felix projecten

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: felix projecten

Bericht door prs »

felix schreef:
prs schreef:tijd voor een motorswap dan :mrgreen:
Het kriebelt al enige tijd voor een turbo blok.
Enkel ben ik wat de kat uit de boom aan het kijken,C20let, Z20leh, z20let.
Over de laatste 2 is gewoon bitterweinig info te vinden ivm ombouw, mss met een reden :mrgreen: .

Velgen van de wagen heb ik verkocht, heb al enkele jaren de ombouw om naar 5-gaats te gaan liggen, mss dat dit er nu eens van komt?
Voorzal om een beter remsysteem(vermogen) te hebben :?
je kan eens contact opnemen met frank janssen of mathijs''bug killer''. frank heeft een kadett met z20let gebouwd en mathijs een corsa b met z20let.
verder kan je beter wat zoeken op de engelse forums zoals migweb, astramk2/3 forum enz.
een c20let is overigens wel veruit het makkelijkste om erin te hangen.
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Denk dat ik voor de meest makkelijke oplossing zal gaan.
Zat wat in kwa betrouwbaarheid, maar als je weet dat ik de laatste 10j maar +/-5000km met die wagen heb gereden, zal dat wel niet zo'n groot probleem zijn.
Het is nu ook niet de bedoeling om er een pk-monster van te maken :wink:
Maar eerst nog wat genieten van de huidige motor.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: felix projecten

Bericht door Bart(astra) »

en wat denk je van een saab turbo blok, zoals onze Engelse vrienden ook veel doen ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Heeft iemand een link naar ombouw topic ivm C20let?
Heb een Calibra turbo gekocht om de motor om te bouwen 8)
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: felix projecten

Bericht door prs »

felix schreef:Heeft iemand een link naar ombouw topic ivm C20let?
Heb een Calibra turbo gekocht om de motor om te bouwen 8)
goed bezig! niks zo mooi als een calibra slopen om de motor in een echte wagen te leggen :mrgreen:

de ombouw stelt weinig voor, helemaal als je een complete calibra hebt. als je de f28 gaat gebruiken dan heb je de baksteunen van de calibra nodig voor de rest zitten er wat extra leidingen en kabeltjes op maar niks spannends. de kabels die je door moet verbinden(groene/paarse en zwarte? stekker komt (bijna) allemaal overeen.
kleine tip, als de motor nu goed loopt, bouw hem eerst zoveel mogelijk origineel in. als alles dan werkt en storingsvrij is dan pas leuk spul erop knutselen, scheelt je veel gezoek en gezeur achteraf :wink:

voor de rest, schema's enz:
http://www.mickey-garage.com/warsztat/7 ... 7---c20let" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: felix projecten

Bericht door Vincent_R »

Kijk aan!
Ben benieuwd naar de foto's van de ombouw straks :)
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Nu ben ik aan het twijfelen om de calibra te slopen, de wagen is nog goed om te slopen.
ofwel is het fuck it. ik heb een volledige gezocht omdat ik ook de ombouw naar 5 gaats wil doen ivm iets grotere remmen (al zijn er betere alternatieven op de markt)
Sowieso wil ik hem eerst origineel laten.
Blok heeft 250.000km, schrik daar wat vanaf. Zou het blok eerst in de calibra willen houden en compleet in orde zetten terug, zo ben ik zeker van het blok.
Heb me natuurlijk al laten gaan en alles al gekocht kwa remmerij, riemen en onderhoud voor de calibra.
Voor het jaartje tax, verzekering zal ik wel een leuk jaar in de plaats krijgen zeker :lol: :lol:
Maar eerst mijn andere 16v laten keuren als oldtimer, die moet ooit ook nog eens opgemaakt worden :verdict:
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: felix projecten

Bericht door prs »

felix schreef:Nu ben ik aan het twijfelen om de calibra te slopen, de wagen is nog goed om te slopen.
ofwel is het fuck it. ik heb een volledige gezocht omdat ik ook de ombouw naar 5 gaats wil doen ivm iets grotere remmen (al zijn er betere alternatieven op de markt)
Sowieso wil ik hem eerst origineel laten.
Blok heeft 250.000km, schrik daar wat vanaf. Zou het blok eerst in de calibra willen houden en compleet in orde zetten terug, zo ben ik zeker van het blok.
Heb me natuurlijk al laten gaan en alles al gekocht kwa remmerij, riemen en onderhoud voor de calibra.
Voor het jaartje tax, verzekering zal ik wel een leuk jaar in de plaats krijgen zeker :lol: :lol:
Maar eerst mijn andere 16v laten keuren als oldtimer, die moet ooit ook nog eens opgemaakt worden :verdict:

gewoon slopen die calibra :verdict: . mijn c20let kwam uit een calibra met meer als 300.000 km gelopen. motor draaide als een zonnetje en draaide met een fase 2 chip erg dicht tegen de 300pk aan.
dus niet te bang zijn want een motor uit een auto takelen is ook het werk niet he :wink:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: felix projecten

Bericht door astra-gsi-666 »

prs schreef:
felix schreef:Nu ben ik aan het twijfelen om de calibra te slopen, de wagen is nog goed om te slopen.
ofwel is het fuck it. ik heb een volledige gezocht omdat ik ook de ombouw naar 5 gaats wil doen ivm iets grotere remmen (al zijn er betere alternatieven op de markt)
Sowieso wil ik hem eerst origineel laten.
Blok heeft 250.000km, schrik daar wat vanaf. Zou het blok eerst in de calibra willen houden en compleet in orde zetten terug, zo ben ik zeker van het blok.
Heb me natuurlijk al laten gaan en alles al gekocht kwa remmerij, riemen en onderhoud voor de calibra.
Voor het jaartje tax, verzekering zal ik wel een leuk jaar in de plaats krijgen zeker :lol: :lol:
Maar eerst mijn andere 16v laten keuren als oldtimer, die moet ooit ook nog eens opgemaakt worden :verdict:

gewoon slopen die calibra :verdict: . mijn c20let kwam uit een calibra met meer als 300.000 km gelopen. motor draaide als een zonnetje en draaide met een fase 2 chip erg dicht tegen de 300pk aan.
dus niet te bang zijn want een motor uit een auto takelen is ook het werk niet he :wink:
calibra turbo,s worden geld waard dus niet slopen en de gsi 16v orgineel houden.
danny gsi 666
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: felix projecten

Bericht door prs »

astra-gsi-666 schreef:
prs schreef:
felix schreef:calibra turbo,s worden geld waard dus niet slopen en de gsi 16v orgineel houden

lol, geloof je het zelf? al eens gekeken wat bv. een kadett gsi, manta of bv. een gt nog opbrengt?
voor oude opels wordt geen dik geld betaald zoals je bijvoorbeeld wel ziet bij fords of vw's.. :wink: dus gewoon slopen die calibra :verdict:
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Geen idee of een calibra turbo geld zal gaan waard worden of niet, boeit me eigenlijk ook niet.
Ik ga geen wagen kopen als investering, dan is het geen liefhebberij meer, persoonlijk.
De oranje is nu al niet meer origineel, dus waarom geen turbo erin, had dit van het begin af aan moeten doen ipv die webers.
Heb nog de zwarte staan die ooit eens in originele staat zal gezet worden, gewoon om te hebben.
Heb nu een los c20let blok gevonden die onlangs uitgebouwd is, mss dat ik de calibra toch in zun geheel laat en eens kijk wat dit geeft als het ooit nog eens sneeuwt :D
Sowieso komt er een turbo in de astra, doel is om rond de 280pk te draaien, dat zal mss al teveel zijn voor een voortrekker, maar wel fun.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: felix projecten

Bericht door RedBill »

Tja, ook van de cali Turbo's zijn er genoeg...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

C20LET swap is uitgesteld/afgesprongen.

Ga gewoon met de calibra rijden.
Wat aan het zoeken geweest in DE naar een gsi met reeds een c20let erin, maar daar zijn ze ook dun gezaaid geworden :shock:
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

De oranje astra terug vanonder het stof gehaald.
Interieur was destijds volledig verkocht dus terug van 0 beginnen.

Rolkooi erin, en 2 sparco kuipjes
Wagen staat nu bij de bekleder om de dakhemel en de rest af te werken.

Velgen zijn ook besteld, lang getwijfeld om naar 5-gaats te gaan en dan toch beslist om nog even op 4 gaats te rijden.
Deze winter had ik graag de turbo ombouw gedaan, of dat zal lukken, geen idee :p


Afbeelding
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: felix projecten

Bericht door RedBill »

Kijk, dat is andere koek... Mooie kuipjes hoor!

Heb je al een beeld bij hoe je de jaarlijkse keuring gaat doen als je eenmaal met een turbo-setup rijdt? Ze zijn daar in België toch behoorlijk strikt in?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: felix projecten

Bericht door Bart(astra) »

Goed bezig Felix !

Ga je er dit seizoen nog treffen/meetings mee doen zodat hij live te zien is ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Hij is gekeurd als oldi, dus moet niet meer naar keuring tenzij ze de wetgeving veranderen (hopelijk niet)
Normaal ga ik er half juni mee naar otu, maar hij zal eerst nog eens een grondige poetsbeurt/nazicht moeten hebben.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: felix projecten

Bericht door RedBill »

Levert dat dan nog beperkingen op, bijvoorbeeld t.a.v. het aantal kilometers dat je mag maken met de wagen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Tot op gisteren niet neen.
Het zal zo: de wagen bereikt een leeftijd van 25j, je gaat naar de technische controle en men keurt deze goed.
Eenmaal dit gebeurd is moet je niet meer naar de technische controle!
Tot enkele jaren geleden mocht je de wagen dan enkel gebruiken voor rondritten, en in een straal van 25km rond je woonplaats.
Absoluut geen woon-werk verkeer enz, puur vrije tijd zoals het hoort.
Enkele jaren geleden heeft men die regel laten wegvallen, met uitzondering van woon-werkverkeer. Je kan al raden wat er gebeurde...
Velen kochten een oude wagen als 2de vervoermiddel, geen technische controle, lage tax (+/- 100€/jaar), en weinig verzekering (bij mij 120€/jaar)
Vele oude merc's, oude wrakken langs de baan tot zelf vervelens toe van de liefhebber die het al zag aankomen.
Gisteren (18/05) verschijnt er in de krant dat men heeft beslist dat elke oldtimer terug naar de technische controle moet
25-30j dient zich elk jaar aan te bieden
30-50j elke 2jaar
+50j elke 5j.
Een echte liefhebber zorgt dat zijn wagen steeds in orde is en heeft hiervoor geen technische controle nodig. Mocht men nu motorswap en andere wijzigingen toestaan ga ik ermee akkoord.
Maar men ziet hier zodanig zwart wit dat dit het geval niet is.
Met mijn dagelijkse beemer had ik gegroefde remschijven rondom zitten, rode kaart --> verboden tot verkeer onveilig.
Zelf de 2mm dikkere stabi-stangen mochten niet.
Van alles sta je daar dan mooi met je tuv-attesten, geldig voor in Duitsland, niet voor België.
Aan elke systeem is er wel iets, voor ons belgen ziet jullie systeem kwa keuring er enorm rooskleurig uit :D
DE grote vraag die men moet stellen bij aanpassing van het systeem is gewoon:
Doet de overheid het om effectief te controleren of de wagen veilig zijn of
1: Eerst versoepelen zodat men weet dat er meer zijn om vervolgens terug jaarlijkse inkomsten eruit te halen?
2: Zodanig streng zijn zodat men gewoon alle oude wagens van de baan wil voor het "milieu", want die 1-2000km per jaar op het gemak zal het verschil maken.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: felix projecten

Bericht door RedBill »

Vanuit het oogpunt van veiligheid snap ik wel dat elke wagen onderworpen moet zijn aan een periodieke technische keuring. Niet elke oldtimer staat netjes binnen en roest nooit. Niet elke oldtimer (naar leeftijd) wordt door de gebruiker/eigenaar ook gezien als oldtimer.
Daarnaast: wat vroeger een echt oude auto was (25 jaar of meer) is dat technisch tegenwoordig steeds minder. De kwaliteit van de auto's was (zeker eind jaren 90) heel erg hoog. Dus er kunnen technisch gezien steeds meer wagens die leeftijd halen. Het spijtig dat men in België niet naar het doel van de technische keuring kijkt, maar alleen naar de letter. Is de wagen conform fabrieksspecificaties, in plaats van is deze veilig.
In dat opzicht ben ik blij met het Nederlandse systeem.

Maar dit gooit aardig roet in het eten van jouw ombouwplannen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Bwa roet in het eten gooien, ik ga het toch proberen met de turbo.
Als ik het turbo plaatje erafhaal, dan is er veel kans dat ze dit niet opmerken.
Er is een verschil tussen denken dat je een mechanieker bent, en er effectief één zijn. Die eerste soort staat op de keuring de les te spellen. (in BE toch)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: felix projecten

Bericht door RedBill »

Hmmm... dat vergroot niet mijn vertrouwen in het rijden op de Belgische wegen... Het asfalt is al niet denderend... als de auto's potentieel ook nog risicovol zijn... :shock: :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: felix projecten

Bericht door Bart(astra) »

Heb een tijd geleden ook met een Belg staan praten met een volledig getunde a5.
Hij heeft een bedrijf in Duitsland opgericht om zo de ellende te omzeilen.

Echter gisteren stonden we wat te kletsen met een Duitse met een hele dikke Nissan 350z waarbij dus alles gekeurd moet zijn en in de papieren wordt bijgeschreven. Omslachtig maar klaar zou je denken. In werkelijkheid gebeurt het daar ook regelmatig dat de Polizei zo'n auto aanhoudt en controleerd.
En als ze zeggen dat ze niet geloven dat een bepaald iets gekeurd is (of goed bevonden zou mogen zijn) nemen ze hem een week in beslag om het via de TUV uit te zoeken.....

Vooralsnog lijkt Engeland de makkelijkste keuring (MOT) te hebben

Maar hoeveel Belgen er wel niet zijn die hun wagen compleet ombouwen om door de keuring te gaan en daarna weer terug bouwen....pfff
En bij aanhouding van de politie ben je alsnog de sjaak...
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Bart(astra) schreef:Heb een tijd geleden ook met een Belg staan praten met een volledig getunde a5.
Hij heeft een bedrijf in Duitsland opgericht om zo de ellende te omzeilen.

Echter gisteren stonden we wat te kletsen met een Duitse met een hele dikke Nissan 350z waarbij dus alles gekeurd moet zijn en in de papieren wordt bijgeschreven. Omslachtig maar klaar zou je denken. In werkelijkheid gebeurt het daar ook regelmatig dat de Polizei zo'n auto aanhoudt en controleerd.
En als ze zeggen dat ze niet geloven dat een bepaald iets gekeurd is (of goed bevonden zou mogen zijn) nemen ze hem een week in beslag om het via de TUV uit te zoeken.....

Vooralsnog lijkt Engeland de makkelijkste keuring (MOT) te hebben

Maar hoeveel Belgen er wel niet zijn die hun wagen compleet ombouwen om door de keuring te gaan en daarna weer terug bouwen....pfff
En bij aanhouding van de politie ben je alsnog de sjaak...
Er zijn achterdeurtjes, maar deze worden stilletjes aan ook gesloten.
Mocht elke provincie zijn eigen race-circuit krijgen is het probleem voor mij opgelost, ga ik me daar om de zoveel tijd gaan uitleven :p
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: felix projecten

Bericht door felix »

Hoe zit dat eigenlijk bij jullie met motorombouw?
Kan ik bv mijn corsa a met c20xe verkopen aan een NL'er die hem dan apk kan keuren met c20xe op papier?
Is dit een omslachtige procedure, zijn alle papieren dan aangepast, of is er dan nog een lange weg te gaan?
Kan elke apk keuring dit, of is dit een speciale keuring?

Astra is terug bijna klaar :thumbsup:
Afbeelding
Plaats reactie