Ascona C SR/E
Geplaatst: 22 jul 2012 12:59
Na een tijdje afwezigheid laat ik ook maar weer eens wat van me horen .
even een verhaaltje. De laatste GSI (foto<<) had ik een jaar of anderhalf geleden.
Daarna kwam er een E-kadett, mat grijs gerold in de regen .
Daarna was het tijd voor iets meer luxe dus kocht ik een E-Rekord 2.0s. Jammer.. na 2 weken draaide de motor in elkaar door gebrek aan smering. Denk dat de motor ergens verstopt heeft gezeten. Tja, wat moet je met een auto met een verrot blok? Juist, op marktplaats ermee. Na een week of 2 reageerde er iemand die een Ascona C SR/E in de aanbieding had, en die geinteresseerd was in de Rekord. Het enige probleem was dat die wagen in Hoogenveen stond, of ik hem even kwam omruilen. toch 2 uur sturen.
Uiteindelijk gewoon gedaan, Ascona had een vol jaar apk en was het een en ander aan gelast. Het was dus een vrij makkelijke keuze om geen ja te zeggen tegen zo'n mooie deal!
Hier wat foto's van toen ik hem net haalde tot hoe hij er nu bij staat.
Hij was wel strak gelast maar totaal niet afgewerkt dus heb ik het er zelf maar op gewaagd met een knikkerbus. Gelukkig aardig gelukt.
Voor:
Na:
Toen vond ik dat de auto andere velgen nodig had want die originele 14" lichtmetalen wielen staan er voor geen meter onder
Na de velgen heb ik de auto eens goed gepoetst en ben ik weer gewisseld van velgen. Waarom? Omdat het kan
Ook heb ik de bumpers en stootstrips maar zwart gemaakt want die waren verweerd en het chromen randje was niet zo mooi meer.
Ik dacht dat ik eindelijk klaar was met de velgen, maar helaas. Ik moest weer iets anders omdat ik voor een spotprijsje in nieuwstaat verkerende Lenso BSX'en tegen kwam op marktplaats. Eigenlijk een te kleine bandenmaat maarja, het stoort me niet echt dat mn kilometerteller nu 140 aangeeft als ik 120 rij
Voordat iedereen gaat schreeuwen dat de auto echt een meter omlaag moet heb ik alvast een sjoppie gemaakt van hoe ik hem wil hebben:
Voila!
Misschien van de week eens verlagingsveren bestellen of een ringetje van de originele afslijpen.
Wordt vervolgd!
even een verhaaltje. De laatste GSI (foto<<) had ik een jaar of anderhalf geleden.
Daarna kwam er een E-kadett, mat grijs gerold in de regen .
Daarna was het tijd voor iets meer luxe dus kocht ik een E-Rekord 2.0s. Jammer.. na 2 weken draaide de motor in elkaar door gebrek aan smering. Denk dat de motor ergens verstopt heeft gezeten. Tja, wat moet je met een auto met een verrot blok? Juist, op marktplaats ermee. Na een week of 2 reageerde er iemand die een Ascona C SR/E in de aanbieding had, en die geinteresseerd was in de Rekord. Het enige probleem was dat die wagen in Hoogenveen stond, of ik hem even kwam omruilen. toch 2 uur sturen.
Uiteindelijk gewoon gedaan, Ascona had een vol jaar apk en was het een en ander aan gelast. Het was dus een vrij makkelijke keuze om geen ja te zeggen tegen zo'n mooie deal!
Hier wat foto's van toen ik hem net haalde tot hoe hij er nu bij staat.
Hij was wel strak gelast maar totaal niet afgewerkt dus heb ik het er zelf maar op gewaagd met een knikkerbus. Gelukkig aardig gelukt.
Voor:
Na:
Toen vond ik dat de auto andere velgen nodig had want die originele 14" lichtmetalen wielen staan er voor geen meter onder
Na de velgen heb ik de auto eens goed gepoetst en ben ik weer gewisseld van velgen. Waarom? Omdat het kan
Ook heb ik de bumpers en stootstrips maar zwart gemaakt want die waren verweerd en het chromen randje was niet zo mooi meer.
Ik dacht dat ik eindelijk klaar was met de velgen, maar helaas. Ik moest weer iets anders omdat ik voor een spotprijsje in nieuwstaat verkerende Lenso BSX'en tegen kwam op marktplaats. Eigenlijk een te kleine bandenmaat maarja, het stoort me niet echt dat mn kilometerteller nu 140 aangeeft als ik 120 rij
Voordat iedereen gaat schreeuwen dat de auto echt een meter omlaag moet heb ik alvast een sjoppie gemaakt van hoe ik hem wil hebben:
Voila!
Misschien van de week eens verlagingsveren bestellen of een ringetje van de originele afslijpen.
Wordt vervolgd!