Het moteurke is ziek, agerm.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door opel friend forever »

Haai gaais en geuls. Ik zit hier met mijn handen in het haar. Sinds een 1 1/2 jaar zit ik met een klote storing. Het is zo een leuke, dan wel dan niet. Ga ik naar mijn moteur menneke heb ik de storing, stop voor zijn bedrijfes werkplaats storing weg awel. Dan nu mijn storing al teveel gebazeld. Start mijn karretje hoeve maar enemaal aan die sleuteltje te draaien. Toerental is zoals het moet zijn, draait zo evenkes en valt terug naar 400/500 toeren heeft de neiging af te slaan, maar toerental van den moteur begint meteen te stijgen naar een 2000/2500 toeren voor enkele secondes valt weer terug en de cyclus begint wwwr over nieuw. Start ie zonder dit euveltje kan het gebeuren dat ie onder die weg het probleempie krijgt. Het vervelende hiervan is, als ik en het karretje wil wegrijden maak ik de hele buurt wakker ddor het geluidje wat ie maakt. welnu lambda vervangen, gaf het moteur lampke op de dashplank aan. Nadat ik eerst de gas klep woning had gekuisd, waarna voor een aantal dagen geen storing. Wat denk ikke, dan maar een nieuwe erop, enkele dagen zonder storing, en hopla daar zijn we weer :( Uitlezen alles in orde. Die leidingen geen gelek, draadjes volop bedraad nergens een breukje.

Jullie nu al in de gaten wat ik wil vragen. SUGGE ESTIES weet niet hoe je dit woord moet schrijven.

Baai de wee, leuke fillempies en tekst Willem Jan van het zwarte autootje, tog van jouw he ?

Dans wens ik iedereen prettige feestdagen in een goede gezondheid,

Met groet uit Meersje, Pie.
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door Haaye »

Goedemiddag,

Ik zou zeggen stappenmotor (LFR)
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door RedBill »

Jup, klinkt mij ook als de stappenmotor (ook wel stationairregelaar of LFR (Leerlaufsregler)) genoemd.
Heb die van mij vorig jaar ook vervangen. Zelfde symptomen.

Krijg je een motorstoringsmelding? Zo ja, welke?
opel friend forever schreef: 24 apr 2022 12:10 Baai de wee, leuke fillempies en tekst Willem Jan van het zwarte autootje, tog van jouw he ?
Thanks!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door opel friend forever »

Hallo beide Mijn Heren, onzen fout melding is iedere keer lambda sonde vandaar. Mijn motor manneke zal erwel deze gedachte ook wel in zijn bulles hebben gehad. Maar zullen de gedachten kronkel van Mijne Heer die Haai,alsnog deze keer eens te vervangen met een 2de hennekes of dit daadwerkelijk de storing geeft.

Nu heb ik er niet bij geschreven gisteren dat ie wel naar het goede toerental terug valt als we de motor gaan belasten door rijdend op de rem in te drukken, rem loslaten hopla daar zijn we weer.

Kijk jongens, nu ben ik niet boos op Astraatje maar het is gewoon vervelend. Als hij na het starten en bij het uit parkeren maar met je gas moet spelen en je koppeling laat slippen, dat ie anders door dat toerental dan meteen naar voren sprint,en dan dat hels geluid van die uitlaat geeft.Heerlijk buren niet heerlijk. Nou niet meteen roepenen uitlaat vervangen :mrgreen:t

Bedankt voor Uwen reacties,
verblijf ik
Pierre du Limbourg
Meersje
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door opel friend forever »

Haai weer, ben wat vergeten te schrijven naar aanleiding op de reactie van de heer Haaye. Het loop(stappen)motorke is reeds vervangen door enen nieuwen.
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door opel friend forever »

Red Bull + Haaye LFR is vervangen tevens LAMBDA vandaar onze handen in het haar.
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door Ray »

Ik zou er gewoon eens een scope aanhangen en dan kijken welke sensor afwijkende waardes geeft.
De auto geeft storing in de lambdasonde zeg je. Dat betekent niet dat er daadwerkelijk een storing in je lambdasonde zit (hoewel dat wel kan natuurlijk). Het geeft enkel aan dat de lambdasonde een afwijkende waarde geeft van wat de motorcomputer verwacht. De waarde valt buiten de tolerantie. Dan kan het best zo zijn dat het in het inlaattraject fout gaat. Bijvoorbeeld valse lucht, of luchtmassameter. Maar goed, ik zou niet zomaar lukraak dingen gaan vervangen tenzij je ze toevallig als reserve op de plank hebt liggen.
Dus... Eerst dingen meten. Nu blijft het gissen.
opel friend forever
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26

Re: Het moteurke is ziek, agerm.

Bericht door opel friend forever »

Hoi Ray, je reactie gelezen, ik heb hier nog een stuurapperaatje liggen.zal deze er eens tussen gooien en kijken wat ie dan doet. Zal dan het resultaat voor jullie hier plaatsen. Mag het niet baten, dan opzoek naar een scoop.

Groetjes,
Plaats reactie