Stabilisatorstang achteras

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Stabilisatorstang achteras

Bericht door Vincent_R »

Zoals de topicnaam al aangeeft ben ik op zoek naar een stabilisatorstang die standaard op een GSI achteras zit.
Geloof 19 of 22mm?

Hoor het graag als iemand die nog een heeft ligggen. :)
Alvast bedankt.

Gr, Vincent
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: Stabilisatorstang achteras

Bericht door Mikeopel »

Vincent_R schreef:Zoals de topicnaam al aangeeft ben ik op zoek naar een stabilisatorstang die standaard op een GSI achteras zit.
Geloof 19 of 22mm?

Hoor het graag als iemand die nog een heeft ligggen. :)
Alvast bedankt.

Gr, Vincent
zoek er 1 van een saab :wink: iets dikker en heb je er meestal 2 :wink:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Stabilisatorstang achteras

Bericht door Vincent_R »

Dat is een goeie :D
Meer en dikker is altijd beter.

Mocht iemand een Opel exemplaar hebben of dat van een Saab dat zo past, hoor ik het graag!
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Stabilisatorstang achteras

Bericht door The Undertaker »

Bij te dik breekt de achterkant van je auto uit: Onderwerp: Algemeen Nürburgring topic
Tim82 schreef:Alweer bijna een week geleden, maar ik was er 28/29 april dan eindelijk ook weer eens bij met de Astra. Vlak voor vertrek nog even laten uitlijnen bij de dealer gaf een fikse verbetering in het sturen (al denk ik nogsteeds aan een nieuw stuurhuis). Daarna nog even snel bij een andere garage voor de herkeuring; twee dagen ervoor was de Astra afgekeurd op een gaatje tussen één van de achterste veerschotels en het chassis. Die hadden wij over het hoofd gezien, maar de keurmeester niet. Keurig gelast en op tijd vrijdag bij de garage, maar helaas bleek afmelden niet meer mogelijk. Dus zonder APK naar Duitsland (inmiddels heeft de Astra wel weer een nieuwe APK gekregen).

De heenweg op straatbanden, met in de achterbak 4 extra wielen met Toyo Proxes R888. Omdat ze nogal kaal geworden zijn waag ik me niet meer op de openbare weg met deze sloffen. Na een toerrit met z'n drietjes (we waren met, naast de Astra, ook nog een Clio Williams en een JDM Corolla Levin 1.6 20v) in de Corolla werd het tijd om in te checken bij het hotel, waar de rest van onze groep (een man of 25) al was. De baan ging zaterdag na de VLN nog even open; tijd om de R888's te monteren dus. Zowel de Nord- als Sudschleife waren open en aan elkaar gekoppeld. Groot rondje dus. En de eerste keer met de nieuwe stabilisatorstangen. Nou, dat heb ik geweten. De aller-allereerste bocht stond ik al dwars. Veel te positief de bocht in gezet. Gelukkig was dat allemaal nog op het veilige GP gedeelte, anders had ik in de vangrail gestaan. Op de Nordschleife bleef de kont van de Astra lastig, dus eerst maar een beetje relaxed rondje gedaan.

Wat was er aan de hand? Ik heb dus de dikke Eibach stabilisatorstangen voor en achter, maar heb achter ook nog de normale extra 16v stang, plus nog eentje er onder geschroefd. Dat bleek iets teveel van het goede; in een bocht tilt de auto het binnenste wiel op waardoor alles aan komt op de grip van het buitenste wiel. Dat wordt teveel en dan breekt de auto uit. Zeker met koude R888's geen goed idee. Zondag daarom maar 1 van de OEM 16v stangen verwijderd, wat resulteerde in een aanmerkelijke verbetering.

Binnenkort maar eens nieuw banden, dit keer (budget-keuze) voor de Federal 595RS-R in 205/50-15. Ik wil ook nog een setje nieuwe, frisse veren en nog wat andere zaken, maar in de basis kan de Astra er voorlopig weer tegen aan. Onderstel en koets zijn weer helemaal fris. De motor heeft inmiddels dik 222k gelopen maar trekt er nog altijd goed aan. Op de Autobahn kwam ik net niet verder dan 7000 tpm in 5 (242 km/h op de teller). De Corolla 1.6 en MR2 2.0 die ons vergezelden op de terugweg liepen zelfs nog een klein stukje harder, geholpen door de betere stroomlijn. Mijn spoiler en spiegelglaasje bleven trouwens gewoon zitten :mrgreen: Ik had weer een ander probleem; de ruitenwissers kropen langzaam ophoog op hoge snelheid :zak:

Geen rondetijden gemeten, maar ik heb niet het gevoel dat het sneller ging dan de 8:45 die ik 2 jaar geleden al had gemeten. Stukje onzekerheid waardoor ik niet helemaal maximaal ging. Ik denk wel dat ik nog een heel eind richting 8:30 moet kunnen.

Verder gewoon weer een ouderwets topweekend, met supermooi weer (de thermometer gaf zelfs even 33,5 graden aan op de heenweg in de file), lekker eten op terras, wat drankjes in de lokale discotheek en een bezoek aan een middeleeuws kasteeltje. Bij deze alvast één foto, meer pittoreske plaatjes volgen nog.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Stabilisatorstang achteras

Bericht door Vincent_R »

Thanks voor de quote!
Dat is zeer nuttige informatie. :)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Stabilisatorstang achteras

Bericht door The Undertaker »

 
Modbreak:
  Onderwerp verplaatst gezien de informatie.
 
Moderator: The Undertaker
Plaats reactie