Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

Yo mensen!

Een gehele introductie is niet meer nodig aangezien ik me al heb voorgesteld! En verder is de auto ook wel redelijk bekend bij de meeste. Zoals jullie weten ben ik na zeggen de zoveelste eigenaar van deze GSI! ( Je zou bijna zeggen dat er een vloek op zit met zoveel eigenaren! ) Laatste eigenaar was hier bekend als rickdice die al aardig wat verandering/verbetering aan de auto heeft gedaan.

Echter moet er toch nog aardig wat puntjes op de i gezet worden want toen ik de auto kocht was het 1 en ander toch nog wel mis mee.

Wat al gedaan is!

- Kofferklep afdek kap ontbrak CHECK
- Wielen voor balanceren CHECK
- A style rechts zat er niet meer op ( links was zwart met sky leer , beide kanten zitten nu mooie grijze op inplaats van ongelijke ) CHECK
- Schakelstangen moesten afgesteld worden dit i.v.m dat hij niet naar ze 5de versnelling ging. CHECK
- Kofferklep motortje vervangen ( oude was stuk ) CHECK

Nog te doen!

- Digidach moet nagekeken worden want hij telt momenteel de dag km's niet bij en de algemene km stand! Oftewel heel irritant!
- Uitlaat moet gelast worden
- Krukaskeering beide zijde vervangen
- Carterpan pakking vervangen
- Instaplijst/Dorpelkap onbreekt ( sinds vandaag op marktplaats gevonden ) die komt er aan.
- Distributie bescherm kap onbreekt ( ook sinds vandaag via marktplaats gevonden ) komt er ook aan.
- Wielen rondom poedercoaten ( na de winter zal ik dit doen ) en banden verwisselen van 215/40/16 wil ik naar 205/45/16 rondom gaan.
- Auto proffesioneel laten polijsten ( hier en daar klein beetje sinasappel in de lak ) verder overigens wel netjes gedaan hoor!
- Andere koplampen en achterlichten erin.
- Wat kleine zwart/witte accenten in de auto. ( Heb al een leuke handrem en pookhoes knop besteld in het zwart wit )
- Bestuurders stoel zitting moet gemaakt worden na 1 dag doorheen gezakt. Rubber is door de lengte gescheurd. Zit kut nu en het lijkt alsof ik 1.50m ben inplaats van 1.85m !

Ik denk dat dit het voorlopig wel even is, ill keep you guys updated!

Oftewel mensen de auto heb toch aardig wat TLC nodig om hem netjes te krijgen! Maar ik ben er hard mee bezig maar de centjes gaan ook hard!

Ik houd jullie op de hoogte en foto's zullen spoedig volgen aangezien jullie daar nogal van houden ik ook trouwens haha!
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door AlexAstra »

succes met de reparatie's, en ben benieuwd naar wat je ervan gaat maken!
komt goed zo te lezen :D

Gr.
Alex.
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door just_nll »

benjamin over de zitting zijn we volop mee bezig we gaan toch n nieuwe maken ipv de oude herstellen alleen effe tijd vinden :P aangezien we komende week de krukaskeringen gaan doen etc etc
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

just_nll schreef:benjamin over de zitting zijn we volop mee bezig we gaan toch n nieuwe maken ipv de oude herstellen alleen effe tijd vinden :P aangezien we komende week de krukaskeringen gaan doen etc etc
Yo John! Oke man dat is wel balen maar heb vertrouwen dat dat wel goed komt gap waardeer het enorm!

Thanks voor de stimulance Alex! Zoals ik al zei hou de liefhebbers hier updated wanneer ik kan!
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door just_nll »

BenjaminGSI schreef:
just_nll schreef:benjamin over de zitting zijn we volop mee bezig we gaan toch n nieuwe maken ipv de oude herstellen alleen effe tijd vinden :P aangezien we komende week de krukaskeringen gaan doen etc etc
Yo John! Oke man dat is wel balen maar heb vertrouwen dat dat wel goed komt gap waardeer het enorm!

Thanks voor de stimulance Alex! Zoals ik al zei hou de liefhebbers hier updated wanneer ik kan!
ik zal ook wel foto s posten nog :wink: zodra de bak er af gaat
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door Vincent_R »

Erg leuk om te lezen dat er veel tijd en moeite in gestoken wordt om de Astra weer netjes te krijgen! :shiny:
Gebruikersavatar
petrolhead
forum-gebruiker
Berichten: 240
Lid geworden op: 11 apr 2012 17:08

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door petrolhead »

Vind het een hele mooie astra, succes met je reparatie's en updates.
Deze ga ik volgen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

petrolhead schreef:Vind het een hele mooie astra, succes met je reparatie's en updates.
Deze ga ik volgen. :mrgreen:
Thanks Petrol! Ja gaat goed komen John helpt me enorm veel dus daar ben ik enorm blij om en erg dankbaar voor!

Ik ga trouwens eind november lang weekend naar motor show Essen! Heb tegen die tijd wat centjes weer dus hoop wat leuke dingetjes tegen te komen voor de astra!

Zoals een knappe goede pasvorm automatten set en pedalen setje dat soort dingen achterlichten/koplampen wie weet wat voor moois ik tegen kom voor een interessante prijs!
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door Laserlite »

Nice ride! Veel succes met de reparaties aan de gsi :mrgreen:

Wat moeten de koplampen eventueel kosten als ze verkoop ingaan? :oops:
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

Laserlite schreef:Nice ride! Veel succes met de reparaties aan de gsi :mrgreen:

Wat moeten de koplampen eventueel kosten als ze verkoop ingaan? :oops:
Uhm geen idee nog lasterlite! Ze staan niet verkeerd ofzo maar wil toch uiteindelijk andere! Voor nu blijven ze nog even zitten moet eerst andere kopen dan zal ik ze waarschijnlijk wel aanbieden!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door Bart(astra) »

Verwacht niet te veel van Essen.
Natuurlijk sowieso erg gaaf om heen te gaan, maar op astra f gebied is er tegenwoordig maar weinig te vinden.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

Uiteraard zijn mensen fans van foto's dus zoals iedereen zegt plaatjes bij de praatjes :)

Hoe die er momenteel bij staat :)

Afbeelding
Afbeelding

Aller eerst de A - Stylen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beter als duo penotti stylen... Nu match het wel mooi met elkaar.

De update van de achterklep kap:

Afbeelding

En even de interieur/pollen filter vernieuwd zoals je kan zien op de foto was dat hoog nodig haha!

Afbeelding

En helaas kwam ik vandaag achter nog een vervelend probleem! Nadat ik me vriendin had afgezet, kwam ik er achter dat het achter de passagiers stoel/matjes drijf en drijf nat waren. Zowel als bij de bestuurders kant voor en achter alles doorweekt..... Die rubbere demp matten onder het tapijt door drenkt met water :confused: . Zoveel mogelijk droog gemaakt maar overdrijf niet als ik zeg dat er een halve emmer met water uit is gekomen en nog is het flink nat!

Hier wat foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oftewel flinke drama weer bah!
Misschien klinkt het lullig en wat sarcastisch maar begin steeds meer te begrijpen waarom de vorige eigenaar de auto heeft weg gedaan!

Mjah we gaan dit probleem ook maar oplossen!

Back soon met meer updates mensen!

Gr, Benjamin
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

Bart(astra) schreef:Verwacht niet te veel van Essen.
Natuurlijk sowieso erg gaaf om heen te gaan, maar op astra f gebied is er tegenwoordig maar weinig te vinden.
Hey Bart,

Ben er nog nooit eerder geweest! Dus lijkt me zeker wel leuk om keer mee te maken. En ja hoorde al dat gadgets/spullen voor de astra f steeds moeilijker te vinden zijn. Mjah wie weet kom ik wat moois tegen of voor de corsa maak er zoiezo een leuk lang weekend van!

Gr, Ben
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door Bart(astra) »

Zo is het.

Ik kom er al dik 10 jaar nu, maar zie het gewoon als een uitje.
Mattenset en pedaaltjes enzo zal best lukken hoor.
Maar echt specifieke dingen zal je misschien moeten bestellen dan daar.

Ik heb destijds ook veel van de onderdelen op de Essen motorshow gekocht/besteld. Scheelt sowieso, en de meeste bedrijven zit toch in het Ruhrgebied daar, dus mocht je iets moeten ophalen valt dat ook wel mee.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door RedBill »

Bah, wat een tegenslag weer. Eén troost kan ik je misschien nog geven: er zijn niet veel Astra F Gsi's te vinden waarbij je niet voor onverwachte "verrassingen" komt te staan.
Nu zoeken naar de oorzaak van dit waterballet.

Een tip die ik je wel kan geven: Doe eens een hele grondige controle van de hele auto door bijvoorbeeld op een mooie dag of ergens binnen eens het hele interieur te demonteren en de hele carrosserie ook van binnenuit te bekijken.

Dan kun je inschatten of deze reparatie de auto waard is of dat er stiekum nog meer mis is. Check de auto bijvoorbeeld op kromme chassisdelen in het front of aan de achterzijde (getuigen van oude schades) e.d.

P.S. Die dradenbos bij je voeteneind aan de passagierskant zou niet zo los moeten hoeven hangen. Deze heeft in het verleden een motorswap gehad toch? Had daar meer OEM aan elkaar gemaakt kunnen worden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door renej »

Dat water is echt shit die mat krijg je niet makkelijk droog, misschien ergens lekkage bij je raamrubbers ofzo...?
of die zwarte plastic doppen in de bodem dat daar een van stuk/weg is dingen zijn na 20 jaar ook hard van ellende.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door The Undertaker »

Ik zie dat je een schuifdak hebt, kijk eens of de ontwateringsslangen er nog allemaal aanzitten, dit wil namelijk nog wel eens natte voeten geven als die los zit.
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door just_nll »

The Undertaker schreef:Ik zie dat je een schuifdak hebt, kijk eens of de ontwateringsslangen er nog allemaal aanzitten, dit wil namelijk nog wel eens natte voeten geven als die los zit.
dat is het eerste dat in mij opkwam aangezien het een niet orginele er in zit
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door just_nll »

just_nll schreef:
The Undertaker schreef:Ik zie dat je een schuifdak hebt, kijk eens of de ontwateringsslangen er nog allemaal aanzitten, dit wil namelijk nog wel eens natte voeten geven als die los zit.
dat is het eerste dat in mij opkwam aangezien het een niet orginele er in zit intrieur gaat er uit als die op de brug staat dan kijken wat de schade is :( :confused:
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door TurboTim »

Het dakraam is wel vervangen voor een fase 1 model inderdaad... grote kans dat Rick vergeten is de afvoerslangen goed aan te sluiten.

Als je bodem rot is ben je verder van huis maar ook dat is wel te fixen. succes :thumbsup:
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

just_nll schreef:
just_nll schreef:
The Undertaker schreef:Ik zie dat je een schuifdak hebt, kijk eens of de ontwateringsslangen er nog allemaal aanzitten, dit wil namelijk nog wel eens natte voeten geven als die los zit.
dat is het eerste dat in mij opkwam aangezien het een niet orginele er in zit intrieur gaat er uit als die op de brug staat dan kijken wat de schade is :( :confused:
Ja dat vermoeden hadden wij inderdaad ook al maar bizar hoeveel water er dan naar binnen komt.... Zoiezo gauw verhelpen die ellende!

Bedankt voor alle tips mensen neem ze zeker met me mee! Gelukkig heb ik John to the rescue :D
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door just_nll »

deze avond zojuist een begin gemaakt met op de brug zetten en al n paar onderdelen te verwijderen van de wagen , morgen gaan we de bak eronder weg halen en kijken wat er mis is aan de krukas kering ,,,die al n keer vervangen is :confused:

morgen avond meer updates :thumbsup: :wink:
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door prs »

just_nll schreef:deze avond zojuist een begin gemaakt met op de brug zetten en al n paar onderdelen te verwijderen van de wagen , morgen gaan we de bak eronder weg halen en kijken wat er mis is aan de krukas kering ,,,die al n keer vervangen is :confused:

morgen avond meer updates :thumbsup: :wink:

die krukaskering vervangen is ook gewoon klote zonder de lagerkappen los te halen. een redelijke kans dat hij gewoon niet goed zit :wink:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door Bart(astra) »

probleem is dat er mensen zijn die er een gaatje in tikken en dan een schroefje indraaien, om hem vervolgens daaraan los te trekken. En dat werkt.
Maar de kans dat je daarmee de krukas beschadigt is aanwezig, en dan ben je verder van huis
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
BenjaminGSI
forum-gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
Locatie: Assendelft

Re: Benjamins Opel Astra F GSI C20XE Daily Project!

Bericht door BenjaminGSI »

Zo peeps het begin is gemaakt en gaat nog best rap ook! Vandaag even voor me werk langs geweest bij de mannen en ze zijn goed bezig!

Ben momenteel op me werk dus zal vanavond als ik thuis kom paar foto's weer erop gooien en wellicht dat john nog wat heeft :)

Voor als nog ziet het er redelijk positief uit maar ik blijf altijd beetje angstig met dit soort dingen. Al hoe wel alle vertrouwen in de mannen dat zeker!
Hoop dat we deze auto kunnen ontdoen van de vloek die er op rust en alles in orde kunnen krijgen! Ben wel lichtelijk wat ontmoedigt na al die problemen waar we zijn achter gekomen :( En wat toch weer financieel moeten incasseren voel je dat wel even.

Vandaag binnen gekregen :

- Instaplijst/Dorpelkap onbreekt ( sinds vandaag op marktplaats gevonden ) CHECK
- Distributie bescherm kap onbreekt ( ook sinds vandaag via marktplaats gevonden ) CHECK

Dus dat is mooi alleen nog even monteren en de juiste bij passende bouten halen bij de opel dealer van de distributie kap. Dan kunnen we dit ook alweer van het lijstje afstrepen!

Foto's volgen vanavond nog mensen!

Gr, Benjamin
Plaats reactie