mag weg
mag weg
Gisteren in Frankfurt een Astra GT gehaald.
Interieur is echt in bijzonder mooie staat, niks doorgezakt of gesleten.
Motorruimte is als nieuw, en de buitenkant is op een kras op de deur en roest bij de tankdop ( behandeld ) in super mooie staat.
Is een auto die in 1993 nieuw besteld is door een medewerker vd Opel fabriek dus hij is luxe uitgerust:
* CV met safelock
* Origineel fabrieksalarm
* SC303 Radio
* El. ramen vóór
* ABS
* Schuif/kanteldak
etc. Heb hem gekocht vd 2e eigenaar die hem sinds 1994 had. Altijd binnen gestaan en bijzonder zuinig op geweest.
Die man had het er dan ook best moeilijk mee dat hij weg ging na 19 jr
Interieur is echt in bijzonder mooie staat, niks doorgezakt of gesleten.
Motorruimte is als nieuw, en de buitenkant is op een kras op de deur en roest bij de tankdop ( behandeld ) in super mooie staat.
Is een auto die in 1993 nieuw besteld is door een medewerker vd Opel fabriek dus hij is luxe uitgerust:
* CV met safelock
* Origineel fabrieksalarm
* SC303 Radio
* El. ramen vóór
* ABS
* Schuif/kanteldak
etc. Heb hem gekocht vd 2e eigenaar die hem sinds 1994 had. Altijd binnen gestaan en bijzonder zuinig op geweest.
Die man had het er dan ook best moeilijk mee dat hij weg ging na 19 jr
Laatst gewijzigd door Mr.F op 10 okt 2014 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Astra GT 5Drs '93
Hij zal het er niet zo moeilijk mee hebben hoe jij hem behandeld denk ik.
Maar leuk wagentje zo ,ziet er goed uit.
Maar leuk wagentje zo ,ziet er goed uit.
Re: Astra GT 5Drs '93
netjes, wat voor motor?
Re: Astra GT 5Drs '93
Een C16NZ met 162.800 km.
En een koud-start regelaar
En een koud-start regelaar
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra GT 5Drs '93
hoe kom je toch altijd aan die gave astra,s, .
en altijd een bijzonder verhaal,echt een mooi ding.
danny gsi 666
en altijd een bijzonder verhaal,echt een mooi ding.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra GT 5Drs '93
Mooi hoor! En een erg net grijs interieur!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra GT 5Drs '93
Heeft deze originele GM wieldoppen die op de Astra geleverd zijn?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra GT 5Drs '93
Ja klopt dit zijn de standaard astra gt wieldoppen.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra GT 5Drs '93
Prachtige Astra zeg!
Re: Astra GT 5Drs '93
Zo, de Astra is bij de RDW geweest en alles was in orde.
Heb alleen een duits papier me terug gekregen maar die moet nu weer opgestuurd worden naar de RDW anders kan het kenteken niet aangevraagd worden.
Had op mn wensenlijstje staan de handelsbenaming, of die als Astra GT kon. Dat was mogelijk maar daar moest €27,- voor betaald worden
En aangezien ik niet mee was naar het rdw is daarmee ingestemd dus nu wordt de handelsbenaming zelfs: ASTRA TAILGATE GT C1.6NZ E2
Het is dus wel mogelijk!
Vandaag even de nieuwe michelin banden eraan gedraaid en vd week heb ik de accu en thermostaat vervangen.
Heb alleen een duits papier me terug gekregen maar die moet nu weer opgestuurd worden naar de RDW anders kan het kenteken niet aangevraagd worden.
Had op mn wensenlijstje staan de handelsbenaming, of die als Astra GT kon. Dat was mogelijk maar daar moest €27,- voor betaald worden
En aangezien ik niet mee was naar het rdw is daarmee ingestemd dus nu wordt de handelsbenaming zelfs: ASTRA TAILGATE GT C1.6NZ E2
Het is dus wel mogelijk!
Vandaag even de nieuwe michelin banden eraan gedraaid en vd week heb ik de accu en thermostaat vervangen.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra GT 5Drs '93
Klinkt haast als Maffia praktijk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra GT 5Drs '93
Je zou het haast wel denken jah,
De papierwinkel is nu eindelijk voor zover ik weet in orde en correct ingvuld zodat alles nu richting de RDW/Belasting is vertrokken.
Nu dus wachten op het kenteken
De papierwinkel is nu eindelijk voor zover ik weet in orde en correct ingvuld zodat alles nu richting de RDW/Belasting is vertrokken.
Nu dus wachten op het kenteken
Re: Astra GT 5Drs '93
Het kenteken zit er een nu poosje op en hij is weer 1000 nederlandse kilometers rijker.
En maandje geleden de accu, thermostaat, koelvloeistof, olie + filter, luchtfilter, interieurfilter en bougies vervangen
Vorige week heb ik de bodem in de dinitrol gezet, want ook in de winter moet-ie bikkelen
Daarna de achterschermen en dorpels in de dinitrol ml gezet
Gisteren nog een ABS sensor vooraan vervangen, het abs lampje ging steeds vaker branden.
Koste maar 140 euro origineel..
Dinsdag nog een originele opel astra gt einddemper ophalen, gloednieuw en origineel opel.
Van het weekend even eronder knallen.
En maandje geleden de accu, thermostaat, koelvloeistof, olie + filter, luchtfilter, interieurfilter en bougies vervangen
Vorige week heb ik de bodem in de dinitrol gezet, want ook in de winter moet-ie bikkelen
Daarna de achterschermen en dorpels in de dinitrol ml gezet
Gisteren nog een ABS sensor vooraan vervangen, het abs lampje ging steeds vaker branden.
Koste maar 140 euro origineel..
Dinsdag nog een originele opel astra gt einddemper ophalen, gloednieuw en origineel opel.
Van het weekend even eronder knallen.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra GT 5Drs '93
Die kan er weer even tegen dan!
Ik wil van de winter de 3 Astra's ook behandelen (mijne alleen wat bijwerken. Is namelijk al eens eerder volledig getectyleerd+ML). Welke Dinitrol heb jij gebruikt voor de onderzijde en hoeveel?
Mag ook per pm als je wilt.
Ik wil van de winter de 3 Astra's ook behandelen (mijne alleen wat bijwerken. Is namelijk al eens eerder volledig getectyleerd+ML). Welke Dinitrol heb jij gebruikt voor de onderzijde en hoeveel?
Mag ook per pm als je wilt.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra GT 5Drs '93
Goed bezig hoor! Zo houd je de astra in topconditie!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra GT 5Drs '93
Thanks
Heb het even nagekeken op de bon. Voor de bodemplaat heb ik Dinitrol 482 Bodembescherming spuitbus gebruikt. Had 3 bussen besteld maar raad je aan er 4 te bestellen.
De Dinitrol ML in de dorpels/achterschermen/deuren en motorkap: Dinitrol ML Spuitbus ook 3 stuks, en da's wel genoeg
Als je wilt weten wat het kost en waar te bestellen stuur maar even een PB, zo gek duur is het iig niet!
Heb het even nagekeken op de bon. Voor de bodemplaat heb ik Dinitrol 482 Bodembescherming spuitbus gebruikt. Had 3 bussen besteld maar raad je aan er 4 te bestellen.
De Dinitrol ML in de dorpels/achterschermen/deuren en motorkap: Dinitrol ML Spuitbus ook 3 stuks, en da's wel genoeg
Als je wilt weten wat het kost en waar te bestellen stuur maar even een PB, zo gek duur is het iig niet!
Re: Astra GT 5Drs '93
Wat voor kenteken heb jij op de auto? is dat zo`n duits export kenteken waarmee je ook in nederland mag rijden?
Die met hele gele vakje mag niet toch? is wel handig als ik dat even weet als ik ooit nog eens een gsi vind in duitsland kan ik die rijdend ophalen.
Die met hele gele vakje mag niet toch? is wel handig als ik dat even weet als ik ooit nog eens een gsi vind in duitsland kan ik die rijdend ophalen.
Re: Astra GT 5Drs '93
Dat duitse kenteken aanvragen duurde echt f*cking lang, zowat de hele middag.
Met de verkoper zijn we naar de Zulassungsstelle gegaan, die was alleen de ochtenden open muv donderdag,
Daar op tijd aangekomen moesten we ons aanmelden bij een loket en we konden daarna de nummerplaten van de auto afhalen, en afgeven incl de papieren.
Deze werden vernietigd en de papieren kregen we weer ongeldig verklaard terug. Toen zijn we een verzekering voor het Ausfuhrkennzeichen gaan kopen aan een ander loket daarzo.
Met die verzekering kan je zo'n kenteken aanvragen. De voorwaarde is wel dat hij dus zo'n verzekering heeft en een geldige AU en HU. Daarna konden we belasting betalen aan weer een ander loket. Toen kon je een nummertje trekken (we hadden iets van 145 en ze waren bij 80 ) en dat ging langzaaaam Hebben dr 2 uur gewacht. Toen eindelijk aan de beurt om nieuwe papieren aan te vragen en dat wat zo gebeurd. Daarna nummerplaten laten maken en toen moesten ze de Astra nog zien + chassisnr en de nummerplaten kregen een stickertje.
Kosten waren zo'n 140 euro.
Had het geluk dat die man erg vriendelijk en behulpzaam was, hij bleef tot we klaar waren, dikke klasse
Echter zou ik als je de kans hebt hem ophalen met een trailer ofzo. En vraag of de verkoper mee wilt, alleen is het geen doen en bovendien moet je in het bezit zijn van een duits banknummer
Met de verkoper zijn we naar de Zulassungsstelle gegaan, die was alleen de ochtenden open muv donderdag,
Daar op tijd aangekomen moesten we ons aanmelden bij een loket en we konden daarna de nummerplaten van de auto afhalen, en afgeven incl de papieren.
Deze werden vernietigd en de papieren kregen we weer ongeldig verklaard terug. Toen zijn we een verzekering voor het Ausfuhrkennzeichen gaan kopen aan een ander loket daarzo.
Met die verzekering kan je zo'n kenteken aanvragen. De voorwaarde is wel dat hij dus zo'n verzekering heeft en een geldige AU en HU. Daarna konden we belasting betalen aan weer een ander loket. Toen kon je een nummertje trekken (we hadden iets van 145 en ze waren bij 80 ) en dat ging langzaaaam Hebben dr 2 uur gewacht. Toen eindelijk aan de beurt om nieuwe papieren aan te vragen en dat wat zo gebeurd. Daarna nummerplaten laten maken en toen moesten ze de Astra nog zien + chassisnr en de nummerplaten kregen een stickertje.
Kosten waren zo'n 140 euro.
Had het geluk dat die man erg vriendelijk en behulpzaam was, hij bleef tot we klaar waren, dikke klasse
Echter zou ik als je de kans hebt hem ophalen met een trailer ofzo. En vraag of de verkoper mee wilt, alleen is het geen doen en bovendien moet je in het bezit zijn van een duits banknummer
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra GT 5Drs '93
Thanks!
en zie PB
en zie PB
Re: Astra GT 5Drs '93
hmm,dan heb jij inderdaad een goeie verkoper getroffen via importautos.nl is ook het een en ander te regelen alleen geven die volgens mij een kenteken waar je weer niet mee in NL mag rijden.Mr.F schreef:Dat duitse kenteken aanvragen duurde echt f*cking lang, zowat de hele middag.
Met de verkoper zijn we naar de Zulassungsstelle gegaan, die was alleen de ochtenden open muv donderdag,
Daar op tijd aangekomen moesten we ons aanmelden bij een loket en we konden daarna de nummerplaten van de auto afhalen, en afgeven incl de papieren.
Deze werden vernietigd en de papieren kregen we weer ongeldig verklaard terug. Toen zijn we een verzekering voor het Ausfuhrkennzeichen gaan kopen aan een ander loket daarzo.
Met die verzekering kan je zo'n kenteken aanvragen. De voorwaarde is wel dat hij dus zo'n verzekering heeft en een geldige AU en HU. Daarna konden we belasting betalen aan weer een ander loket. Toen kon je een nummertje trekken (we hadden iets van 145 en ze waren bij 80 ) en dat ging langzaaaam Hebben dr 2 uur gewacht. Toen eindelijk aan de beurt om nieuwe papieren aan te vragen en dat wat zo gebeurd. Daarna nummerplaten laten maken en toen moesten ze de Astra nog zien + chassisnr en de nummerplaten kregen een stickertje.
Kosten waren zo'n 140 euro.
Had het geluk dat die man erg vriendelijk en behulpzaam was, hij bleef tot we klaar waren, dikke klasse
Echter zou ik als je de kans hebt hem ophalen met een trailer ofzo. En vraag of de verkoper mee wilt, alleen is het geen doen en bovendien moet je in het bezit zijn van een duits banknummer
Re: Astra GT 5Drs '93 / Astra CD Alive! :)
Sinds gisteren is de Astra CD 1.6Si ook weer terug op de weg, helaas heeft-ie sinds Mei stil gestaan.
De koppakking + distributieriem zijn vervangen. En natuurlijk het gedeukte zijscherm. Toen ik hem verder eindelijk klaar wou maken was de bodem zeiknat vooraan wat veroorzaakt werdt door een verkeerd gemonteerde waterkeerplaat...
Ok, het interieur er dan maar uit en alles drogen met een kacheltje en simpelweg paar weken laten staan met zoda het ging de ramen open.
Dat is 2 weken terug weer terug gebouwd en hij blijft kurk droog gelukkig. Toen werdt het vorig weekend tijd om hem van binnen eens lekker schoon te maken:
Foto heeft rare kleur omdat-ie binnen stond..
En om de buitenkant eens flink onder handen te nemen, waar ik natuurlijk vergeten ben foto's van te maken dus die volgen woensdag
Hier iig een foto van toen ik hem kocht in 2011 met 68.000 km
Afgelopen zaterdag was het tijd om de puntjes op de Si te zetten op mn werk.
De Olie + filter zijn ververst, de bodem in de Dinitrol Bodembescherming gezet, Brandstofsysteem reiniger erin, einddemper vervangen en de accu vervangen.
Vanmiddag een kleine 100 km ermee gereden en hij begint weer aardig goed te lopen, volgende week na kerst nog een grote rit ermee en dan gaat-ie of de garage in of op marktplaats want helaas moet er 1 auto weg Ofwel de GT of de GLS met leren interieur of deze CD.. Moeilijkkk
Als deze blijft ( denk het wel :p) zal hij in iedergeval binnenkort nog naar de schadehersteller gaan om paar kleine roestplekjes aan de randjes vd achterschermen, binnenzijde motorkap en slotplaat weg te halen.
En om het oude zijscherm weer in ere te herstellen en GOED te laten spuiten natuurlijk
De koppakking + distributieriem zijn vervangen. En natuurlijk het gedeukte zijscherm. Toen ik hem verder eindelijk klaar wou maken was de bodem zeiknat vooraan wat veroorzaakt werdt door een verkeerd gemonteerde waterkeerplaat...
Ok, het interieur er dan maar uit en alles drogen met een kacheltje en simpelweg paar weken laten staan met zoda het ging de ramen open.
Dat is 2 weken terug weer terug gebouwd en hij blijft kurk droog gelukkig. Toen werdt het vorig weekend tijd om hem van binnen eens lekker schoon te maken:
Foto heeft rare kleur omdat-ie binnen stond..
En om de buitenkant eens flink onder handen te nemen, waar ik natuurlijk vergeten ben foto's van te maken dus die volgen woensdag
Hier iig een foto van toen ik hem kocht in 2011 met 68.000 km
Afgelopen zaterdag was het tijd om de puntjes op de Si te zetten op mn werk.
De Olie + filter zijn ververst, de bodem in de Dinitrol Bodembescherming gezet, Brandstofsysteem reiniger erin, einddemper vervangen en de accu vervangen.
Vanmiddag een kleine 100 km ermee gereden en hij begint weer aardig goed te lopen, volgende week na kerst nog een grote rit ermee en dan gaat-ie of de garage in of op marktplaats want helaas moet er 1 auto weg Ofwel de GT of de GLS met leren interieur of deze CD.. Moeilijkkk
Als deze blijft ( denk het wel :p) zal hij in iedergeval binnenkort nog naar de schadehersteller gaan om paar kleine roestplekjes aan de randjes vd achterschermen, binnenzijde motorkap en slotplaat weg te halen.
En om het oude zijscherm weer in ere te herstellen en GOED te laten spuiten natuurlijk
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra GT 5Drs '93
Waarom heb je er voor gekozen om de grijze weg te doen?
En het uitlaatje ziet er weer netjes uit!
En het uitlaatje ziet er weer netjes uit!
Re: Astra GT 5Drs '93
Die zilvere gaat zeker niet weg en de GT ook liever niet voorlopig dus dan blijft deze over:D