Fille's Astra F turbo

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Npl-Engeneering
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2014 01:09
Auto('s): Vectra b2 2.5v6 ,Astra c20let en een Manta b2 2.0 16v under constuction.
Locatie: Losser

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door Npl-Engeneering »

Volgens mij was een natrium gevulde klep lichter dan een niet gevulde klep.

Pin me er niet op vast al weer half jaar geleden dat is daarmee bezig was blok zit alweer dicht en draait alweer :thumbsup:

Nu is de koppeling aan vervanging toe :zucht: :GSi:
Gebruikersavatar
fille_6
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
Locatie: zoutleeuw

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door fille_6 »

Npl-Engeneering schreef:Volgens mij was een natrium gevulde klep lichter dan een niet gevulde klep.

Pin me er niet op vast al weer half jaar geleden dat is daarmee bezig was blok zit alweer dicht en draait alweer :thumbsup:

Nu is de koppeling aan vervanging toe :zucht: :GSi:

Ok !! Als het de koppeling maar is e xD motor steekt op u afbeelding tog al in de goei richting :-p
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door astra-gsi-666 »

moet thuis even kijken in de persmap van de C20XE van die
kleppen,kan ook nog kijken in de C20LET workshop manual.
als ik htuis ben gweest zal ik de info posten.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door felix »

fille_6 schreef:
felix schreef:Ik vroeg al af wat er met deze gebeurt was!
Nog steeds bij de eigenaar dus.
Jammer van de schade, zeker na zo'n werken, zouden niet mogen!!
Je steekt hem dan binnen bij een tuner en heb je dit voor, raar :?: maar zo te zien wordt dit opgelost.

Ivm de koppen, coscast zijn idd goede koppen, alleen gaan ze teveel geld, tot je er zelf eentje aanbied dan is het te duur :D (zelf meegemaakt)
In mijn astra lag ook een coscast, maar in me daily lag vroeger een KS700, ook niet kapot te krijgen.
In de corsa ligt ook een KS700 en doet ook nog steeds zijn werk.
Ik zou een KS700 plaatsen met bypass, zeker even goed!!
Ja de Astra blijft bij mij ik ga er alles zelf aan doen, dan weet je hoe en wat er is aan gedaan/gebeurt en na een revisie zou dit idd allemaal ni moge gebeuren. En ivm. De cilinderkoppen heb je groot gelijk als je zelf 1 tekoop aanbied xD ik ga nu eerst zien dat de onderblok terug goed is en dan de cilinderkop, jij hebt er geen meer ligge zeker?
Ja, heb nog een volledige blok liggen me coscast blok erop, maar die doe ik niet weg :D
Stuur anders eens in PM je e-mail adres, weet wel iemand die er mss liggen heeft :wink:
Gebruikersavatar
fille_6
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
Locatie: zoutleeuw

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door fille_6 »

vandaag turbo eens nagekeken, de astra had ook last van turbodruk verlies en het lag niet aan de leidingen tot 4200toere gaf hij 1.4bar aan erna zakte hij af tot 0.8bar??? kwam ook toen pas van de testbank !!! prutsers? de papieren van de testbank klopte totaal niet met hoe de motor zou moetten reageren :swear:

dus ik keekvandaag de turbo na en zag dit,

Afbeelding

Afbeelding

op het schoteltje zit ook wat speling? normaal?

deze turbo is nieuw 900euro, het turbodruk verlies was al vlak na de revisie, melde dit en lag het volgens hun aan de "afstelling", auto binnen gedaan om af te stellen op de testbank ik ging rijden en het zelfde??
deze turbo komt er ook niet meer op!!!
Gebruikersavatar
Npl-Engeneering
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2014 01:09
Auto('s): Vectra b2 2.5v6 ,Astra c20let en een Manta b2 2.0 16v under constuction.
Locatie: Losser

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door Npl-Engeneering »

Schijnen ze aardig veel last van te hebben die orginele turbo's !
Je kunt een geharde ring krijgen voor de wastegate zitting,of een compleet uitlaat huis meende ik.

Koppeling is compleet hier :P :thumbsup:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door prs »

gescheurde wastegate zitting gebeurt inderdaad vaker maar dit is een nieuwe/gereviseerde turbo? lijkt me dat er dan een gelijk een versterkte wastegate zitting in komt. hoewel ik me ook afvraag of dit ook daadwerkelijk een gereviseerde turbo is :hypocrite:

een coscast kop is ook zeker niet heilig, ik zou er zelf gewoon 1 zoeken die nog niet is gevlakt! dit is wat belangrijker dan het verschil tussen de verschillende koppen. als je een buisje in je kop laat persen(kost je 100 euro oid. bij botter) dan heb je daar geen problemen meer mee

@rene, er zijn zeker wel c20lets geleverd met 859 koppen

ik zou zelf opzoek gaan naar een andere motor, je hebt bijna alles opnieuw nodig en dan kan je het beter als 1 pakket kopen :wink:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door renej »

prs schreef:gescheurde wastegate zitting gebeurt inderdaad vaker maar dit is een nieuwe/gereviseerde turbo? lijkt me dat er dan een gelijk een versterkte wastegate zitting in komt. hoewel ik me ook afvraag of dit ook daadwerkelijk een gereviseerde turbo is :hypocrite:

een coscast kop is ook zeker niet heilig, ik zou er zelf gewoon 1 zoeken die nog niet is gevlakt! dit is wat belangrijker dan het verschil tussen de verschillende koppen. als je een buisje in je kop laat persen(kost je 100 euro oid. bij botter) dan heb je daar geen problemen meer mee

@rene, er zijn zeker wel c20lets geleverd met 859 koppen

ik zou zelf opzoek gaan naar een andere motor, je hebt bijna alles opnieuw nodig en dan kan je het beter als 1 pakket kopen :wink:
Lijkt me stuk de 859 kop is alleen geleverd op c20xe m2.8 motoren omdat er 2 gietstukken aanzitten waar de onstekingsmodule aanhangt met m8 bouten.

Bij de introductie van de C20XE M2.8 met DIS ontsteking komt de laatste kop op de markt. Het betreft de KS859 met aanpassingen voor het vervallen van de rotor en voor de montagepunten van de DIS ontstekingsmodule. De aanpassingen zijn te herkennen aan de 2 gegoten draadeinden boven de wateruitlaat van de cilinderkop. Voor wat betreft het gietproces is deze kop gelijk aan de KS400. De kop is te herkennen aan het serienummer met 859 aan het eind.

Orgineel is ks700 of 400 op een c20let vind wel jammer zoals voor fille nu ook weer dat mensen überhaupt zo`n c20let durven te verkopen hij kan nu weer flink betalen om andermans rotzooi weer nieuw te maken.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door astra-gsi-666 »

renej schreef:
prs schreef:gescheurde wastegate zitting gebeurt inderdaad vaker maar dit is een nieuwe/gereviseerde turbo? lijkt me dat er dan een gelijk een versterkte wastegate zitting in komt. hoewel ik me ook afvraag of dit ook daadwerkelijk een gereviseerde turbo is :hypocrite:

een coscast kop is ook zeker niet heilig, ik zou er zelf gewoon 1 zoeken die nog niet is gevlakt! dit is wat belangrijker dan het verschil tussen de verschillende koppen. als je een buisje in je kop laat persen(kost je 100 euro oid. bij botter) dan heb je daar geen problemen meer mee

@rene, er zijn zeker wel c20lets geleverd met 859 koppen

ik zou zelf opzoek gaan naar een andere motor, je hebt bijna alles opnieuw nodig en dan kan je het beter als 1 pakket kopen :wink:
Lijkt me stuk de 859 kop is alleen geleverd op c20xe m2.8 motoren omdat er 2 gietstukken aanzitten waar de onstekingsmodule aanhangt met m8 bouten.

Bij de introductie van de C20XE M2.8 met DIS ontsteking komt de laatste kop op de markt. Het betreft de KS859 met aanpassingen voor het vervallen van de rotor en voor de montagepunten van de DIS ontstekingsmodule. De aanpassingen zijn te herkennen aan de 2 gegoten draadeinden boven de wateruitlaat van de cilinderkop. Voor wat betreft het gietproces is deze kop gelijk aan de KS400. De kop is te herkennen aan het serienummer met 859 aan het eind.

Orgineel is ks700 of 400 op een c20let vind wel jammer zoals voor fille nu ook weer dat mensen überhaupt zo`n c20let durven te verkopen hij kan nu weer flink betalen om andermans rotzooi weer nieuw te maken.
dat kom vaker voor dan je denkt renej dat je andermans gepruts moet maken ,daar zeggen niks van bij de verkoop
daar kom je later achter.

danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fille's Astra F turbo

Bericht door RedBill »

Heej kerel, welkom terug! Naar om te lezen man, die schades. Daar wordt je niet blij van.

Voor wat betreft de schades: de C20LET is vrij gemakkelijk te tunen naar een groot vermogen, maar het geheel goed afstellen zodat het ook heel blijft is keer op keer een grote uitdaging gebleken. In de 10 jaar dat ik hier op dit forum en andere opelforums zit zijn de enige C20LETs die ik in Astra's heb gezien die langdurig heel bleven degene die stock turbo en vermogen hadden of degene die stock begonnen en dat eerst helemaal goed werkend hadden en vervolgens langzaam stapje voor stapje hoger gingen in vermogen terwijl e.e.a. regelmatig goed afgesteld werd.

In Zuid Afrika hadden zelfs bij de door de fabriek geleverde Opel Astra 200ts koelproblemen in eerste instantie. Daar hebben ze een modificatie in de grille toegepast om meer koeling te genereren.

Als ik het geheel van je schades bekijk aan de kop en aan de cilinderwanden dan is e.e.a. inderdaad niet goed afgesteld geweest.

Dat het een KS859 kop is zou niets moeten uitmaken. Het is dezelfde kop als de KS400, alleen heeft het twee draadgaten voor de bevestiging van de DIS bobine. De KS400 is ook geleverd op de C20LET dus daar kan het niet in zitten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie