c20xe slaat niet aan

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
transeurope
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2014 20:46

c20xe slaat niet aan

Bericht door transeurope »

Hoi beste GSI rijders, ik ben Davy Castro 30 jaar en van Alken (Limburg, Belgie). Ben al een jaar of 6 in bezit van een astra gsi c20xe van 1992. Nu start mijn GSI enkel nog als ik de temperatuursensor die aan thermostaat zit uittrek. Deze sensor de brede met twee pinnetjes stuurt de motronic gelezen hier op forum. De motor draait dan rond 2000 toeren wanneer ik hem terug insteek valt de motor direct stil. Heb al nieuwe sensor gezet maar helpt niet. Draden ook gemeten blauw/bruin en op de motor 5v maar massa blauwe draad van sensor niets. Heb deze draad gevolgt en komt aan groene stekker die langs branstofpomprelais zit en loopt zo door naar de etc unit. Mischien dat hier mensen met kennis zitten daarom raadpleeg ik eens dit forum ben elektrisch niet zo sterk. Groeten davy
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door Laagvlieger »

Is je massa nog heel van die sensor?
Meestal zit daar overgangsweerstand in verlies je een aantal volt in de massadraad.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
transeurope
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2014 20:46

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door transeurope »

Meet meestal gewoon met signaal van de multimeter, maar als ik weerstand meet van die draad is dat heel laag 0,4 à 0,6 ohm. Mischien dat ik toch een nieuwe draad moet trekken en het in de kleinigheden zit. Had vanmiddag nog wat gepruld aan de gsi maar nu start hij zelfs niet meer. Wanneer ik starte klapperde brandstofpomprelaitje meteen en mijn toerentalnaad sloeg hevig uit.
Ergens een massaprobleem of zoiet want die startmotor is maar 2 tal jaar oud. Alvast bedankt ga in de week nog wat prullen aan hem als ik tijd heb rij met een gewone astra f diesel en de gsi is meer hobby wagen maar staat wel al een jaar of twee stil. Laat hem wel regelmatig draaien maar dit verklaard mischien ook wat kleine problemen.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door RedBill »

transeurope schreef:Meet meestal gewoon met signaal van de multimeter, maar als ik weerstand meet van die draad is dat heel laag 0,4 à 0,6 ohm. Mischien dat ik toch een nieuwe draad moet trekken en het in de kleinigheden zit. Had vanmiddag nog wat gepruld aan de gsi maar nu start hij zelfs niet meer. Wanneer ik starte klapperde brandstofpomprelaitje meteen en mijn toerentalnaad sloeg hevig uit.
Ergens een massaprobleem of zoiet want die startmotor is maar 2 tal jaar oud. Alvast bedankt ga in de week nog wat prullen aan hem als ik tijd heb rij met een gewone astra f diesel en de gsi is meer hobby wagen maar staat wel al een jaar of twee stil. Laat hem wel regelmatig draaien maar dit verklaard mischien ook wat kleine problemen.
Hevig uitslaan van je toerentalnaald duidt op een massaprobleem. Tip: kijk eens of je nog goede massa hebt op je injectorrail. Als daar je massadraadjes los zijn (2 stuks) dan heb je precies het gedrag dat je hier beschrijft.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door Laagvlieger »

Zoals ik al zei massa. Bedenk dat je dergelijke overgangsweerstanden alleen onder belasting kan meten!!!
Onbelast kan de weerstand laag zijn. Tot er serieus stroom door vloeit dan wordt de weerstand hoger.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
transeurope
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2014 20:46

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door transeurope »

Hoi, mijn astra gsi start al terug goed. Heb de raad van RedBill gevolgd en de oogjes van de massadraden en contactpunten op de injectierail goed proper gemaakt. Ook heb ik een nieuwe massadraad aan de versnellingsbak gehangen zat veel corrosie op en de metalen balk waar die brede draad tegen geschroefd staat goed blank gemaakt. Deze draad zit goed weggestoken. Het probleem met de temperatuursensor is voorlopig nog maar ga de volgende dagen nog wat verder prullen aan de auto.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door RedBill »

transeurope schreef:Hoi, mijn astra gsi start al terug goed. Heb de raad van RedBill gevolgd en de oogjes van de massadraden en contactpunten op de injectierail goed proper gemaakt. Ook heb ik een nieuwe massadraad aan de versnellingsbak gehangen zat veel corrosie op en de metalen balk waar die brede draad tegen geschroefd staat goed blank gemaakt. Deze draad zit goed weggestoken. Het probleem met de temperatuursensor is voorlopig nog maar ga de volgende dagen nog wat verder prullen aan de auto.
Mooi!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
transeurope
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2014 20:46

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door transeurope »

Hoi, gsi freaks heb mijn astra gsi eens uitgelezen met paperclip methode en kom op storing 33 uit "AGR underdruckschakelventil-Spannung zu niedrig". Weet niet echt wat het betekend. Heb ook nieuwe massadraad getrokken getrokken voor temperatuursensor van motronic maar helpt voorlopig niet. Heb schrik dat ik de computer beschadigd heb door massaprobleem zou dit kunnen. Groeten davy
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door pascal1109 »

Weet niet waar je gekeken hebt, maar hier zie ik storing 33 als:
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... .htm#bosch
Inlet manifold pressure sensor - Voltage too high
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
transeurope
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2014 20:46

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door transeurope »

Ja storing is anders had gekeken hier op de site met onderwerp "zelf uitlezen met paperclip methode". Bart(astra) heeft daar een lijst gepost met storingen.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door RedBill »

De Motronic slopen met het massaprobleem zal niet zo heel snel gebeuren. De ECU's uit die tijd zijn enorm robuust. Eigenlijk alleen een te hoge spanning, of kortsluiting is een direct risicao voor de Motronic.
De kans is eerder aanwezig dat er nog een knelpunt in één van de sensoren of de bedrading zit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
transeurope
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2014 20:46

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door transeurope »

Hoi, mijn astra gsi start en draaid terug mooi sinds vorig weekend. Wou nog even de punten opnoemen waar mijn problemen zaten mischien dat andere dit ook ooit kunnen gebruiken bij gelijkaardige problemen. Nieuwe massadraad aan versnellingsbak en chassipunt goed blank gemaakt. Massapunten en oogjes van massadraden op injectierail goed proper gemaakt. Nieuwe massadraad getrokken van de temperatuursensor die de motronic gebruikt voor te sturen en alles proper gesoldeerd. Ook heb ik een nieuw brandstofdrukregelklepje gezet blijkbaar was er iets niet goed aan de oude want kon moeilijk druk op de injectierail houden. Had dit gemerkt wanneer ik wat startte en dan op het ventieltje ging drukken er kwam wel benzine uit maar niet echt fel onder druk precies of het klepje half open bleef. Groeten davy
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door pascal1109 »

transeurope schreef:Hoi, mijn astra gsi start en draaid terug mooi sinds vorig weekend. Wou nog even de punten opnoemen waar mijn problemen zaten mischien dat andere dit ook ooit kunnen gebruiken bij gelijkaardige problemen.
Dit is top :worship:
Zouden meer mensen moeten doen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: c20xe slaat niet aan

Bericht door RedBill »

Mooi! Goed dat je het ook nog even laat weten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie