Pagina 3 van 6

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 27 dec 2011 10:26
door pascal1109
Dis-blok is wel iets wat vaak kapot gaat inderdaad, dus bij ontstekingsproblemen zou ik daar zeker eens kijken.
Je kunt niet voorspellen dat iets kapot gaat, dus waarom zou die niet goed zijn?

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 27 dec 2011 12:24
door Erwin_dude
wes155 schreef:kan me herinneren dat toen ik mijn v6 project wou starten,de oude iegenaar mij deze astra als goed aanbood
was alleen iets met de kleppendeksel pakking?
als ik dit nu zo lees....
had je dus beter eentje zelf kunnen opbouwen
wel jammer altijd die ellende van een ander
hoop dat het allemaal goed komt met de 3.0
gr wesley

ding was ook gewoon goed, werdt gewoon mee gereden nog,,

problems kun je altijd krijgen

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 30 dec 2011 11:45
door wes155
als het om een sensor gaat kun je het idd niet voorspellen maar heb even terug gelezen en dit staat er ook nog bij he?
wat ik nu gezien heb:

- rechter dorpel rot, en aan beide achterkanten in de hoekjes (bij kadett lekbakjes).
- Rubber motorsteun bij de bak is versleten.
- rubbers van de einddemper.
- De kleppendeksels lekken, die wil ik graag vervangen voor de alu versie, even opzoek naar betaalbare want wordt de hoofdprijs voor gevraagd.
- Dan nieuwe bougies en dan een afspraak maken bij miruni om af te stellen.
- De remblokken voor zijn versleten, maar daar heb ik vandaag een setje calibra turbo klauwen voor gekocht met nieuwe 4x100 schijven.

klepdeksels had ie idd erbij verteld maar de rest...
zal miss aan verschil van opvatting liggen maar als je t mij vraagt is een auto met deze mankementen echt niet GOED hoor!!
wel GOED voor restauratie ja
tja en met opmerkingen als hij reed gewoon nog ,ken veel autos die gewoon reden maar een gevaar op de weg waren.
maar vooralsnog weet ik niet wat er betaald is voor de auto ,kijk als er 500 voor betaald is dan is de auto wel goed
maar is ie gekocht voor 2350 dan zou ik me toch genaaid voelen
maar dat is mijn mening..
wesley

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 30 dec 2011 12:25
door Haaye
Het word zo vaak gezegd hier... Denk alsjeblieft na als je een Opel Astra GSi koopt van 20 jaar oud!!! Je kan niet verwachten van zon auto dat je gelijk jaren probleemloos kan rijden. De Astra is zeer betrouwbaar, maar heeft gewoon zijn onderhoud nodig. En dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn. En ik durf te wedden dat meer als de helft van alle Astra F rotte dorpels/wielkasten/lekbakjes heeft... Remblokken en bougies kun je niks over zeggen.. Die dingen moeten nou eenmaal vervangen worden.

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 30 dec 2011 12:49
door Erwin_dude
wes155 schreef:als het om een sensor gaat kun je het idd niet voorspellen maar heb even terug gelezen en dit staat er ook nog bij he?
wat ik nu gezien heb:

- rechter dorpel rot, en aan beide achterkanten in de hoekjes (bij kadett lekbakjes).
- Rubber motorsteun bij de bak is versleten.
- rubbers van de einddemper.
- De kleppendeksels lekken, die wil ik graag vervangen voor de alu versie, even opzoek naar betaalbare want wordt de hoofdprijs voor gevraagd.
- Dan nieuwe bougies en dan een afspraak maken bij miruni om af te stellen.
- De remblokken voor zijn versleten, maar daar heb ik vandaag een setje calibra turbo klauwen voor gekocht met nieuwe 4x100 schijven.

klepdeksels had ie idd erbij verteld maar de rest...
zal miss aan verschil van opvatting liggen maar als je t mij vraagt is een auto met deze mankementen echt niet GOED hoor!!
wel GOED voor restauratie ja
tja en met opmerkingen als hij reed gewoon nog ,ken veel autos die gewoon reden maar een gevaar op de weg waren.
maar vooralsnog weet ik niet wat er betaald is voor de auto ,kijk als er 500 voor betaald is dan is de auto wel goed
maar is ie gekocht voor 2350 dan zou ik me toch genaaid voelen
maar dat is mijn mening..
wesley

bouw jij lekker even een v6 is dan,
vind dat nog wenig geld voor zo'n auto!
en dat er bij het zijn op de dorpels na allemaal slijtage delen wat vv moet worden
snap nie dat je zo loopt te mekkeren jij hoeft het toch niet te betale
en als bas zich genaait voelt dan zegt die dat zelf wel denk ik\'?

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 30 dec 2011 13:59
door RedBill
@ Erwin: iedereen heeft recht op zijn mening, Wes dus ook. Heeft geen zin om daarover te gaan lopen katten, is namelijk subjectief.
En ik ben het met Haaye eens dat het vinden van een Astra GSi zonder enig mankement ondoenlijk is. Rotte dorpels is meer regel dan uitzondering.

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 30 dec 2011 14:16
door basgsi
de auto rijdt weer goed. De sensor was vandaag binnen gekomen en gelijk even ingebouwd. Heb net 30 km gereden zonder problemen :lol:

@wes, Ik voel me absoluut niet genaait, Raymond is over alles heel eerlijk geweest en je kan niet alles weten. Van alle punten die je nu opnoemd
heb ik bij de proefrit en het bezichtigen gezien. Iedereen met een beetje verstand van auto's merk jeen zie je al die dingen. Raymond heeft eerlijk gezegd
over het inhouden ik denk dat het komt doordat de bougies in de olie staan. Toen reed de auto verder goed, dat had hij ook niet kunnen weten
van de krukas. En ik heb ook lang geen 2350 betaald.

En idd de auto is 20 jaar oud en omgebouwd. Een auto kan nog zo goed omgebouwd zijn het blijft dan een projectauto.
Ik heb een goede corsa omgebouwd naar c20xe, waarbij ik nergens op had bezuinigd:

-complete calibra c20xe gekocht met 128.000 van eerste eigenaar met onderhoudshistorie (was rot)
-distributieset vervangen
-nieuwe koppeling
- nieuwe wiellagers en naven
- nieuwe remmen
enz enz

alles slijtageonderdelen vervangen en toch bleef je dingen houden dan weer dit en dan dat. Zonder verstand van auto's en
de mogelijkheid om zelf te sleutelen zijn dit soort auto;s geen goed idee, het kan dan een bodemloze put worden.
Diegene die mijn corsa kocht vertelde ik ook van het blijft een projectauto maar bijna alles is vervangen, als je zelf niet
kan sleutelen begin er niet aan.

En ik heb die auto ook geweigerd te verkopen aan een 18 jarige met net zijn rijbewijs die met vrienden kwam. geen deal
zonder dat hij met zn vade en/of moeder kwam. Dat vind ik ook een verantwoordelijkheid die je hebt met omgebouwde auto's.
De corsa ging in 6,19s naar de 100 en top van 240, echt geen beginnersauto. en is niet alleen het geld belangrijk.
toen ik mijn corsa verkocht belt de eigenaar naar 3 weken boos op de auto liep niet meer, was door de anwb gesleept
en naar garage, bleek ook de krukassensor kapot, ik heb er nooit wat van gemerkt de auto liep als een zonnetje

Ik dwaal een beetje af :wink: , maar nogmaals ik neem Raymond niks kwalijk en hij is zelfs nog behulpzaam,
als ik een vraag heb antwoord hij gelijk en denkt hij mee naar een oplossing. Nu weer lekker rijden.

Iedereen alvast eeen fijne jaarwisseling!

Re: Astra F gsi V6 # de auto is dood

Geplaatst: 30 dec 2011 14:42
door pascal1109
basgsi schreef:Raymond heeft eerlijk gezegd over het inhouden ik denk dat het komt doordat de bougies in de olie staan.
Daardoor gaat hij zeker inhouden!
Heb ik ook gehad, olie eruit, pakkingen vervangen en goed dicht met vloeibare pakking (voor de zekerheid) en het was een merkbare verbetering daarna!


Maar beter dat hij weer rijdt man. Kan je weer zo rondrijden -> :D

Re: Astra F gsi V6 # krukassensor vervangen en loopt weer!

Geplaatst: 30 dec 2011 18:11
door GSI Racer
toppie!!!

lekker rijden nu weer :D

Re: Astra F gsi V6 # krukassensor vervangen en loopt weer!

Geplaatst: 01 jan 2012 17:04
door Haaye
Hij rijdt weer!! :worship: 8)

Re: Astra F gsi V6 # krukassensor vervangen en loopt weer!

Geplaatst: 11 mar 2012 18:43
door basgsi
zo hier ook maar even een update. De auto bleef problemen houden na het volgende te hebben vervangen:

- Bougies
- dismodule
- krukassensor
- nokkenassensor
- bougieskabels
- kleppendekselpakkingen
- koppelingsset
- motorsteunrubber

bleef de auto slecht lopen, dus vorige week de lmm vervangen en de auto reed weer goed. helaas bleek dit maar voor 1 dag te zijn.
Daarna weer slecht lopen. Afgelopen vrijdag wilde ik een setje velgen in duitsland ophalen en vlak voor de grens zie ik op de bc ineens
oliepeil te laag. Ik bij de shell eraf, heb uiteraard altijd olie in de auto dus 1 liter bijgevuld, zag verder niks bijzonders.

weggereden en begon nog iets slechter te lopen dus dacht dadelijk over de grens gelijk even stoppen bij de parkeerplaats maar zag gelijk
de temp. als een gek oplopen en veel rook achter me dus eraf en kap los, overal koelvloeistof buiten het reservoir en een bruine drap erin :cry:

anwb gebeld en 2,5 uur later werd ik eindelijk opgehaald door de adac. gisteren blok uitgebouwd en nu denk ik ombouwen naar x30xe.
wil graag weten van mensen die dit vaker gedaan hebben wat er nu moet worden omgebouwd.

weet dat de carter en inlaat moeten worden over gezet, maar is dit technisch alles en hoe zit het qua software kan er zo meegereden worden en dan afstellen
op de rollenbank of moet de x30xe software in de c25xe bosch geladen worden en dan afstellen?

graag hoor ik wat tips. Nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 18:51
door GSI Racer
Balen zeg :(

koppakking eruit liggen denk ik dan he.

over het ombouwen naar 3ltr kan ik je helaas geen info geven.
maar er zijn genoeg mensen hier op het forum die met een 3 ltr rijden, toch??

Bart kan je er waarschijnlijk ook wel wat over vertellen :wink:

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 18:59
door basgsi
ja iig 1 koppaking die eruit ligt, blok nog niet uit elkaar gehaald om te bekijken wat het is.

hoop ook van info van ervaringsdeskundigen, zal bart een bericht sturen.

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 19:31
door .:johan:.
auwks das zuur!.. sterkte man!

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 19:42
door GSI Racer
achterste kop zeker he.
(schutbordzijde)

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 20:00
door Bart(astra)
je hebt pm !

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 20:13
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:je hebt pm !
Deel het ook met ons alsjeblieft, er zijn er meerdere die dit graag willen weten :roll:

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 20:28
door basgsi
volgens mij is het de voorste kop (of beide). Wilde eerst alleen de koppakking vervangen, maar weet niet of dat het enige probleem is.

Heb op ebay een x30xe gekocht van de week ophalen en even nakijken en dan inbouwen.

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 20:30
door Bart(astra)
is geen geheim hoor !

Ombouw van c25xe naar x30xe is eigenlijk alleen het kale onderblok van de x30xe met de beide cilinderkoppen overzetten
(dus alle randapparatuur en spruitstukken van de c25xe blijven gebruiken)

Uiteindelijk is het dan verstandig om niet met de c25xe chip te blijven rijden, maar laten chippen (of een chip kopen in Duitsland)

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 20:31
door Bart(astra)
basgsi schreef:volgens mij is het de voorste kop (of beide). Wilde eerst alleen de koppakking vervangen, maar weet niet of dat het enige probleem is.

Heb op ebay een x30xe gekocht van de week ophalen en even nakijken en dan inbouwen.
Wat is je bedoeling met de x30xe ?
Zo erin of eerst uit elkaar en voorzien van een koprevisie ?

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 22:31
door basgsi
de bedoeling is alles overzetten inbouwen en rijden. De motor is nog ingebouwd, ik ga erheen proefrijden en dan
meehelpen met uitbouwen. Als de motor goed rijdt vind ik het zonde (al is het misschien wel het slimste) om de koppen
te reviseren.

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 11 mar 2012 22:56
door TurboTim
basgsi schreef:de bedoeling is alles overzetten inbouwen en rijden. De motor is nog ingebouwd, ik ga erheen proefrijden en dan
meehelpen met uitbouwen. Als de motor goed rijdt vind ik het zonde (al is het misschien wel het slimste) om de koppen
te reviseren.
Het is ook maar net hoeveel geld je erin wil en kan steken, succes met herstel en hoop dat je snel weer zonder problemen kan rijden.

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 12 mar 2012 00:52
door basgsi
Dat is ook zeker zo. Ik had de auto gekocht als winterauto. Wil niet met de cabrio in de winter rijden vind ik echt zonde.
Dus koop ik de afgelopen jaren er een leuk wat oudere snelle auto erbij met wat werk en geniet ervan. Dan in de lente verkopen
en weer in de cabrio stappen. Het slimste zou nou zijn koppaking maken, hopen dat het goed is en verkopen.
Maar ik ben eigenwijs :evil: en wil nu ook even van een v6 genoten hebben die gewoon lekker loopt. want je kan er veel
plezier mee hebben.

Is gewoon even afwachten in welke staat het blok is, maar de bedoeling is er alleen een nieuwe distributieset op te zetten en wat pakkingen,
maar geen revisie.

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 12 mar 2012 06:27
door wes155
eens..gewoon even compressie meting doen en even checken of het geen olieboot is..
koelvloeistof even checken enz..
vaak zie je dat mensen "zomaar"een hele revisie doen en dan slechter eruit komen
heb eens een voorbeeld gehad van verkeerd gehonde cilinderwanden waardoor extreme olieverbruik merkbaar was
terwijl ie vantevoren gewoon netjes liep en nauwelijks olie verbruikte
dit alles puur omdat de eigenaar de cilinderkop defect had
zijn reactie...doen we toch een hele revisie?
dat is m toch heel duur komen te staan hoor
als de motor goed is zou ik m wel goed onderhouden en vergeet de extra koeling vooral niet in de astra tjes met v6
ook uit voorzorg raad ik ze aan op alle xe en let s die op hoger vermogen rijden.
wesley

Re: Astra F gsi V6 # blok kapot, tips voor ombouw naar x30xe

Geplaatst: 12 mar 2012 12:54
door oenatje
mooi klote dat ie weer dood is, succes