weer mooi rood word?

mzzl bas
onkie en donkie
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

motip knikkerbuzzepaintwax Afbeelding :lol:
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Dafly
forum-gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 nov 2004 16:21
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Bericht door Dafly »

ik heb tijdje geleden me auto gedaan met speciale was voor metallic lak, ding glom als een tiet

zal eens opzoeken waar dat van was.
Huub Huub Huub... Astra GSi Truc
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

zo nu even geen grappie.
weetje wat 't probleem is met rood, de pigment rot er gewoon eruit omdat er geen blanke laklaag opzit, of niet genoeg.
dus cleaneren, & dan in de wax zetten is de enigste mooie oplossing, maaaaar das geheel afhankelijk in welke staat de lak exact is, en op welke plaatsen!

ik poets met alerlij producten, vaak koop ik eens wat nieuws op meetings, voor fun om het teproberen.

maar met rood blijf je poetsen, of niet nodig, maar dan heb je ferrari, of rolls-kwaliteit paint.

cleaner voor zichtig, altijd even testen op een niet opvallend stuk, liever 2x fijne cleaner, dan 1x tegrof.
na cleaning, neem een wax die op teflon basis is, althans dat zegge vele.
na 4 was beurten ligt het toch weer op de straat klinkers.
Laatst gewijzigd door Hans op 08 jun 2005 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Bericht door bas1984 »

ja ma ik heb een astra :wink:

waarmee cleaneren dan? enwelke wax? iemand ideetje?
onkie en donkie
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

gewoon eff naar eef poets bedrijf brengen kost ongeveer €150,-
en dan zelf bij houden met gewone autopoets
Gebruikersavatar
gsi8v
forum-gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:19
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door gsi8v »

als je gaat cleaneren en waxen neem dan 3M is een topmerk op het gebied van poetsen ik heb er zelf ervaring mee met auto en met boten.

anders moet je even een PB sturen naar metall die werkt bij een poetsbedrijf
I live for fast cars and lovely womens
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Hehehe, ik heb ook een rooie en die is ECHT rood hoor als ik hem een beetje bij hou...

Ik poets met autoglym; eerst met de polish en daarna conservator eroverheen dan wordt ie weer gewoon rood...
En die shit is supermega easy in het gebruik, niks spierpijn, niks dikke armpies en je de tyfus poetsen om het er weer af te krijgen (commandant), kost wel even wat, maar je doet er ook belachelijk lang mee, ik heb geloof ik 2 jaar geleden een fles van die polish gekauft, en die doet het gewoon nog steeds :lol: :lol: :lol: conditioner gaat wel wat rapper, maar die kost 7 € per flessie, dus dat valt wel weer mee...

GhanZ heeft ut ook geprobeerd, en die vond het ook wel wat geloof ik...

Enige nadeel : je kan het niet overal krijgen... maar op hun site staat een dealer lokator......
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 08 jun 2005 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Rode lak meteen na het spuiten in de blanke lak zetten, is eigenlijk de beste oplossing !
Maar daar heb je nu helaas niets meer aan !

Succes met poetsen !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Bericht door bas1984 »

Sounddragon schreef:Hehehe, ik heb ook een rooie en die is ECHT rood hoor als ik hem een beetje bij hou...

Ik poets met autoglym; eerst met de polish en daarna conservator eroverheen dan wordt ie weer gewoon rood...
En die shit is supermega easy in het gebruik, niks spierpijn, niks dikke armpies en je de tyfus poetsen om het er weer af te krijgen (commandant), kost wel even wat, maar je doet er ook belachelijk lang mee, ik heb geloof ik 2 jaar geleden een fles van die polish gekauft, en die doet het gewoon nog steeds :lol: :lol: :lol: conditioner gaat wel wat rapper, maar die kost 7 € per flessie, dus dat valt wel weer mee...

GhanZ heeft ut ook geprobeerd, en die vond het ook wel wat geloof ik...

Enige nadeel : je kan het niet overal krijgen... maar op hun site staat een dealer lokator......
kijk hebben we wat aan.....

die polish kan je dan voor alle kleuren gebruiken of is dat een polich voor een speciale kleur?
en voor die conditioner ook voor een speciale kleur? of ook voor alle kleuren?

heb toevallig een adressje in geleen gevonden..... en waar woon ik... juist ja in geleen :lol: :lol: :lol:
onkie en donkie
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ishe allemaal universeel, kan je op alle kleuren en auto's gebruiken.

Wordt trouwens ook gebruikt door Aston Martin, Jaguar, Rolls Royce en Maclaren.... 8) best snel spul dus :lol: :lol: :lol:

TIP : de interieurreiniger is ook belachelijk goed :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Bericht door bas1984 »

Sounddragon schreef:Ishe allemaal universeel, kan je op alle kleuren en auto's gebruiken.

Wordt trouwens ook gebruikt door Aston Martin, Jaguar, Rolls Royce en Maclaren.... 8) best snel spul dus :lol: :lol: :lol:

TIP : de interieurreiniger is ook belachelijk goed :wink:
kga die zaak wel even opkopen :lol: :lol:

stond een sterretje bij dus alles uit voorraad leverbaar en dat hier in limburg :lol: :lol: :lol:

kan ik me auto eens helemaal schoonmaken voor ie de deur uit gaat :lol: :lol: :lol:

hebbe ze ook pretvlekkenreiniger :shock: 8)

maaruuh.... me auto is al rood.... das al snel genoeg...... als ik dat spul eropsmeer dan word ie me TE snel..... motte we nie hebben :lol: :lol: :lol:
onkie en donkie
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

Sounddragon schreef: GhanZ heeft ut ook geprobeerd, en die vond het ook wel wat geloof ik...
ja, easy on, easy off!
goed spul, wel 24uur er in laten trekken!, vorige week nog me weber-BBQ er mee in de wax gezet :lol:

het is een soort glascoating zeg maar, als je 't er op uit smeert (ja smeren, niet in wrijven) dan komt er de eerste paar uur een hele gemischelucht er van af..., het is net melk, uit poetsen gaat ook zeeeeer makkelijk.
LIVE IN THE FAST LANE
Plaats reactie