C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Vandaag eindelijk met me 'nieuwe' GSI naar de RDW geweest voor invoer, en glansrijk doorheen gekomen ! De keurmeester vertelde me dat 'GSI' ook als vermelding op het kenteken komt (hoop ik, even afwachten natuurlijk, eerst papieren, en zien=geloven). Maar dan gaat 't er toch van komen en kan ik dan (misschien) ook lid worden van hier dan nu met echt gsi op het kenteken, daar het helaas bij me andere erniet opstaat, ondanks dat het echt een gsi is..
maar ja dat wordt toegeschreven aan verandering motorisering aldus de rdw.
Plan is om deze auto zoveel als mogelijk naar originele staat terug te brengen, of eigenlijk meer te houden zo. Tussen plaat komt originele weer op, GSI lichten laat ik zitten denk, spoiler ook, skirts twijfel ik nog, aan rechter ligt er af nu.
Clipjes staan als NLS bij de dealer, schijnen originele 'i-line' (Irmscher) seitenschwelle te zijn... jawohl. Het word me daily-drive, en moet er mee bij klanten voor kunnen komen rijden, dus wil 't netjes houden.
Verder moet er nog wel eea gebeuren;
- thermostaat vervangen,
- goed schoonmaken van binnen en van buiten, en originele velours matten set erin (schijnt niet meer leverbaar te zijn hoor ik van de magazijn man van de plaatselijke VOD ??)
- hoofdremcilinder/rembekrachtiger nakijken (remt wat zwaar, moet hard getrapt worden),
- andere wielen, dit zijn winter banden, de zomer banden die ik erbij kreeg konden door voor recycling, gewoon op. Heb nog mooie i500 BBS/Astra G OPC-1 velgen liggen, dus denk dat 't ook gelijk 5 gaats ombouw wordt dan,
naven en passende remmen en zooi is beschikbaar dus wat dat aangaat geen probleem, alleen 't werk.
- airco afvullen
- klepdeksel vervangen (heb ik al liggen)
- hier en daar wat bedrading herstellen en opnieuw intapen (linker achterportier vergrendeling werkt niet, draadbreuk doorvoer)
- Wellicht wat spuitwerk, auto heeft helaas wel schade gehad aan voorzijde, en is echt 'overgeblazen', dat is de term overspuiten niet eens waard zo slecht gedaan. dus 2 schermpjes en voorbumper en grille
- stoot strips, maar hier twijfel ik over, staat denk niet mooi met de skirts. Dus 't wordt 't een of 't anders.
- Opel logo kofferdeksel plaatsen
- Ruitenwissermechaniek voorzijde nazien of vervangen, zit aardig wat speling op + wisserbladen vervangen, wisserblad achter vervangen
- pennetje schakelmechaniek.
Al eea gedaan ook;
- bedrading voor front geheel hersteld, van airco, mistlampen, was echt een zooitje,
- rechterkoplamp vervangen, van oude was pootje afgebroken dus lamp zat los en knipperlicht werd niet meer goed vastgehouden
- achterwissermotor vervangen, vorige eigenaar had er 1 van een D-kadett opgezet
- achterlampen vervangen, vorige zat schuur in reflector
- dakraam motor vervangen en bedrading correct gemaakt, er zat een dakraam motor van een Vectra A in, en bedrading was vreemd en onlogisch gemaakt, waarschijnlijk heeft deze auto af fabriek geen electr. dakraam gehad, maar gewoon
handbediend en is op de peppie en kokkie manier electrisch gemaakt. (nog met dank aan Oenatje voor de dakraam motor van Astra F )
- tankklepje vervangen, zat een eoa Opel tribal op, geheel niet mijn smaak.
- sluiting tankklepje geplaatst, ontbrak compleet
- pedaal rubbers rem en koppeling vervangen, koppelings pedaal rubber was gescheurt aan de zijkant door denk voet er schuin opzetten ofzo. Rempedaal was nog goed, maar voor 't gezicht en volledigheid maar beide gedaan, wel zo netjes.
- Airco leiding vervangen
- D-riem vervangen
- waterpomp
- oliepomp pakking
- carterpakkingen
- klepdeksel pakking
- bougies
- dismodule
- olie + filter
- luchtfilter
- lichtschakelaar vervangen, dashverlichting deed knipperen,
- stoelverwarming schakelaar vervangen, verlichting deed 't niet meer
- mistlicht schakelaar vervangen, verlichting deed 't niet meer
Er zijn vast nog wel wat dingen, of er gaan nog zaken bij komen, etc.. en hoop ook het topic wat up-to-date te kunnen houden.
Wat plaatjes bij 't verhaal, vanochtend vroeg op en om 8 uur voor de deur bij de rdw, de meneer met 't Dappie was net iets eerder viel hem de eer nr. 1 op 't zadel te mogen zetten, en wij 2.
Geen gsi, maar wel erg leuk en mooi..
Groetjes, Jeroen.
maar ja dat wordt toegeschreven aan verandering motorisering aldus de rdw.
Plan is om deze auto zoveel als mogelijk naar originele staat terug te brengen, of eigenlijk meer te houden zo. Tussen plaat komt originele weer op, GSI lichten laat ik zitten denk, spoiler ook, skirts twijfel ik nog, aan rechter ligt er af nu.
Clipjes staan als NLS bij de dealer, schijnen originele 'i-line' (Irmscher) seitenschwelle te zijn... jawohl. Het word me daily-drive, en moet er mee bij klanten voor kunnen komen rijden, dus wil 't netjes houden.
Verder moet er nog wel eea gebeuren;
- thermostaat vervangen,
- goed schoonmaken van binnen en van buiten, en originele velours matten set erin (schijnt niet meer leverbaar te zijn hoor ik van de magazijn man van de plaatselijke VOD ??)
- hoofdremcilinder/rembekrachtiger nakijken (remt wat zwaar, moet hard getrapt worden),
- andere wielen, dit zijn winter banden, de zomer banden die ik erbij kreeg konden door voor recycling, gewoon op. Heb nog mooie i500 BBS/Astra G OPC-1 velgen liggen, dus denk dat 't ook gelijk 5 gaats ombouw wordt dan,
naven en passende remmen en zooi is beschikbaar dus wat dat aangaat geen probleem, alleen 't werk.
- airco afvullen
- klepdeksel vervangen (heb ik al liggen)
- hier en daar wat bedrading herstellen en opnieuw intapen (linker achterportier vergrendeling werkt niet, draadbreuk doorvoer)
- Wellicht wat spuitwerk, auto heeft helaas wel schade gehad aan voorzijde, en is echt 'overgeblazen', dat is de term overspuiten niet eens waard zo slecht gedaan. dus 2 schermpjes en voorbumper en grille
- stoot strips, maar hier twijfel ik over, staat denk niet mooi met de skirts. Dus 't wordt 't een of 't anders.
- Opel logo kofferdeksel plaatsen
- Ruitenwissermechaniek voorzijde nazien of vervangen, zit aardig wat speling op + wisserbladen vervangen, wisserblad achter vervangen
- pennetje schakelmechaniek.
Al eea gedaan ook;
- bedrading voor front geheel hersteld, van airco, mistlampen, was echt een zooitje,
- rechterkoplamp vervangen, van oude was pootje afgebroken dus lamp zat los en knipperlicht werd niet meer goed vastgehouden
- achterwissermotor vervangen, vorige eigenaar had er 1 van een D-kadett opgezet
- achterlampen vervangen, vorige zat schuur in reflector
- dakraam motor vervangen en bedrading correct gemaakt, er zat een dakraam motor van een Vectra A in, en bedrading was vreemd en onlogisch gemaakt, waarschijnlijk heeft deze auto af fabriek geen electr. dakraam gehad, maar gewoon
handbediend en is op de peppie en kokkie manier electrisch gemaakt. (nog met dank aan Oenatje voor de dakraam motor van Astra F )
- tankklepje vervangen, zat een eoa Opel tribal op, geheel niet mijn smaak.
- sluiting tankklepje geplaatst, ontbrak compleet
- pedaal rubbers rem en koppeling vervangen, koppelings pedaal rubber was gescheurt aan de zijkant door denk voet er schuin opzetten ofzo. Rempedaal was nog goed, maar voor 't gezicht en volledigheid maar beide gedaan, wel zo netjes.
- Airco leiding vervangen
- D-riem vervangen
- waterpomp
- oliepomp pakking
- carterpakkingen
- klepdeksel pakking
- bougies
- dismodule
- olie + filter
- luchtfilter
- lichtschakelaar vervangen, dashverlichting deed knipperen,
- stoelverwarming schakelaar vervangen, verlichting deed 't niet meer
- mistlicht schakelaar vervangen, verlichting deed 't niet meer
Er zijn vast nog wel wat dingen, of er gaan nog zaken bij komen, etc.. en hoop ook het topic wat up-to-date te kunnen houden.
Wat plaatjes bij 't verhaal, vanochtend vroeg op en om 8 uur voor de deur bij de rdw, de meneer met 't Dappie was net iets eerder viel hem de eer nr. 1 op 't zadel te mogen zetten, en wij 2.
Geen gsi, maar wel erg leuk en mooi..
Groetjes, Jeroen.
Laatst gewijzigd door Jerremy op 09 mei 2012 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
foto's doen het niet jeroen
hoop gedaan! kom binnen kort je aanwist even showe
hoop gedaan! kom binnen kort je aanwist even showe
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Jeroen, jij kan gewoon lid worden hoor, jouw V6 is een echte GSi ondanks dat het niet op je kentekenbewijs staat maar wel op de Duitse papieren.
Daar zijn we hier al lang over uit
Daar zijn we hier al lang over uit
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Lidmaatschap 2012
nou waar wacht je nog op??
nou waar wacht je nog op??
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Zie Zundapp is ook gaaf. Verder ben je goed bezig geweest.
en die Willem he, die zie je echt overal!
Die Irmschersideskirts dat zij Fase2 GSi skirts zoals ze in Engeland zijn geleverd:
en die Willem he, die zie je echt overal!
Die Irmschersideskirts dat zij Fase2 GSi skirts zoals ze in Engeland zijn geleverd:
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Mooi mooi mooi!! Hoeveel kms staan erop?
Een originele achterplaat zou hem goed doen inderdaad. Ik zou er gewoon F2 stootstrips op zetten.
Pas maar op met de naam op het kenteken.. mijn Astra is ook ingevoerd en daar staat doodleuk '' Opel Astra '' op
Een originele achterplaat zou hem goed doen inderdaad. Ik zou er gewoon F2 stootstrips op zetten.
Pas maar op met de naam op het kenteken.. mijn Astra is ook ingevoerd en daar staat doodleuk '' Opel Astra '' op
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Mike, ok is goed ! Ja, waar wacht ik nog op, zal 't zo gelijk regelen
Robert, ok ga ik me zo inschrijven dan maar. Ja die Zundapp is ook gaaf idd. Mooi ding !
O.K. wel jammer dat die clipjes voor die skirts staan als NLS volgens de magazijn man van de lokale VOD.
Mr. F, dank ! Er staat 231.343 op nu. Hij is van November 1994. En de motor loopt lekker ! Doet 't goed. Het interieur is best netjes nog, helaas niet rook vrij, hemel heeft wat vuil vlekjes, misschien is goed nat reinigen.
Geen instap schade (gelukkig) maar heb nog een compleet Sport/GSI interieur staan van Model jaar 96/97, aller laatste type, (trim-code XXBO) met de geheel zwarte deur panelen, nagenoeg nieuw.
Ook de deurpanelen heb ik onlangs op de kop weten te tikken ! En die zijn nog redelijk zeldzaam.. Dus wellicht dat dat er op termijn inkomt, want vind de bekleding motief niet echt waanzinnig eigenlijk.
Ja ik twijfel over de strips of dat wel leuk staat met die skirts icm GSI spoiler. Aan de andere kant, zie het al snel gebeuren dat er beschadigingen op de deuren komen in parkeer havens van mensen die de deur erin gooin..
Dus vanuit praktisch oogpunt is het niet verkeerd natuurlijk. (en ansich zijn ze niet lelijk !)
Ja hoop echt dat GSI op 't kenteken komt. Zou ik wel leuk vinden.. Maar ja, je weet maar nooit met de RDW. helaas me andere GSI niet, maar dat komt ook door andere motor.
Heb toen wel zitten zeuren bij de RDW man om GSI erop te zetten, maar nee, helaas..
Robert, ok ga ik me zo inschrijven dan maar. Ja die Zundapp is ook gaaf idd. Mooi ding !
O.K. wel jammer dat die clipjes voor die skirts staan als NLS volgens de magazijn man van de lokale VOD.
Mr. F, dank ! Er staat 231.343 op nu. Hij is van November 1994. En de motor loopt lekker ! Doet 't goed. Het interieur is best netjes nog, helaas niet rook vrij, hemel heeft wat vuil vlekjes, misschien is goed nat reinigen.
Geen instap schade (gelukkig) maar heb nog een compleet Sport/GSI interieur staan van Model jaar 96/97, aller laatste type, (trim-code XXBO) met de geheel zwarte deur panelen, nagenoeg nieuw.
Ook de deurpanelen heb ik onlangs op de kop weten te tikken ! En die zijn nog redelijk zeldzaam.. Dus wellicht dat dat er op termijn inkomt, want vind de bekleding motief niet echt waanzinnig eigenlijk.
Ja ik twijfel over de strips of dat wel leuk staat met die skirts icm GSI spoiler. Aan de andere kant, zie het al snel gebeuren dat er beschadigingen op de deuren komen in parkeer havens van mensen die de deur erin gooin..
Dus vanuit praktisch oogpunt is het niet verkeerd natuurlijk. (en ansich zijn ze niet lelijk !)
Ja hoop echt dat GSI op 't kenteken komt. Zou ik wel leuk vinden.. Maar ja, je weet maar nooit met de RDW. helaas me andere GSI niet, maar dat komt ook door andere motor.
Heb toen wel zitten zeuren bij de RDW man om GSI erop te zetten, maar nee, helaas..
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Photoshop is de manier om erachter te komen.
Hemeltje mag niet te nat worden of met warm water, heb je kans dat hij gaat hangen.
Hemeltje mag niet te nat worden of met warm water, heb je kans dat hij gaat hangen.
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Ja idd. dat is nog wel een idee.
O.K. goede tip, misschien dan toch maar reinigen met een reinigings foam ofzo.. Ja want idd warm (te heet) water of sop kan de lijmlaag weer doen los weken.
Grtz. Jeroen.
O.K. goede tip, misschien dan toch maar reinigen met een reinigings foam ofzo.. Ja want idd warm (te heet) water of sop kan de lijmlaag weer doen los weken.
Grtz. Jeroen.
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
met foam is niet aan te raden. krijg je vuil kringen van.
beste voor bekleding is zo.n machine die je kan huren. naam even kwijt
maar erg mooie astra. kleur is perfect. achterplaat zou ik zwart maken.
leuke plannen ook.
gsi op het kenteken zou noce zijn maar uiteindelijk draait het om de auto
beste voor bekleding is zo.n machine die je kan huren. naam even kwijt
maar erg mooie astra. kleur is perfect. achterplaat zou ik zwart maken.
leuke plannen ook.
gsi op het kenteken zou noce zijn maar uiteindelijk draait het om de auto
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
jij bedoelt zoon dik met stoom ??oenatje schreef:met foam is niet aan te raden. krijg je vuil kringen van.
beste voor bekleding is zo.n machine die je kan huren. naam even kwijt
maar erg mooie astra. kleur is perfect. achterplaat zou ik zwart maken.
leuke plannen ook.
gsi op het kenteken zou noce zijn maar uiteindelijk draait het om de auto
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Is er ook niet goed voor..
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
niet voor de hemel wel voor de bekleding
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
off topic.The Undertaker schreef:Zie Zundapp is ook gaaf. Verder ben je goed bezig geweest.
en die Willem he, die zie je echt overal!
Die Irmschersideskirts dat zij Fase2 GSi skirts zoals ze in Engeland zijn geleverd:
welke velgen zijn dat?
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
je hebt ze ook in 4x100
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Die zijn anders en het zijn al 4x100's
Het zijn: League 037 17”
Het zijn: League 037 17”
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
leuke gsi !
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Hoii,
leuk project enz,
maar waarom al die moeite in een 5 deurs?
Groetee,
Alex.
leuk project enz,
maar waarom al die moeite in een 5 deurs?
Groetee,
Alex.
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
wat is er mis met een 5 deurs dan?
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
helemaal niks. weet je hoe handig dat die zijn
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Dat weet ik ja
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Dat weet ik ja
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Idd handig,ieder zn ding natuurlijk maar niet de sportiefste
vorm van het model Astra F...,zou persoonlijk een 3 deurs neme om
een motorswap mee te doen...sportieve auto met een sportief blokje
vorm van het model Astra F...,zou persoonlijk een 3 deurs neme om
een motorswap mee te doen...sportieve auto met een sportief blokje
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
vind het veel vetter om een snelle auto te hebben in een wat minder sportief uiterlijk,
Re: C20XE M2.8, MY95, 5 deurs.
Bart, bedankt !
AlexAstra, vorm van het model is dezelfde als die van een 3 deurs, en een 3 deurs heb ik al, en die is me sportief zat. Maar laten we 't maar op smaak/voorkeur houden, kan gaan uitwijden over wat ik wel/niet mooi/leuk vind, maar heb daar geen zin in nu. Doe, koop en modificeer wat jij mooi vind, je prettig bij voelt en gelukkig mee bent, dan doe ik dat ook goed. Vind 't eerlijk gezegd ook wel een beetje denigrerend om te stellen dat ik "al die moeite doe voor maar een 5 deurs". Beetje jammer.
Oenatje, Mr.F., idd, dat is de spijker op zijn kop ! Praktisch, boven modaal vlot, comfortabel en betrouwbaar. Zoals in openingspost, hij is voor dagelijks gebruik, het wordt geen 'show-kar' of 'zondags auto'
Hij moet er gewoon netjes en verzorgd uitzien, en goed bijgehouden en onderhouden worden, dan heb ik er zolang mogelijk plezier van.
AlexAstra, vorm van het model is dezelfde als die van een 3 deurs, en een 3 deurs heb ik al, en die is me sportief zat. Maar laten we 't maar op smaak/voorkeur houden, kan gaan uitwijden over wat ik wel/niet mooi/leuk vind, maar heb daar geen zin in nu. Doe, koop en modificeer wat jij mooi vind, je prettig bij voelt en gelukkig mee bent, dan doe ik dat ook goed. Vind 't eerlijk gezegd ook wel een beetje denigrerend om te stellen dat ik "al die moeite doe voor maar een 5 deurs". Beetje jammer.
Oenatje, Mr.F., idd, dat is de spijker op zijn kop ! Praktisch, boven modaal vlot, comfortabel en betrouwbaar. Zoals in openingspost, hij is voor dagelijks gebruik, het wordt geen 'show-kar' of 'zondags auto'
Hij moet er gewoon netjes en verzorgd uitzien, en goed bijgehouden en onderhouden worden, dan heb ik er zolang mogelijk plezier van.