Knoepert's Corsa A C20XE

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harjan
forum-gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 okt 2007 14:02
Locatie: Wezep

Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door Harjan »

Hoi mensen,

Ik lees hier al een tijdje mee, en het leek me wel leuk om mijn Corsa A hier te laten zien.

Heb de Corsa gekocht van een jonge uit Zevenaar. Hij heeft hem helemaal kaal gemaakt, opnieuw laten spuiten en voorzien van een C20XE. Helaas heeft hij het hele interieur eruit gehaald en voorzien van 2 kuipstoelen. Toen ik de Corsa ophaalde merkte ik dat hij inhield als hij koud was. Na een belletje met Niels zou het de tempratuur-sensor kunnen zijn. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar maar helaas mocht dat niet baten. Bij het Duitse Autosport Festival kwam ik Freek tegen, na een praatje met hem kon het ook de luchtmassa-meter zijn. Deze heb ik vervangen en het probleem was over.
Helaas zaten er meer kinderziektes in. De motorkap kabel was verlengt met audio snoer, de gaskabel liet iedere keer los bij het pedaal en er waren geen centreerringen gemonteerd. Kortom een hoop dingen om op te lossen. Na deze puntjes aangepakt te hebben loopt het autootje leuk.

Specificaties:

Corsa A3, C20XE 2.5 met Chip (volgens de ex-eigenaar), KS700 kop, SFI vervanger,spagetti spruitstuk, katloos, supersprint groep N uitlaat, olie koeler van een GSI, remmen voor 256mm, achteras voorzien van schijven, FK schroefset, Veerpootbrug, slotloze deuren, gecleande achterklep, elektrische ramen, centralde deurvergrendeling, USA modules. 1 armige ruitenwisser, motorkaplifters, H4 bi-Xenon 8000k, Ronal Turbo velgen 7j met 165/50/15 banden, embleemloze gril. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.

Toen ik de auto kocht stond het beestje nog als 1200 op kenteken. Ben dus ook naar de RDW geweest voor een motorwijziging. De auto is nu goedgekeurd en staat nu dus ook als 2 liter op kenteken. Het gewicht is van 760 kg naar 802 kg gegaan. Kreeg de complimenten van de keurmeester.

Genoeg gepraat, tijd voor foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende plannen liggen alweer klaar, kuipstoelen gaan eruit. Wil er een origineel Corsa A3 GSI interieur in. Deze haal ik binnenkort op. Ook wil ik de koeling veranderen. Er zit nu nog een origineel 1200 radiateur voor met een originele fan. Deze wordt vervangen voor een Corsa GSI radiateur met 2 spal fan's. De schakelaar wordt vervangen door een Alfa schakelaar, deze laat de fan's aanslaan bij 95 graden.

Afbeelding

In het najaar gaat de auto naar Niels. Heb het vermoeden dat er een scheurtje in de kop zit. De vorige eigenaar heeft het blok gereviseerd. Wat er toen allemaal precies gedaan is weet ik niet. Maar wil in ieder geval de distributieriem + het hele circus laten vervangen, een buisje in de kop laten zetten, en de koppaking laten vervangen.
De auto geeft nu af en toe een blauw rook pluimpje, er zit nu 5W40 olie in, maar wil deze dan laten verversen voor 10W40. Denk dat het rook pluimpje nu komt door de carterventilatie, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat wordt dus ook nog even een aandachtspuntje.

Als alles klaar is bouw ik de audio weer terug. Dat vind ik voor nu nog niet belangrijk. Ook komen er nog een keer een setje BBS-RS'en.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door AlexAstra »

Gaaf Corsa-tje! :D
zal wel als de brandweer gaan 8) !

Gr.
Alex.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door oenatje »

super mooie corsa :worship:
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door Laserlite »

Had hem al gezien op het OF!

Mooie wagen man en je zat hem zeker te knijpen bij de rdw na die oliedruppel :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door Laagvlieger »

Knap ding!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSI4ever
forum-gebruiker
Berichten: 303
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
Locatie: Groningen

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door GSI4ever »

Mooie snelle corsa en welkom op het forum.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door pascal1109 »

Hele leuke corsa heb je daar zeg :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door RedBill »

Mooi hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door Bart(astra) »

Mooie corsa !

Goed dat je hem meteen op kenteken hebt laten zetten bij de RDW !!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door The Undertaker »

Wat een plaatje is deze Corsa, ziet er nog steeds uit als een 1.2 met dikke velgen en een sportuitlaat. 8)
Gebruikersavatar
Harjan
forum-gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 okt 2007 14:02
Locatie: Wezep

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door Harjan »

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :worship:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door astra-gsi-666 »

super vette corsa , :worship: :worship: :worship: :worship: .die gaat vooruit en lekker licht.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Mark1984
forum-gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2011 16:28
Locatie: Eibergen

Re: Knoepert's Corsa A C20XE

Bericht door Mark1984 »

Wow, wat een dikke Corsa, superstrak!
Zal wel lekker lopen, meer dan 150 pk op 800 kg :)
Ik heb zelf een Peugeot 106 XSI gehad met ongeveer 110 pk op 850 kg, dat was ook al een pittig wagentje, deze is nog een heel stuk sneller!
Veel plezier ermee :)
Plaats reactie