Black gsi
Geplaatst: 28 mei 2016 22:00
Dit wordt me nieuwe project pagina van mijn Astra.
De oude is heel rommelig geworden en deze ga ik updaten vanaf het stilzetten.
Ik ben begonnen met een rode gsi x20xev, na een lekker koppakking deze vervangen voor een c20xe. Van het een kwam het ander en nu wordt alles nieuw, geupdate en helemaal zoals ik hem wil. Ik ga hem maar 1x aanpakken dus dat doe ik dan ook goed.
Update 05-05-2016
Update 28-05-2016
Me onderstel is naar de poedercoater, als die terug is nog hoogglans spuiten met industrilak en dan alle nieuwe delen monteren. Ook ben ik begonnen met het strippen van de motor ruimte. Ik wil alles zo clean mogelijk krijgen dus alles zal strak gezet worden en weg gewerkt.
Me las werk is nog een beetje braswerk haha maar dat komt door de verf die er niet helemaal af wou en omdat ik geen lasser ben haha.
Ook wil ik zelf me motor ruimte gaan lassen , strakzetten en spuiten.
Accu bak weg en kabel bomen naar binnen.
Mijn bras werk haha
Snel een laag zwart er op tegen de roest.
Tank heb ik 2k hoogglans zwart gespoten ondertussen
En ook al een set nieuwe pakkingen aangezien me blok uit elkaar gaat om na gekeken te worden en een kleine revisie te geven.
Update 31-05-2016
Me zijkant op geschuurd en in de epoxy gezet. Deze week hopelijk me motor er uit halen en de bodem behandelen.
Lekker frotten in de hoeken om alle gaten dicht te lassen
Update 01-06-2016
Ook maar de rechterkant en het kontje helemaal in de epoxy gezet.
Begint er al een stuk beter uit te zien als alles straks in een kleur is.
Ook maar wat moeren gelast om me kabel boom en me voedingskabels vast te zetten.
Zo een motortakel geleend en morgen me blok laten zakken.
Update 02-06-2016
Motor los gehaald en compleet laten zakken, ook alles wat er nog zat maar gelijk gestript. Vanavond een beetje opruimen en beginnen met het kaal maken.
Zo alles er uit gehaald en al begonnen met gaten dicht te lassen en boutjes weg te slijpen.
Update 03-06-2016
Ik had gister wat afbeit gekregen van de spuiter maar ik vond hem niet echt geweldig werken. Toen maar met de staal borstel op de slijptol een hoop naden blank gemaakt en afgelast.
Daarna vlak geschuurd en de verf er afgeschuurd aangezien de vorige lak nie zo geweldig hechte wil ik alles zo veel mogelijk kaal maken.
Nu volgende week nieuwe epoxy halen en zorgen dat de motor ruimte geschuurd is en in de epoxy staat. Dan kan ik beginnen met me plamuurwerk , in de motorruimte wil ik alles zelf plamuren en gaan spuiten. Dit wordt toch een soort mat en is allemaal minder recht als de buitenkant.
Deze kleur had ik in gedachte voor de motorruimte en andere details.
Net me velgen opgehaald bij de spuiter, gestraald en klaar voor primer.
Als ze in de primer staan gaan ze naar een maat van me die de rand op de draaibank netjes opschoont
Update 06-06-2016
Primers gehaald bij de spuiter, zou primer, epoxy en normale. Nu kan ik weer mooi vooruit.
Update 07-06-2016
Eerst een standaard gemaakt om me velgen te spuiten, dun laagje alu primer en daarna alvast 1 dikke laag Grondlak.
Als het gehard is goed schuren en nog een laag zodat die goed strak is en alle kleine krassen weg zijn.
Update 22-06-2016
Ondertussen me onderstel opgehaald en powerflex besteld.
Gelijk maar begonnen met passen / opbouwen van wat nieuw spul.
Nu moet ik nog opzoek naar anker platen en remklauwen van een 9-3 zodat ik 286mm schijven achter heb.
Update 25-06-2016
Me powerflex is binnen
Gelijk maar begonnen met passen.
Met een hamer de rubbers er uitgeslagen en met de lijmtang ze er weer netjes ingeperst.
De oude is heel rommelig geworden en deze ga ik updaten vanaf het stilzetten.
Ik ben begonnen met een rode gsi x20xev, na een lekker koppakking deze vervangen voor een c20xe. Van het een kwam het ander en nu wordt alles nieuw, geupdate en helemaal zoals ik hem wil. Ik ga hem maar 1x aanpakken dus dat doe ik dan ook goed.
Update 05-05-2016
Update 28-05-2016
Me onderstel is naar de poedercoater, als die terug is nog hoogglans spuiten met industrilak en dan alle nieuwe delen monteren. Ook ben ik begonnen met het strippen van de motor ruimte. Ik wil alles zo clean mogelijk krijgen dus alles zal strak gezet worden en weg gewerkt.
Me las werk is nog een beetje braswerk haha maar dat komt door de verf die er niet helemaal af wou en omdat ik geen lasser ben haha.
Ook wil ik zelf me motor ruimte gaan lassen , strakzetten en spuiten.
Accu bak weg en kabel bomen naar binnen.
Mijn bras werk haha
Snel een laag zwart er op tegen de roest.
Tank heb ik 2k hoogglans zwart gespoten ondertussen
En ook al een set nieuwe pakkingen aangezien me blok uit elkaar gaat om na gekeken te worden en een kleine revisie te geven.
Update 31-05-2016
Me zijkant op geschuurd en in de epoxy gezet. Deze week hopelijk me motor er uit halen en de bodem behandelen.
Lekker frotten in de hoeken om alle gaten dicht te lassen
Update 01-06-2016
Ook maar de rechterkant en het kontje helemaal in de epoxy gezet.
Begint er al een stuk beter uit te zien als alles straks in een kleur is.
Ook maar wat moeren gelast om me kabel boom en me voedingskabels vast te zetten.
Zo een motortakel geleend en morgen me blok laten zakken.
Update 02-06-2016
Motor los gehaald en compleet laten zakken, ook alles wat er nog zat maar gelijk gestript. Vanavond een beetje opruimen en beginnen met het kaal maken.
Zo alles er uit gehaald en al begonnen met gaten dicht te lassen en boutjes weg te slijpen.
Update 03-06-2016
Ik had gister wat afbeit gekregen van de spuiter maar ik vond hem niet echt geweldig werken. Toen maar met de staal borstel op de slijptol een hoop naden blank gemaakt en afgelast.
Daarna vlak geschuurd en de verf er afgeschuurd aangezien de vorige lak nie zo geweldig hechte wil ik alles zo veel mogelijk kaal maken.
Nu volgende week nieuwe epoxy halen en zorgen dat de motor ruimte geschuurd is en in de epoxy staat. Dan kan ik beginnen met me plamuurwerk , in de motorruimte wil ik alles zelf plamuren en gaan spuiten. Dit wordt toch een soort mat en is allemaal minder recht als de buitenkant.
Deze kleur had ik in gedachte voor de motorruimte en andere details.
Net me velgen opgehaald bij de spuiter, gestraald en klaar voor primer.
Als ze in de primer staan gaan ze naar een maat van me die de rand op de draaibank netjes opschoont
Update 06-06-2016
Primers gehaald bij de spuiter, zou primer, epoxy en normale. Nu kan ik weer mooi vooruit.
Update 07-06-2016
Eerst een standaard gemaakt om me velgen te spuiten, dun laagje alu primer en daarna alvast 1 dikke laag Grondlak.
Als het gehard is goed schuren en nog een laag zodat die goed strak is en alle kleine krassen weg zijn.
Update 22-06-2016
Ondertussen me onderstel opgehaald en powerflex besteld.
Gelijk maar begonnen met passen / opbouwen van wat nieuw spul.
Nu moet ik nog opzoek naar anker platen en remklauwen van een 9-3 zodat ik 286mm schijven achter heb.
Update 25-06-2016
Me powerflex is binnen
Gelijk maar begonnen met passen.
Met een hamer de rubbers er uitgeslagen en met de lijmtang ze er weer netjes ingeperst.