positie popnagels

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

positie popnagels

Bericht door felix »

Door het niet meer nieuw leverbaar van originele flanken van een gsi zijn er nieuw gewone ingeplaatst.
Dit is echter zonder de "popnagels" om de side-skirts te bevestigen. (https://www.benl.ebay.be/itm/175680236174)
Omdat ik het zo origineel mogelijk wil houden vroeg ik me af of er ergens een template beschikbaar is met de positie hiervan?
Heb nog een gsi staan waar dit nog origineel is, maar dat wordt een heus meetwerkje :D

Alsook nieuwe clips zijn precies hard te vinden (aan een aanvaardbare prijs)
Grote : #90347306
Kleine : #90414781

In BE kijken ze raar op als je nieuwe onderdelen wil bestellen, en stoot je op " dat is al lang niet meer verkrijgbaar"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: positie popnagels

Bericht door RedBill »

Is in NL niet heel veel anders hoor.

Ten aanzien van die posities: ik heb daar nog nooit een template van gezien voor de Astra F
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: positie popnagels

Bericht door pascal1109 »

Ik heb ze op de voorschermen moeten zetten, want die zijn sowieso nooit leverbaar geweest met de popnagels direct erop. Dat was ook een kwestie van uitmeten met het origineel ernaast.

Tevens heb ik 3 verschillende typen clips, waar jij er maar 2 noemt.
Heb even niet scherp waar ze precies moeten, maar wellicht mis je iets?
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-05-27 om 22.42.55.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-05-27 om 22.42.55.jpg (86.14 KiB) 1526 keer bekeken
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: positie popnagels

Bericht door Laagvlieger »

De exacte locatie is ook niet heel belangrijk. Het gaat vooral om de hoogte van de bovenste en onderste rij popnagels.
En dan de aantallen mooi verdelen over de lengte. Ik heb ze er destijds ook zelf in moeten boren allemaal.
Ik zal nog wel op zoek naar een foto die ik nog wel ergens heb.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: positie popnagels

Bericht door felix »

@pascal1109 er zijn idd 3 clipsen, zie bijlage (foutje)

T'is een beetje puzzelwerk naar de onderdelen, wil alles zo origineel mogelijk hebben (eindelijk eens een 100% OEM GSi16V :D)
Bij BMW heb je realoem om alle onderdeelnummers op te zoeken, de dealer zal ook wel een programmatjes hebben, maar is, voor mij, ongrijpbaar.
Dit is het dichste dat ik vind
http://www.catcar.info/opel/?lang=en&l= ... 09NQ%3D%3D
De positie zal ik eens opmeten en in bestandje zetten, zoals gezegd is de hoogte belangrijk maar kan er wel wat gezeurd worden in de positie L/R.
Bijlagen
GSI sideskirts.JPG
GSI sideskirts.JPG (49.19 KiB) 1411 keer bekeken
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: positie popnagels

Bericht door pascal1109 »

Ah, ja idd 3 verschillende.

Ben ook met je eens, de onderdelencatalogus anno nu is een beetje triest.
Sinds ze bij Opel over zijn gegaan op een cloud-variant, was er lange tijd ecat24, maar sinds die ontmanteld is, is het wel even zoeken ja (want de Opel magazijnmannen tegenwoordig die krijgen toch niets gevonden).
Nu komt https://oeparts24.com/catalogues/opel het dichtst in de buurt bij het oude EPC.

Overigens draai ik zelf die oude offline versie nog gewoon, want ik heb toch geen nieuwe modellen nodig. En zelfs als het oude nummer omgenummerd is, vind je dat nog wel bij het zoeken naar het oude nummer.
Het enige nadeel is dat het alleen op oude windows-versies draait. Dus of een vm neerzetten of een oude laptop ofzo. En bij opstart is er nu de melding dat de gegevens al 5000+ dagen niet zijn bijgewerkt :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: positie popnagels

Bericht door felix »

pascal1109 schreef: 05 jul 2023 14:06 Ah, ja idd 3 verschillende.

Ben ook met je eens, de onderdelencatalogus anno nu is een beetje triest.
Sinds ze bij Opel over zijn gegaan op een cloud-variant, was er lange tijd ecat24, maar sinds die ontmanteld is, is het wel even zoeken ja (want de Opel magazijnmannen tegenwoordig die krijgen toch niets gevonden).
Nu komt https://oeparts24.com/catalogues/opel het dichtst in de buurt bij het oude EPC.

Overigens draai ik zelf die oude offline versie nog gewoon, want ik heb toch geen nieuwe modellen nodig. En zelfs als het oude nummer omgenummerd is, vind je dat nog wel bij het zoeken naar het oude nummer.
Het enige nadeel is dat het alleen op oude windows-versies draait. Dus of een vm neerzetten of een oude laptop ofzo. En bij opstart is er nu de melding dat de gegevens al 5000+ dagen niet zijn bijgewerkt :mrgreen:
Bedankt!!
Even vlug gekeken, jammer genoeg geen partnumber te vinden bij body-shell :D :D :lol:
Plaats reactie