electrische ramen en cv

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

electrische ramen en cv

Bericht door gijs »

ik ben bezig met inbouwen van electrische ramen en nou wou ik even weten of je dat nog moet afstellen of niet. of is het gewoon plug and play.

en er zit ook meteen cv in maar nou heb ik geen idee hoe dat er op komt. imand een leuke foto ofzo. of tips. en in de kabelboom van je deur zit ook nog een kleine schakelaartje weet iemand of die van je cv of je ramen is.

alvast bedankt gijs.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Die kleine schakelaar is van de Cv !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Eigenlijk is alles PLug en Play

Kleine schakelaartje komt aan de binnekant van je handvat zodat de deuren opslot gaan als je de sleutel omdraaid.


Afstellen moet je de CV wel een beetje... er gaat vanaf je handgreep een staafje naar beneden die in je CV-slot module gaat. Hiervan kun je het uiteinde in en uitdraaien, inkorten en verlengen. Je moet ervoor zorgen dat deze pin een beetje speling heeft , dus los in het oogje zit. Als hij te strak zit krijg je je deur niet meer open! (ik spreek uit ervaring :))
Gewoon even een paar keer testen... even het slot paar keer dicht doen met een schroevendraaier en dan weer open doen met de deur greep.

Verder voor de CV is het de stekkers erin en kiekert erin (bij je motronic) en werken.


Ramen is ook bijna alleen het mechanisme erin hangen. Even opletten dat je andere gaten gebruikt als je orig. mechanisme anders kom je niet goed uit . Het electrische mechanisme hangt als het ware een 4 cm lager. De gaten zitten er al... zie je vanzelf als je het paneel eraf haalt.

afstellen: Gewoon het raam erin hangen en zorgen dat alle beugels in de geleiders zitten. Dan kun je (werkte bij mij het beste) de ramen helemaal omhoog duwen en even vast zetten met tape. Dan kun je op je gemak alles vast draaien. Stekkers erin en klaar.

Voor het automatisch dicht gaan van je ramen met 1 x drukken moet je een keer je raam helemaal omhoog doen en de knop ingedrukt houden totdat je een klik hoort. Met naar beneden het zelfde. Vanaf dan zullen je ramen ook in 1 keer helemaal naar benee en naar boven gaan.


Succes!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Looyke
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2003 14:24
Locatie: Roosendaal

Bericht door Looyke »

:thumbsup:

Hier word best vaak naar gevraagd: misschien iets voor technisch archief ?
C20XE
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Zal als ik mijn panelen weer open moet trekken wel eens foto's maken. En dan een handleiding schrijven
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

toppie allemaal tnx ik ga het proberen hoor.

tnx gijs :D
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

nou ben vandaag lekker bezig geweest met de ramen, bestuurders zijde zit er in en werkt. had alleen de verkeerde ophang gaten gebruikt waardoor de eerste keer naar beneden het raam uit de geleiderstang ging. (martin je moet de bovenste gaten nemen en niet de onderste) :wink:

nou had ik even gekeken naar je cv maar waar komt nou precies je module??
en dat knopje als op je klink zelf zit aan de binnenkant 2 pinetjes waar dat knopje precies op past maar dan komt dat hefboompje van je slot niet tegen je knopje aan. duss iemand nog een goeie ingeving.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

gaten zouden kunnen kloppen... ik weet het ook niet meet precies.. is een tijd geleden.... kan ook zijn dat ik de fout in ben gegaan met mijn gedachte doordat ik de eerste keer niet de goede mechanisme's had



CV module zit bij je motronic.... de aansluiting!!!

En als je hem op die pinnetjes klikt dan moet je slot tegen het schakelaartje aanduwen als je hem dicht draait!

Oplossing.. CV via afstandsbediening gaan bedienen.. Alarm.. vervangende kiekert met a.b.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

Martyy :)

Ik ben ook bezig met mijn deuren :)en die heb ik allemaal aan de praat gekregen :) linker + rechter ;). Mijn auto is niet voorbereid en ik heb alle kabels zelf zitten trekken :(. Maar spiegels en centr deurvergrendeling krijg ik echt niet aan de praat :(.

Ik hoop echt dat je me mee kan helpen :).


Groetjes EdiN :D
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Je woont ind ebuurt.. dus als je nou gewoon even met je Astra Langs komt?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Ben zelf ook bezig geweest en heb de complete deur met electrisch systeem aan de bestuurderskant erin hangen (passagierskant zat nogal tegen dus die laat ik eerst nog even een paar dagen in de syliconenspray weken)!

Dus ik doe vol goede moed een 30A (groene) zekering in mijn zekeringskastje rechtsboven (volgens het plaatje de plaats voor de zekering voor de electrische ramen) en hij doet het niet!! De lampjes op de knopjes branden wel, maar mijn raam gaat niet naar boven of beneden en ik hoor ook het motortje geen poging doen!

Zou het eraan kunnen liggen dat mijn deur aan de passagierskant nog met handmatige ramen is & dus de stroomcyclus ofzo niet rond is?? :? :roll:
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

Marty waaro moet ik zijn? :D
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Simonshaven
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Mag ik ook lang komen Martin?
Simonshaven was het tog?

:lol: :lol:




Paar weekjes later heel GSi rijdend Nederland bij martin voor de deur ...
:lol: :lol: :lol:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

ja david gaan we samen :P
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

David schreef:Mag ik ook lang komen Martin?
Simonshaven was het tog?

:lol: :lol:




Paar weekjes later heel GSi rijdend Nederland bij martin voor de deur ...
:lol: :lol: :lol:
Nee Bowie jij bent niet welkom
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Darknexus schreef:ja david gaan we samen :P
Ik ben niet welkom bij Ricky :roll:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Melbo schreef:Ben zelf ook bezig geweest en heb de complete deur met electrisch systeem aan de bestuurderskant erin hangen (passagierskant zat nogal tegen dus die laat ik eerst nog even een paar dagen in de syliconenspray weken)!

Dus ik doe vol goede moed een 30A (groene) zekering in mijn zekeringskastje rechtsboven (volgens het plaatje de plaats voor de zekering voor de electrische ramen) en hij doet het niet!! De lampjes op de knopjes branden wel, maar mijn raam gaat niet naar boven of beneden en ik hoor ook het motortje geen poging doen!

Zou het eraan kunnen liggen dat mijn deur aan de passagierskant nog met handmatige ramen is & dus de stroomcyclus ofzo niet rond is?? :? :roll:
Iemand misschien een idee, want het is best warm in het zonnetje met de ramen dicht... :roll: :wink:
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

nee het maakt niet uit dat je het maar aan een kant hebt hoor bij mij deed ie het ook gewoon. ramen zitten er nu in bij mij, en draait lekker dus alleen de cv nog.

waar zit je cv motortje in je deur precies??? weet iemand dat een beetje goed uit te leggen, zou wel lekker zijn.

ga nu vast zelf prutsen :D
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gijs schreef:nee het maakt niet uit dat je het maar aan een kant hebt hoor bij mij deed ie het ook gewoon
Zou het kunnen dat ik een relais mis die ik moet hebben ofzo (ben zelf niet zo'n electriciteitsman)? En waar zou die dan moeten zitten?? :?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Meten is weten !

Kijk mbv een elektrisch schema of er spanning op staat !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Melbo schreef:
Melbo schreef:Ben zelf ook bezig geweest en heb de complete deur met electrisch systeem aan de bestuurderskant erin hangen (passagierskant zat nogal tegen dus die laat ik eerst nog even een paar dagen in de syliconenspray weken)!

Dus ik doe vol goede moed een 30A (groene) zekering in mijn zekeringskastje rechtsboven (volgens het plaatje de plaats voor de zekering voor de electrische ramen) en hij doet het niet!! De lampjes op de knopjes branden wel, maar mijn raam gaat niet naar boven of beneden en ik hoor ook het motortje geen poging doen!

Zou het eraan kunnen liggen dat mijn deur aan de passagierskant nog met handmatige ramen is & dus de stroomcyclus ofzo niet rond is?? :? :roll:
Iemand misschien een idee, want het is best warm in het zonnetje met de ramen dicht... :roll: :wink:

De schakeling gaat via BEIDE schakelaars!!! dus het werkt ALLEEN als BEIDE motortjes en schakelaars zijn aangesloten!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

gijs schreef:
waar zit je cv motortje in je deur precies??? weet iemand dat een beetje goed uit te leggen, zou wel lekker zijn.

ga nu vast zelf prutsen :D
CV motortje zit IN het slotmechanisme wat halverwege je deur hangt!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Marty schreef:De schakeling gaat via BEIDE schakelaars!!! dus het werkt ALLEEN als BEIDE motortjes en schakelaars zijn aangesloten!
Dank u! Als het met beide deuren gemonteerd wel werkt krijg je een x een biertje van me! (y) :wink:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Laat het biertje maar zitten.

Als dank/waardering kun je altijd lid worden natuurlijk :)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Plaats reactie