Jaja Kan er weer een jaartje tegen ook in 2006
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Jaja Kan er weer een jaartje tegen ook in 2006
Jaja mijn Astra is weer door de keuring. Kan er nu weer een jaartje tegen.
Hij is gelijk in een keer goed gekeurd.
Alleen was het probleem om het op de brug te krijgen.
Er stond al een brug met lange oprijplaten. Maar dat was nog veel te hoog. Dus er voor even een balk van 1.5 meter lang er voor gelegt met een rubberen blok.
Het ging dus echt maar net kreeg er geen vinger meer tussen.
Er stond al een brug met lange oprijplaten. Maar dat was nog veel te hoog. Dus er voor even een balk van 1.5 meter lang er voor gelegt met een rubberen blok.
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 07 mar 2006 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Re: Jaja Kan er weer een jaartje tegen
Charles 16V schreef:Jaja mijn Astra is weer door de keuring
ik moet over een weekie of 2 voor de APK, wat zulle ze nu weer vinde ....
LIVE IN THE FAST LANE
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Re: Jaja Kan er weer een jaartje tegen
Zijn jullie gelukzakken.Charles 16V schreef:Jaja mijn Astra is weer door de keuring. Kan er nu weer een jaartje tegen.
Sinds iets meer dan een jaar moet hier bij ons voor de keuring over de volledige oppervlakte een grondspelling van 11 cm zijn.
En geloof me of niet bij twijfel schuiven ze er een balkje van 11 cm onder en raakt ie dan hoef je de de keuring zelf niet binnen te rijden als ze zo goed zijn je de kosten te besparen.
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Wel als de wagen zo laag gehomologeerd is dan mag het.David schreef:Hoe doen ze dat dan bijvoorbeeld met een Enzo ofzo!? Denk dat die geen grondspeling van 11 cm
Ik dacht dat ze bij ons gek waren maar die Belgen kunnen er ook wat van zeg
Met andere woorden we mogen enkel met ons door de constructeur aangewezen originele ophanging door de keuring.
Wat zeg ik hier mogen we zelf geen 16" op een XE leggen.
Das maar op zwaardere auto's.
Onderaan ons keuringsbewijs staan de velgmaten die we max mogen leggen.
En ik verzeker u t'is echt genen vetten in verhouding met de wagens hoor.
Ik kwam er bvb met mijn OZ 16" niet door.
Mijn maat reed met een Civic 1400 16v 90pk van 96.
Nu komt de giller.
Hij Mocht max 14" opzitten hebben.
mijne is nieteens verlaagd en moet ook achteruit de brug op... vooruit gaat ook niet...
maja ligt er idd ook maar net aan wat voor brug... me lange rijplaat gaat het netaan, korte rijplaat egt even dik niet. opzich best vaag dat een standaard astra (niet verlaagd/geen echte voorspoiler) er niet op kan.
maja ligt er idd ook maar net aan wat voor brug... me lange rijplaat gaat het netaan, korte rijplaat egt even dik niet. opzich best vaag dat een standaard astra (niet verlaagd/geen echte voorspoiler) er niet op kan.
- Bart(astra)
- Moderator
Ligt idd ook veel aan soort brug.
Mijne ligt voor nu op 8cm van de grond, en met rieger-zij-skirts en achterbumper kom ik achteruit toch nog wel de brug op (lange rijplaten)
En wat ik ook wel eens doe is; een palletwagen onder de achterbumper door steken (gaat net) en dan met een paar blokjes hout onder de achteras op tillen. Dan de brugpoten van de tweekollomer eronder en helemaal uitdraaien en dan natuurlijk met blokken ertussen..... duurt even maar het lukt !
Mijne ligt voor nu op 8cm van de grond, en met rieger-zij-skirts en achterbumper kom ik achteruit toch nog wel de brug op (lange rijplaten)
En wat ik ook wel eens doe is; een palletwagen onder de achterbumper door steken (gaat net) en dan met een paar blokjes hout onder de achteras op tillen. Dan de brugpoten van de tweekollomer eronder en helemaal uitdraaien en dan natuurlijk met blokken ertussen..... duurt even maar het lukt !
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
Mijne ligt denk ik aan zijkant en achterkant met mijn winterwaaiers nu net zo laag ! Achteruit de brug op met lange rijplaten KEN NETCharles 16V schreef:
Ja veel speling heb ik niet. Zo'n schaarbrug kan ik al helemaal vergeten.
Tis dat het zo'n slecht weer nog is achter lagen de 17inch er al onder. Hoewel dit dan ook maar 1cm ofzo scheelt.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Mooi verlaagd, heb zelf rondom 4 cm, vind dat er nog wel wat ruimte achter blijft. Binnenkort even kijken voor 6 cm.
Trouwens, mijne is vandaag ook goedgekeurd, met de complimenten van de monteur.
Moest alleen even koplamp stellen, die stond verkeerd. En moet binnenkort draagarmrubbers vervangen, die waren beetje verrot.
Kostenplaatje: 43.77 euro
O ja, monteur: mooi geluidje in die auto. En geen woord over groep a of gelul over kat.
Trouwens, mijne is vandaag ook goedgekeurd, met de complimenten van de monteur.
Moest alleen even koplamp stellen, die stond verkeerd. En moet binnenkort draagarmrubbers vervangen, die waren beetje verrot.
Kostenplaatje: 43.77 euro
O ja, monteur: mooi geluidje in die auto. En geen woord over groep a of gelul over kat.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Ja mensen ook dit jaar weer zonder problemen door de keuring.
Keuring kosten €32.50
Keuring kosten €32.50
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 07 mar 2006 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.