PARK HISTORIA BEST 2/8/15

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

PARK HISTORIA BEST 2/8/15

Bericht door pluggie »

Sja.... Dat was bijzonder. 5 bezoekers ofzo.
Het restaurant loopt als een trein.

De helft van bevrijdende vleugels is weg en daar zit een "speelgoed van vroeger" museum met barbies en lampjes.
Een soort "abandonded places" maar dan met de electriciteit nog aan. Echt heeelemaal verlaten.

Deze kende ik nog niet:
Afbeelding

Waco "256174". Weet iemand daar meer van? (dit is niet die nep replica die ze hebben)




De Starfighter en MiG-21 zijn weg. En de (zwitserse) Hetzer ook. Geweldig bezoek, kinder kilometer: Abandonded places:
Bij vertrek en uitgang wilde ik toch nog iets vragen. "Jullie hadden toch een T-34?".

Erna met een HEEL aardige vrouw door de bossen naar de opslag. Mooie hal; 2 Rijdende tanks, Stalin orgel en nog stuk of 7 rijdend; hell yeah.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn telefoon bakt er geen klap van in het donker
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: PARK HISTORIA BEST 2/8/15

Bericht door pluggie »

Die tank iemand enig idee wat dat is? En ik zou wel eens willen weten of dat frame echt is en/of iemand s/n weet?
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: PARK HISTORIA BEST 2/8/15

Bericht door pluggie »

ik heb dit op 5 fora gezet:

n.p.quist schreef:
Gold schreef:
pluggie schreef:Weet iemand , of wat die laatste tank is?
ik gok op een M46 Patton. ( alleen Patton roepen is makkelijker, dan heb je de M46, 47, 48 en 60 in 1 klap )
Is een Pz61, een Zwitserse tank!

Het is nummertje M77620

Best wel een bijzonder voertuig, zoveel zijn er niet van gebouwd, is trouwens al een behoorlijke tijd in het bezit van het museum.

Als je interesse in deze voertuigen hebt is dit wel een aardige link: http://www.massimocorner.com/afv/Surviv ... 8_Pz61.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
En
Aviator schreef:
Aviator schreef:
pluggie schreef:Iemand een compleet serial op die glider?
Krijn, als jouw "256174" (stond dat ergens op de verzameling latjes?) klopt, zal het waarschijnlijk de bij Pratt-Read gebouwde Waco CG-4A-PR 42-56174 betreffen.
Dat is er een uit de batch 42-56108 t/m 42-56607. Een stuk of 40 daarvan zijn naar de RAF gegaan als Hadrian II.
Inmiddels heb ik op http://www.bhic.nl/thread/view/page/7776/0 het volgende gevonden:

Code: Selecteer alles

Peter van Kaathoven zei op 20 november 2012 om 17:06 uur 

Op 18 september 1944 lande er een Amerikaanse Waco CG-4A Hadrian zweefvliegtuig op het landgoed Bergenshuizen. Dit was de tweede dag van de Operatie Market-Garden. Dit vliegtuig werd gevlogen door Piloot F/O Chester Ritter. Het had 13 militairen en een kleine mortier aan boord. Alle militairen overleefde de noodlanding en hielden zich schuil op het landgoed. Verzetsman Marinus Verhagen, uit Esch vond hen en bracht alle militairen naar de Kampina. Van het toestel 42-56174 werden de wielen en het geraamte een lange tijd bewaard. De wielen hebben deel uitgemaakt van de platte wagen van boer Joseph Hooijman die op het landgoed woonde. De platte kar kreeg een tweede leven als hooikar bij boer Albert Peijnenburg in Esch. Het geraamte van de zwever is door Esschenaar Jos van Esch geheel betimmerd met planken als hok voor jonge kalveren. Sinds enkele jaren zijn deze stukken onderdeel van de collectie van het museum Bevrijdende Vleugels in Best. Naast de wielen en het geraamte zijn er in Best ook nog ander originele onderdelen te vinden. Een stuur, een stuk linnen doek met daarop een Amerikaanse ster en het serial van de kist. Zie deze website: http://www.oisterwijk-marketgarden.com/airbornes_op_de_kampina.html .
Greetz,
Ad
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: PARK HISTORIA BEST 2/8/15

Bericht door astra-gsi-666 »

cool krijn dat oud legermatrial.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: PARK HISTORIA BEST 2/8/15

Bericht door RedBill »

Stoer dat er historische gegevens over dit spul beschikbaar is. Is heel waardevol!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie