hey,ik ben wesley (wes155)
Geplaatst: 08 mei 2011 08:19
hallo opel liefhebbers!
ben wesley,kom uit sittard z limburg....
ben momenteel eigenaar van een astra gsi en een kadett gsi!
even een verhaaltje omtrent mijn voorliefde voor opel en met name de gsi!!!
toen ik 15jaar geleden mn rijbewijs haalde was ik niet anders te vinden dan op VW meetings
ook ben ik eigenaar geweest van meerdere golfs 16v kr en golfs 2 vr6
leuke wagens die golfs 2 gti wegligging niet normaal!
maar ook ben ik de pineut geweest met de iets minder aantrekkelijke dingen van een golf,stuk of 10 bakken op 2jaar naar de kloten!
maar goed,toen ik dus met een neefje samen was op t moment dat mn golf weer s aan t wachten was op een andere 2y bak,liepen we samen door heerlen met toendertijd kleine 10000gulden op zak op zoek naar een auto!
alle bedrijven afgeweest maar niks wat in de smaak viel.
terug naar huis met de bus en toen......zag ik in een keer een zwarte kadett staan om de hoek met te koop blaadje erop!
we zijn gelijk uitgestapt en gaan kijken
rondje gelopen en maar eens aangebeld bij de eigenaar.
vriendelijke gast van destijds een opel club uit heerlen met de naam velocity!!
hij deelde ons mede dat de kadett een speciale uitvoering was en beschikte over 160 pktjes na chiptuning.
ook de km stand was netjes 98000
omdat ik toendertijd helemaal niet gecharmeerd was van een opel keek ik er met een twijfelend oog naar de kadett
toen ik verder in de auto keek zag ik....leder, digidash,alles electrisch,ook lag de auto extreem laag!
nou goed ...tijd voor een ritjezou ik zeggen!
we kregen de sleutel en ik nam plaats in de lederen recaro stoelen o...hij heeft stoelverwarming hoor zei de oude eigenaar,mooi maar nog steeds niet onder de indruk starte ik de auto!!!
wheeeeeeeeeeeeeem,man wat straalde daar kracht uit alleen al met starten!
even ritje maken en wou wat gas geven toen de vriendelijke gast mededeelde dat de auto nog niet klaar was om te trappen!
even netjes warmrijden he gast!!!zei ie hahaha en gelijk had ie hoor.
nou goed warm was ie en ik ging gelijk de autosnelweg op...testen links rechts geen getreks geen rare geluiden en toen kwam het moment.....terug naar de 3 zei die gast ik reed ongeveer 100 km per uur...zo gezegd zo gedaan natuurlijk,en toen kwam in een keer dat gevoel dat hele speciale gevoel....alsof ik t meisje zag waar ik al mijn hele leven van droomde haha
vlinders in de buik? noemen ze dat?haha
hier kwam een beest los, dat geluid,dat koppel.die snelheid..ik schakelde over naar de 4 en zag dat ik in no time bijna 200 km per uur erop had en die gast zei hij kan nog harder hoor!
vastgehouden totdat ie niet meer harder kon en in dit geval zag ik op de teller van het zo fraaie digidash een grove 242 km per uur staan.
heb vervolgens mijn neefje hetzelfde laten ervaren en we zijn teruggereden om te babbelen over de prijs .
vraagprijs was 9000gulden maar omdat de auto gekeurd moest worden hebben we de verkoop rond gekregen voor 7450 gulden.
helaas heeft de auto niet lang geleefd en is door een ongeval naar de eeuwige jachtvelden gestuurd,blok is gedemonteerd en is nu nog in mijn bezit en ligt nu in mijn astra met een km stand van jawel bijna 600.000 km op de klok
natuurlijk heeft dit blok nog in meerdere autos gelegen en onderhoud was zeker op zijn plaats vandaar de hoge km stand
ook was met dat testritje mijn voorkeur voor vw meteen genezen en heb erna nooit meer in een golf gereden ha ha
ook het gevoel en beleving in een gsi, is zo mooi dat ik ze niet los kan laten vandaar dat ik nu ook een kadett heb die net gespoten ,verzonken is maar waarvan het blok nog ingebouwd moet worden!
vanzelfsprekend ook weer een championuitvoering uit 1991
ook mijn astra is zeer uniek..
natuurlijk de km stand maar ook het interrieur
mijn astra is in bezit van origineel leder astra f, digidash uit vectra 2000,extreem verlaagd en geen roest.
helaas is de astra wel eraan toe om gesloopt te worden ivm met stormschade
hij zit overal onder de kleine deukjes en vind spuiten iets te duur aangezien er astra f jes zijn van 97 die werkelijk in nieuwstaat verkeren.
voor rond 1000 euro heb ik al genoeg astratjes gezien die daarvoor plaats kunnen nemen!
maar eerst het blok in de kadett en het leder van de hersteller terug krijgen voordat alles overgezet word vd astra.
ook moet ik eerst verhuizen wat nog wat tijd met zich meebrengt maar dat komt allemaal goed!
hoop dat ik een beetje duidelijk heb voorgesteld,zal snel fotos uploaden van beide autos
mvg wesley
ben wesley,kom uit sittard z limburg....
ben momenteel eigenaar van een astra gsi en een kadett gsi!
even een verhaaltje omtrent mijn voorliefde voor opel en met name de gsi!!!
toen ik 15jaar geleden mn rijbewijs haalde was ik niet anders te vinden dan op VW meetings
ook ben ik eigenaar geweest van meerdere golfs 16v kr en golfs 2 vr6
leuke wagens die golfs 2 gti wegligging niet normaal!
maar ook ben ik de pineut geweest met de iets minder aantrekkelijke dingen van een golf,stuk of 10 bakken op 2jaar naar de kloten!
maar goed,toen ik dus met een neefje samen was op t moment dat mn golf weer s aan t wachten was op een andere 2y bak,liepen we samen door heerlen met toendertijd kleine 10000gulden op zak op zoek naar een auto!
alle bedrijven afgeweest maar niks wat in de smaak viel.
terug naar huis met de bus en toen......zag ik in een keer een zwarte kadett staan om de hoek met te koop blaadje erop!
we zijn gelijk uitgestapt en gaan kijken
rondje gelopen en maar eens aangebeld bij de eigenaar.
vriendelijke gast van destijds een opel club uit heerlen met de naam velocity!!
hij deelde ons mede dat de kadett een speciale uitvoering was en beschikte over 160 pktjes na chiptuning.
ook de km stand was netjes 98000
omdat ik toendertijd helemaal niet gecharmeerd was van een opel keek ik er met een twijfelend oog naar de kadett
toen ik verder in de auto keek zag ik....leder, digidash,alles electrisch,ook lag de auto extreem laag!
nou goed ...tijd voor een ritjezou ik zeggen!
we kregen de sleutel en ik nam plaats in de lederen recaro stoelen o...hij heeft stoelverwarming hoor zei de oude eigenaar,mooi maar nog steeds niet onder de indruk starte ik de auto!!!
wheeeeeeeeeeeeeem,man wat straalde daar kracht uit alleen al met starten!
even ritje maken en wou wat gas geven toen de vriendelijke gast mededeelde dat de auto nog niet klaar was om te trappen!
even netjes warmrijden he gast!!!zei ie hahaha en gelijk had ie hoor.
nou goed warm was ie en ik ging gelijk de autosnelweg op...testen links rechts geen getreks geen rare geluiden en toen kwam het moment.....terug naar de 3 zei die gast ik reed ongeveer 100 km per uur...zo gezegd zo gedaan natuurlijk,en toen kwam in een keer dat gevoel dat hele speciale gevoel....alsof ik t meisje zag waar ik al mijn hele leven van droomde haha
vlinders in de buik? noemen ze dat?haha
hier kwam een beest los, dat geluid,dat koppel.die snelheid..ik schakelde over naar de 4 en zag dat ik in no time bijna 200 km per uur erop had en die gast zei hij kan nog harder hoor!
vastgehouden totdat ie niet meer harder kon en in dit geval zag ik op de teller van het zo fraaie digidash een grove 242 km per uur staan.
heb vervolgens mijn neefje hetzelfde laten ervaren en we zijn teruggereden om te babbelen over de prijs .
vraagprijs was 9000gulden maar omdat de auto gekeurd moest worden hebben we de verkoop rond gekregen voor 7450 gulden.
helaas heeft de auto niet lang geleefd en is door een ongeval naar de eeuwige jachtvelden gestuurd,blok is gedemonteerd en is nu nog in mijn bezit en ligt nu in mijn astra met een km stand van jawel bijna 600.000 km op de klok
natuurlijk heeft dit blok nog in meerdere autos gelegen en onderhoud was zeker op zijn plaats vandaar de hoge km stand
ook was met dat testritje mijn voorkeur voor vw meteen genezen en heb erna nooit meer in een golf gereden ha ha
ook het gevoel en beleving in een gsi, is zo mooi dat ik ze niet los kan laten vandaar dat ik nu ook een kadett heb die net gespoten ,verzonken is maar waarvan het blok nog ingebouwd moet worden!
vanzelfsprekend ook weer een championuitvoering uit 1991
ook mijn astra is zeer uniek..
natuurlijk de km stand maar ook het interrieur
mijn astra is in bezit van origineel leder astra f, digidash uit vectra 2000,extreem verlaagd en geen roest.
helaas is de astra wel eraan toe om gesloopt te worden ivm met stormschade
hij zit overal onder de kleine deukjes en vind spuiten iets te duur aangezien er astra f jes zijn van 97 die werkelijk in nieuwstaat verkeren.
voor rond 1000 euro heb ik al genoeg astratjes gezien die daarvoor plaats kunnen nemen!
maar eerst het blok in de kadett en het leder van de hersteller terug krijgen voordat alles overgezet word vd astra.
ook moet ik eerst verhuizen wat nog wat tijd met zich meebrengt maar dat komt allemaal goed!
hoop dat ik een beetje duidelijk heb voorgesteld,zal snel fotos uploaden van beide autos
mvg wesley